Είστε εδώ

Επίθεση Στέλιου Παππά σε Μητσοτάκη: Μη μας κουνάει το δάχτυλο – Δικός του νόμος φόρτωνε εκατομμύρια στους πολίτες για να καλυφθεί η κακοδιαχείριση του ΟΑΣΘ 

Την εκτίμηση ότι η προηγούμενη κυβέρνηση, με τον Νόμο 4313/2014, θέλησε να μετακυλήσει στο Δημόσιο τα κόστη κακοδιαχείρισης της περιόδου 2010-2014 στον ΟΑΣΘ και να μεταφέρει τα νέα (κόστη) στους πολίτες μέσω της αύξησης του κομίστρου έως και κατά 100%, διατύπωσε σήμερα, Πέμπτη ο πρόεδρος του Οργανισμού Αστικών Συγκοινωνιών Θεσσαλονίκης (ΟΑΣΘ), Στέλιος Παππάς. Όπως είπε, με τον νόμο 4313/2014, που φέρει και την υπογραφή του προέδρου της ΝΔ, Κυριάκου Μητσοτάκη (με την ιδιότητα τότε του υπουργού), η προηγούμενη κυβέρνηση επιχείρησε να κλείσει τη διαχειριστική τρύπα, ύψους 174 εκατ. ευρώστον ΟΑΣΘ, επιβαρύνοντας ταυτόχρονα το Δημόσιο και σε έτερο χρόνο τους πολίτες.
“Ο κ. Μητσοτάκης υπέγραψε τον προαναφερόμενο νόμο, που βγήκε ένα μήνα πριν από τις εκλογές του 2015. Δεν μπορεί λοιπόν να μας εγκαλεί“, είπε χαρακτηριστικά ο πρόεδρος του ΟΑΣΘ απαντώντας στις “απαξιωτικές”, όπως τις χαρακτήρισε, δηλώσεις του προέδρου της Νέας Δημοκρατίας, κατά την πρόσφατη επίσκεψή του στη Θεσσαλονίκη. “Οι πολίτες είναι φυσικό να μη γνωρίζουν το τι γινόταν όλα τα προηγούμενα χρόνια στον ΟΑΣΘ, αλλά τα δημόσια πρόσωπα δεν μπορούν να κάνουν πως δεν καταλαβαίνουν”, τόνισε και πρόσθεσε: “Ο ΟΑΣΘ πήγαινε για κλείσιμο και οι 2.300 εργαζόμενοί του θα βρίσκονταν στον δρόμο. Εμείς εδώ δεν ήρθαμε για τουρισμό, αλλά για την εξυγίανση του βυθισμένου οργανισμού”. Μάλιστα, στο πλαίσιο αυτό, ο ίδιος επισήμανε: «Τον Αύγουστο του 2017 ο ΟΑΣΘ βρισκόταν στο σημείο μηδέν και στο δίλημμα εάν θα υπάρξει τομή ή ο οργανισμό θα έκλεινε, η ελληνική κυβέρνηση επέλεξε την τομή».
Ο νόμος 4313/2014 με… αριθμούς
Με τον νόμο 4313/2014, όπως υποστήριξε ο κ. Παππάς, καταλογίστηκε σε βάρος του ελληνικού δημοσίου ποσό ύψους 319,8 εκατ. ευρώ, εκ των οποίων τα 120,6 εκατ. αφορούσαν τα έτη από το 2010 έως και το 2013 και τα 54,7 εκατ. ευρώ το 2014, σαν πρόσθετη αντισταθμιστική καταβολή, όταν συνολικά ο οργανισμός στα προαναφερόμενα χρόνια είχε λάβει συνολικά αντισταθμιστική εισφορά ύψους 590 εκατ. ευρώ.
Το υπόλοιπο ποσό των 144,4 εκατ. ευρώ, από το σύνολο των 319,8 εκατ., όπως υποστήριξε ο κ. Παππάς, αφορούσε τα έτη από το 2015 έως και το 2017 και συνιστούσε τη χρηματοδότηση που θα λάμβανε ο οργανισμός από το ελληνικό δημόσιο, τη στιγμή μάλιστα που βάσει της οικονομικής συμφωνίας που περιλαμβάνεται στον Ν.2898/2001, “η οριστικοποίηση της αντισταθμιστικής εισφοράς θα έπρεπε για κάθε χρήση να ολοκληρώνεται μέχρι το τέλος του πρώτου εξαμήνου του επόμενου έτους”.
Διερωτώμενος για τις επιδιώξεις της προηγούμενης κυβέρνησης, ο κ. Παππάς τόνισε: “Ήθελε να μεταφέρει τις υπέρογκες χρηματοδοτήσεις του ΟΑΣΘ του διαστήματος 2009-2014 στην επόμενη κυβέρνηση, όποια και αν ήταν αυτή”. Κατά τον ίδιο, με το νόμο 4313/2014 της προηγούμενης κυβέρνησης, “όχι μόνο προϋπολογιζόταν η χρηματοδότηση του οργανισμού για τα επόμενα χρόνια, αλλά ταυτόχρονα προϋπολογιζόταν και θεαματική αύξηση των εσόδων του οργανισμού, ήτοι του κομίστρου”.
Ειδικότερα, ο κ. Παππάς σημείωσε ότι ο νόμος “πρότεινε μέχρι και 100% αύξηση του κομίστρου. Για παράδειγμα, οι κάρτες απεριόριστων διαδρομών, θα αυξάνονταν από 66,67% ως και 100% και έτσι την κάρτα που σήμερα κοστίζει 30 ευρώ, θα την πλήρωνε ο πολίτης 50 και 60 ευρώ”.
Μεταξύ άλλων, ο πρόεδρος του οργανισμού επισήμανε ότι μέχρι και το 2014 ο ΟΑΣΘ “αποτελούσε μια μονάδα με απίστευτα διαχειριστικά, επιχειρησιακά και οικονομικά προβλήματα και παρά τις υπέρογκες χρηματοδοτήσεις από το ελληνικό δημόσιο, η ρευστότητά του βρισκόταν σε χαμηλά επίπεδα, με προφανή αδυναμία να εκπληρώσει τις υποχρεώσεις του τόσο προς τους πιστωτές, όσο και προς τους εργαζόμενους, όταν την ίδια στιγμή μοίραζε κανονικά το επιχειρηματικό κέρδος”. Στο σημείο αυτό, τόνισε ότι με βάση τον ισολογισμό έναρξης που συνέταξε ο ορκωτός λογιστής για το πρώτο επτάμηνο του 2017 καταγράφεται ζημιά ύψους 35 εκατ. ευρώ.
Αναφορικά με τον στόλο των λεωφορείων, ο ίδιος ανέφερε πως η επιχειρησιακή δυνατότητα των οχημάτων ήταν σε “προϊούσα απαξίωση”, ενώ το ποσοστό απόκλισης από τα προγραμματισμένα για κίνηση λεωφορεία το 2014 ανερχόταν στο 26%, υπερβαίνοντας κατά πολύ τη συμφωνία που προέβλεπε ποσοστό όχι μεγαλύτερο του 5%“Δεν υπήρχε αποθεματικό ούτε για τα ασφάλιστρα των λεωφορείων. Θα πηγαίναμε φυλακή, εάν έπιανε φωτιά ένα από αυτά στο αμαξοστάσιο”.
Ο πρόεδρος του Οργανισμού αναφέρθηκε και στον νόμο 4482/2017, λέγοντας μεταξύ άλλων: “Με τον νόμο αυτό σταματάμε τη διασπάθιση του δημόσιου χρήματος. Ζητούσαν 150 εκατ. ευρώ ετησίως και εμείς θα το μειώσουμε στο μισό, χωρίς απολύσεις και αύξηση του κομίστρου και έχοντας τους εργαζόμενους πληρωμένους στην ώρα τους”.
 
Πηγή: ΑΠΕ-ΜΠΕ

Αφήστε μια απάντηση

Η ηλ. διεύθυνση σας δεν δημοσιεύεται. Τα υποχρεωτικά πεδία σημειώνονται με *