Είστε εδώ

Επιστολή κόλαφος των βουλευτών της Εξεταστικής στο ΠτΒ: “Εμείς κάναμε ότι ορίζει ο Κανονισμός της Βουλής! Ο Αδ Γεωργιάδης αμφισβητεί τον Κανονισμό με το εξώδικο και παραβιάζει τους κανόνες της Βουλής και το Σύνταγμα!”

Εγκρίθηκε, κατά πλειοψηφία, το πόρισμα του ΣΥΡΙΖΑ για την Υγεία στην Εξεταστική Επιτροπή της Βουλής που διερεύνησε σκάνδαλα στον χώρο της Υγείας την περίοδο 1997-2014. Στην τελευταία συνεδρίαση της Επιτροπής που πραγματοποιήθηκε σήμερα το πρωί τοποθετήθηκαν οι εισηγητές των κομμάτων, με τη ΝΔ, τη Δημοκρατική Συμπαράταξη και το ΚΚΕ να δηλώνουν ότι δεν συμφωνούν με το περιεχόμενο του πορίσματος. «Υπέρ» ψήφισαν τα μέλη του ΣΥΡΙΖΑ, των ΑΝΕΛ και ο ανεξάρτητος βουλευτής Νίκος Νικολόπουλος. «Κατά» ψήφισαν οι εκπρόσωποι της ΝΔ, της Δημοκρατικής Συμπαράταξης και του ΚΚΕ, ενώ οι εκπρόσωποι του Ποταμιού και της Ένωσης Κεντρώων ψήφισαν “παρών”.
Στην Επιτροπή διαβάστηκε, επίσης, και επιστολή-δήλωση των βουλευτών του ΣΥΡΙΖΑ, των ΑΝΕΛ και του Νίκου Νικολόπουλου, με την οποία καταδικάζεται το εξώδικο που εστάλη, προ ημερών, από τον Άδωνι Γεωργιάδη στον πρόεδρο της Επιτροπής, Αντώνη Μπαλωμενάκη καθώς όπως επισημαίνεται η Επιτροπή εργαστηκε σύμφωνα με όσα ορίζει ο Κανονισμός της Βουλής για τη Συσταση Εξεταστικών Επιτροπών και όχι αυτοβούλως το κάθε μέλος της. Στο κείμενο αναφέρεται ότι «το εξώδικο αποτελεί προσπάθεια αλλοίωσης της ελεύθερης βούλησης των βουλευτών και εκβίασης της απόφασής τους». Η δήλωση θα αποσταλεί στο Πρόεδρο της Βουλής και στους αρχηγούς των πολιτικών κομμάτων, από τους οποίους ζητείται να λάβουν θέση.
H eπιστολή διαμαρτυρίας
( Ρεπορτάζ Άγγελος Προβολισιάνος )
ΑΠΑΝΤΗΣΗ ΣΤΟ ΕΞΩΔΙΚΟ Α. ΓΕΩΡΓΙΑΔΗ

 Εξεταστική Επιτροπή για τη διερεύνηση των σκανδάλων στο χώρο της υγείας έχει συσταθεί και συγκροτηθεί με ΟΜΟΦΩΝΗ Απόφαση της Ολομέλειας της Βουλής και εδώ και 19 μήνες λειτούργησε με σε βάθος έρευνα όλων των πυλώνων που η ίδια αποφάσισε σαν τρόπο και μέθοδο οργάνωσης της λειτουργίας της.

Με χιλιάδες ώρες εργασίες συγκέντρωσε ένα τεράστιο όγκο αποδεικτικού υλικού που αποτελείται από δεκάδες χιλιάδες σελίδες δημόσιων εγγράφων, μαρτυρικών καταθέσεων, εκθέσεων και πορισμάτων δημόσιων ελεγκτικών αρχών (ΣΕΥΥΠ, ΓΕΝΙΚΟ ΛΟΓΙΣΤΗΡΙΟ ΤΟΥ ΚΡΑΤΟΥΣ, ΣΔΟΕ, Ορκωτοί Λογιστές, Μικτό Κλιμάκιο Ελέγχου, Εισαγγελείς Διαφθοράς κλπ.), και με βάση αυτό και την εντολή της Ολομέλειας της Βουλής ερευνήσαμε σε βάθος, τέτοιο και τόσο όσο επέτρεπαν οι δυνατότητες της Επιτροπής μας (π.χ. δεν είχαμε την δυνατότητα διερεύνησης της ροής και της πορείας χρήματος, δεν είχαμε τη δυνατότητα άρσης του τηλεφωνικού απορρήτου, δεν είχαμε την δυνατότητα έρευνας για εξωχώριες εταιρίες κλπ.), ενώ τέτοια δυνατότητα, ανάλογα μέσα, μεθόδους, γνώση και εμπειρία διαθέτει η Εισαγγελία Διαφθοράς, και καταλήξαμε σε συμπεράσματα που περιλήφθηκαν σε πρότασή μας προς την Επιτροπή. Μάλιστα η πρότασή μας, ως πρόταση της πλειοψηφίας, επιδόθηκε σε όλα τα κόμματα και σε όλους τους Εισηγητές τους στην Επιτροπή μας, για τη μελέτη, διερεύνηση και τοποθέτησή τους σ’ αυτό. Το ίδιο περίπου έπραξαν και όλα τα κόμματα, είτε με την έκδοση δικής τους αυτοτελούς πρότασης, είτε δεσμευόμενα ότι θα εγχειρίσουν τις παρατηρήσεις τους στην πρότασή μας που θα καταχωρηθεί στο ενιαίο πόρισμα που, μετά την ψήφισή του(θα λάβει χώρα την Πέμπτη 6.12.2018). Τελική συνεδρίαση για την παρουσίαση των προτάσεων όλων των κομμάτων δια των Εισηγητών τους είχε προγραμματιστεί για τη Τρίτη, 4.12.2018 και ώρα 11π.μ, όμως θέμα ημερήσιας διάταξης είχε οριστεί αποκλειστικά η παρουσίαση της πρότασης των κομμάτων και όχι η ψήφιση του τελικού πορίσματος, αυτή καθορίστηκε, όπως προαναφέρεται για την Πέμπτη 6.12.2018. Εννοείται ότι όλα τα κόμματα και οι Εισηγητές τους παρουσίασαν τις προτάσεις τους, και οι περισσότεροι συμφώνησαν κατ’ αρχήν ότι πρέπει να ασχοληθεί η δικαιοσύνη με το σύνολο των ευρημάτων μας, και οι προτάσεις αυτές ασφαλώς είναι αποτέλεσμα κατοχύρωσης της ανεξαρτησίας και της ελευθερίας της γνώμης όλων των Βουλευτών της Επιτροπής, κάτι που αποτυπώνεται σαφώς στις διατάξεις των άρθρων 60 και 61 του Συντάγματος και άρθρου 75 του Κανονισμού της Βουλής. Και είναι κοινός τόπος στη θεωρία και την επιστήμη του συνταγματικού δικαίου ότι σύμφωνα με τις διατάξεις αυτές, ο Βουλευτής έχει απεριόριστο το δικαίωμα γνώμης και ψήφου(κατά συνείδηση), ότι δεν καταδιώκεται ούτε εξετάζεται με οποιονδήποτε τρόπο για γνώμη ή ψήφο που έδωσε κατά την άσκηση των καθηκόντων του. Και είναι προφανές ότι οι Βουλευτές –μέλη της Εξεταστικής Επιτροπής, που συγκροτήθηκε με ΟΜΟΦΩΝΗ απόφαση της Ολομέλειας της Βουλής, όταν συμμετέχουν στις συνεδριάσεις της βρίσκονται στη νομική και πολιτική κατάσταση «άσκησης των Βουλευτικών τους καθηκόντων», και κατά συνέπεια απολαμβάνουν της κατοχύρωσης του ανευθύνου που θεσπίζουν τα παραπάνω άρθρα του Συντάγματος και του ΚτΒ. Και το έτος 2018 Βουλευτές μέλη μίας Βουλευτικής Επιτροπής, που συγκροτήθηκε για να ασκήσει ελεγκτικά καθήκοντα(για πράξεις και παραλείψεις πολιτικών προσώπων), πριν ακόμα προσέλθουν σε συνεδρίασης για παρουσίαση των προτάσεων των κομμάτων και, κατά μείζονα λόγο, πριν ακόμα οριστεί και πραγματοποιηθεί η τελική συνεδρίαση για ψήφιση του οριστικού Πορίσματος ή Πορισμάτων, ο κ. ΄Αδωνης Γεωργιάδης η περίοδος θητείας του οποίου(2013-2014)ήταν στο φακό του ελέγχου, δημόσια απειλεί όσα μέλη της Επιτροπής εκφέρουν γνώμη, άποψη ή δώσουν ψήφο που θα ζητά διερεύνηση από την δικαιοσύνη πράξεων ή παραλείψεών του, θα ασκήσει μηνύσεις και θα καταθέσει αγωγές εναντίον τους για τη γνώμη ή την ψήφο τους που ο ίδιους κρίνει ότι προσβάλλει την αλήθεια, την προσωπικότητά του και γενικά την αλήθεια. Στο 2018 λοιπόν, 150 χρόνια περίπου μετά την ψήφιση του άρθρου 9 της Διακήρυξης των Δικαιωμάτων το 1869 στην Αγγλία με το οποίο για πρώτη φορά θεσπίστηκε η «κατοχύρωση της ανεξαρτησίας του Βουλευτή κατά την άσκηση των καθηκόντων του απέναντι της κυβέρνησης ή οποιασδήποτε άλλης αρχής του Κράτους», αλλά και 200 χρόνια περίπου από το Σύνταγμα του ΄Αστρους (1823) και της Τροιζήνας (1827), αλλά και όλα τα Συντάγματα μέχρι σήμερα κατοχυρώνουν την συνταγματική αυτή ανεξαρτησία και ελευθερία της γνώμης και ψήφου του Βουλευτή κατά την άσκηση των Βουλευτικών του καθηκόντων, επιχειρείται η αμφισβήτησή τους, αν όχι η αναίρεσή τους. Και η κατοχύρωση αυτή σημαίνει προστασία όλων των μερικότερων εκφάνσεων της πνευματικής ελευθερίας του Βουλευτή και αποκλείει τον καταλογισμό οιασδήποτε μορφής ευθύνης(αστικής, ποινικής, πειθαρχικής), πέραν βεβαίως της πολιτικής, η οποία σε τελική ανάλυση καταλο
γίζεται από τους πολίτες στις εκλογές, στα πλαίσια της κοινοβουλευτικής δημοκρατίας.
Όμως τι ακριβώς επιχειρεί ο κ. Γεωργιάδης με τις απειλές και των εκβιαστικούς του υπαινιγμούς για κατάθεση μηνύσεων και αγωγών εναντίον όσων και όποιων Βουλευτών προχωρήσουν σε έκφραση γνώμης και παροχή ψήφου σε πρόταση πολιτικού κόμματος που συμμετέχει και εκφράζεται στην Επιτροπή, εάν αυτή η γνώμη και ψήφος εκλαμβάνεται από τον ίδιο ότι με αυτή ελέγχεται η περίοδος της υπουργικής του θητείας στο υπουργείο υγείας; Από το περιεχόμενο του εξωδίκου που επέδωσε στον πρόεδρο της Επιτροπής προκύπτουν τα εξής:
1ον. Αμφισβητείται από τον ίδιο ότι τα μέλη αυτά της Επιτροπής δεν εργάστηκαν και δεν αποφάσισαν με ελεύθερη συνείδηση, που κατοχυρώνει το άρθρο 60 Σ
2ον. Αμφισβητεί ότι όσοι δέχονται τις απειλές του δεν έχουν «απεριόριστο το δικαίωμα της γνώμης και της ψήφου του» ή υπό άλλη εκδοχή επιδιώκει να το περιορίσει ο ίδιος με απειλές ποινικών τους διώξεων και να το χωρέσει στον δικό του τρόπο σκέψης και στο προσωπικό του συμφέρον
3ον. Αμφισβητεί ότι κατά τη διάρκεια της συμμετοχής μας στη λειτουργία της Επιτροπής και την παροχή γνώμης και ψήφου δεν τηρούμε τον όρκο μας να τηρούμε το Σύνταγμα και του Νόμους, να εκπληρώνουμε ευσυνείδητα τα καθήκοντά μας και σε κάθε περίπτωση να εκφράζουμε πίστη στο Δημοκρατικό Πολίτευμα
4ον. Αλήθεια η συμβολή του κόμματος της ΝΔ στη διαμόρφωση της ΟΜΟΦΩΝΗΣ Απόφασης της Βουλής για τη συγκρότηση της Επιτροπής μας, ήταν ειλικρινής, ή την εξάρτησε «εκ του πονηρού» από ένα θετικό αποτέλεσμα και συμπέρασμά της; Δηλαδή εάν η Επιτροπή μας δεν αποκάλυπτε κάτι μεμπτό για τις θητείες των υπουργών της θα ετύγχανε των θετικών της σχολίων, και εάν αποκάλυπτε παθογένειες και «αμαρτίες» θα παραβίαζε συνταγματικές διατάξεις και θα προσέβαλε στοιχεία των προσωπικότητας στελεχών και υπουργών της; Δεν θέλουμε να πιστέψουμε ότι ένα κόμμα της Αξιωματικής Αντιπολίτευσης που διεκδικεί την κυβερνητική εξουσία μπορεί να «σκέφθηκε» κατά τέτοιον τρόπο, όμως δυστυχώς στην συνεχή προσβλητική για όλους μας ρητορική και επιχειρηματολογία(πλήρης απειλών και εκβιαστικών διλημμάτων)του κ. Γεωργιάδη, Αντιπροέδρου της, δεν λαμβάνει θέση ούτε μέσα στην Επιτροπή, ούτε δημόσια στον πολιτικό διάλογο και συζήτηση. Αλήθεια το κόμμα της ΝΔ, που ασφαλώς είναι ένα κοινοβουλευτικό πολιτικό κόμμα και λειτουργεί στα πλαίσια του δημοκρατικού πολιτεύματος, τους Βουλευτές, ΟΛΟΥΣ τους Βουλευτές, τους θέλει πριν εκφράσουν γνώμη ή ψήφο να προσέρχονται γι αυτόγια την άσκηση των καθηκόντων τους»)απειλούμενοι και εκβιασμένοι; Απειλούμενος και εκβιασμένος Βουλευτής σημαίνει εκβιαζόμενο Κοινοβούλιο και εκβιαζόμενες Επιτροπές της, εκβιαζόμενη Βουλή σημαίνει εκβιασμένη Δημοκρατία. Και σε μία τέτοια απόπειρα του κ. Γεωργιάδη δεν βλέπουμε να ορθώνεται κανένας Βουλευτής, συνάδελφός του, για να του υπενθυμίσει τα συνταγματικά και κοινοβουλευτικά αυτονόητα.
5ον . Αλήθεια ως κυβέρνηση στο μέλλον η ΝΔ όταν θα συστήνονται Επιτροπές από την Ολομέλεια της Βουλής με εντολή για έρευνα και έλεγχο πολιτικών προσώπων, ποιο ακριβώς μήνυμα θα στέλνει στα μέλη της; Ότι «εκφράζουν ελεύθερα και ευσυνείδητα τη γνώμη τους εάν ικανοποιούν το γενικόλογο αφήγημα περί διαφάνειας, και όταν η γνώμη τους ενοχλεί συγκεκριμένα στελέχη της μετά από έρευνα τότε δεν εκφράζουν τη γνώμη τους ευσυνείδητα και σύμφωνα με το σύνταγμα και τους νόμους;». Συνιστά ή όχι μία τέτοια στάση απόπειρα περιορισμού του «ελεύθερου και απεριόριστου δικαιώματός μας σε γνώμη και ψήφο»;
6ον. Η εντολή της Ολομέλειας της Βουλής για έλεγχο και έρευνα μας την έδωσε υπό όρους και περιορισμούς; Η Ολομέλεια σύστησε την Επιτροπή μας για αντιμετώπιση φαινομένων διαφθοράς, και αυτό κάναμε, συλλέξαμε υλικό όπου ήταν δυνατόν να βρεθεί, το αξιολογήσαμε και καταλήξαμε ότι πρέπει η δικαιοσύνη να ερευνήσει περιστατικά και γεγονότα που αξίζει να ερευνηθούν περαιτέρω γιατί συγκροτούν την έννοια των «απλών ενδείξεων», για τις οποίες διατυπώσαμε δεκάδες ερωτημάτων για τα οποία όμως δεν λαμβάνουμε καμία απολύτως απάντηση. Και αυτές τις απαντήσεις πρέπει να τις δώσει η Δικαιοσύνη. Ποιος λοιπόν γιατί αρνείται σήμερα να «μιλήσει» η τακτική δικαιοσύνη για όλα όσα διαπιστώσαμε; Ποιος φοβάται ή/και γιατί δεν έχει εμπιστοσύνη στην τακτική δικαιοσύνη για να επιληφθεί όλων των υποθέσεων που διερευνήσαμε;
Εν κατακλείδι αποκρούουμε τον πολιτικό αυτοματισμό με κραυγές, απειλές και εκβιασμούς για δήθεν στοχοποίηση και δολοφονία χαρακτήρων, ό,τι κάναμε το κάναμε ακριβώς για να τηρήσουμε τον όρκο μας για τήρηση του δημοκρατικού πολιτεύματος, της χωρίς περιορισμούς έκφρασης της γνώμης μας, και τέλος της ελεύθερης και όχι υπό το κράτος απειλών και εκβιαστικών διλημμάτων παροχή της ψήφου μας για θέματα που αφορούν τη λειτουργίας της Κοινοβουλευτικής μας Επιτροπής. Και ως προς αυτό ακριβώς θέλουμε τη γνώμη όλων των κομμάτων και των Αρχηγών τους, γιατί αυτή θα προσδιορίσει και την ποιότητα και το βάθος της δημοκρατίας στον τόπο μας. Για μας η Δικαιοσύνη είναι το έσχατο αγαθό (summum bonum), την εμπιστευόμαστε απόλυτα και σ’ αυτήν προσβλέπουμε για την αντιμετώπιση, πλην των άλλων, και φαινομένων διαφθοράς, όπου και εάν αποδεδειγμένα υπάρχουν, γιατί αυτά τα φαινόμενα συνιστούν αναίρεσή της, ενώ συνέβαλαν στην χρεοκοπία της χώρας και την απαξίωση της κοινωνίας
Πηγή: left.gr , documentonews.gr

Αφήστε μια απάντηση

Η ηλ. διεύθυνση σας δεν δημοσιεύεται. Τα υποχρεωτικά πεδία σημειώνονται με *