Είστε εδώ

Τέμπη: “Κατά παράβαση η μετάταξη του σταθμάρχη, έπρεπε να κοπεί”! Παρέμβαση … δείχνει το πόρισμα.

Την άποψη ότι δε θα έπρεπε να είχε προχωρήσει η μετάταξη του μοιραίου σταθμάρχη, καθώς η αίτησή του προχώρησε κατά παράβαση των ισχυουσών διατάξεων αφού η ηλικία του υπερέβαινε το σχετικό όριο, το οποίο με υπουργική απόφαση στο παρά πέντε της ολοκλήρωσης της μετάταξής του καταργήθηκε, εκφράζει η Επιτροπή Εμπειρογνωμόνων που διερεύνησε τη σιδηροδρομική τραγωδία των Τεμπών.

Την άποψη ότι δε θα έπρεπε να είχε προχωρήσει η μετάταξη του μοιραίου σταθμάρχη, καθώς η αίτησή του προχώρησε κατά παράβαση των ισχυουσών διατάξεων αφού η ηλικία του υπερέβαινε το σχετικό όριο, το οποίο με υπουργική απόφαση στο παρά πέντε της ολοκλήρωσης της μετάταξής του καταργήθηκε, εκφράζει η Επιτροπή Εμπειρογνωμόνων που διερεύνησε τη σιδηροδρομική τραγωδία των Τεμπών.

«Από την εκτίμηση όλων των παραπάνω προκύπτει, ότι το Τριμελές Όργανο αξιολόγησης της αίτησης μετάταξης του ΧΧΧ όφειλε να την απορρίψει λόγω έλλειψης του πρόσθετου απαιτούμενου προσόντος, δηλαδή της μη υπέρβασης του 48ου έτους ηλικίας και να μην παράσχει τη σύμφωνη γνώμη του», λέει ξεκάθαρα το πόρισμα της Επιτροπής.

Τόσο από τα στοιχεία του πορίσματος, όσο και από παλαιότερο δημοσίευμα του «Εθνους» προκύπτει άλλωστε ότι η απόφαση του υπουργείου Υποδομών και Μεταφορών για καταργηση του ορίου ηλικίας που «ξεκλείδωνε» τη δυνατότητα μετάταξης του μοιραίου σταθμάρχη ήρθε …περίπου 15 ημέρες μετά την αποδοχή της αίτησής του από τον ΟΣΕ.

Το πόρισμα ξεκάθαρα αναφέρει ότι: «Κατά τον χρόνο αυτόν, ήτοι την 13η-05-2022 που συνεδρίασε δεν είχε εκδοθεί ο νέος Εσωτερικός Κανονισμός Λειτουργίας του ΟΣΕ με την απόφαση του Υπουργού Υποδομών και Μεταφορών με αριθμό 157192/20-05-2022 που δημοσιεύτηκε στις 30-05-2022 (Β΄ 2623/30-05-2022) και στο άρθρο 33 της οποίας προβλέφθηκε ρητά ότι ο υπό μετάταξη υπάλληλος πρέπει να κατέχει τα απαιτούμενα ουσιαστικά και τυπικά προσόντα για την θέση στην οποία μετατάσσεται, εκτός της ηλικίας. Ίσχυε κατά συνέπεια η γενική διάταξη του άρθρου 6 παρ 4 του ν. 4440/2016 που προβλέπει ότι δύναται ο φορέας υποδοχής στο αίτημα που υποβάλλει προς την ΚΕΚ να περιλαμβάνει και τυχόν πρόσθετα απαιτούμενα τυπικά ή ουσιαστικά προσόντα, κατά περίπτωση, στην περίπτωσή μας δε και το ανώτατο ηλικιακό όριο».

Αναφορικά με το ιστορικό της υπόθεσης επισημαίνεται ότι στο πλαίσιο του 1ου κύκλου κινητικότητας έτους 2022, ο ΟΣΕ υπέβαλε αίτημα στην Κεντρική Επιτροπή Κινητικότητας (ΚΕΚ), μεταξύ άλλων για την κάλυψη μιας θέσης σταθμάρχη ΔΕ με σχέση ιδιωτικού δικαίου αορίστου χρόνου στη Λάρισα, με μετάταξη.

Το αίτημα για τη θέση αυτή περιελάμβανε το περίγραμμα της θέσης εργασίας, καθώς επίσης και τα πρόσθετα απαιτούμενα τυπικά ή ουσιαστικά προσόντα του φορέα υποδοχής δηλαδή, ο υπό μετάταξη υπάλληλος να χειρίζεται ηλεκτρονικό υπολογιστή και να έχει ηλικία έως και 48 έτη, όπως προκύπτει από τα αναλυτικά στοιχεία θέσεων του 1ου κύκλου κινητικότητας, που είναι δημοσιευμένα στον ιστότοπο του Υπουργείου Εσωτερικών apografi.gov.gr.

Ωστόσο ο σταθμάρχης Βασίλης Σαμαράς υπέβαλε στις 13 Απριλίου 2022 αίτηση για μετάταξη παρά το γεγονός ότι ήταν σχεδόν 58 ετών (ημερομηνία γέννησης 23-07-1964) και ξεπερνούσε κατά περίπου 10 περίπου χρόνια το ηλικιακό όριο των 48 ετών που είχε θέσει ο ΟΣΕ για την προς κάλυψη θέση.

Το Τριμελές Συμβούλιο, το οποίο είχε αρμοδιότητα να αξιολογεί τις αιτήσεις και να διατυπώνει σύμφωνη γνώμη για τη μετάταξη, εφόσον ο υποψήφιος πληροί τα τυπικά και ουσιαστικά προσόντα, έκανε δεκτή την παραπάνω αίτηση χωρίς να αναφέρει ειδικά κάτι για τον εν λόγω υπάλληλο.

Στο πόρισμα σημειώνεται ότι για την παραπάνω θέση, από τον φορέα υποδοχής απαιτούνταν ως πρόσθετο απαιτούμενο προσόν η ικανότητα του υπό μετάταξη υπαλλήλου να χειρίζεται ηλεκτρονικό υπολογιστή. Ο υποψήφιος σταθμάρχης προσκόμισε βεβαίωση της Νομαρχίας Λάρισας ότι παρακολούθησε Πρόγραμμα Κατάρτισης ΔΥ στην Πληροφορική. Όμως, κατά τον έλεγχο γνησιότητας της βεβαίωσης, η Δ/ση Διοίκησης της Περιφέρειας Λάρισας στις 25-05-2022 πληροφορεί ότι δεν τηρεί σχετικό αρχείο και δεν μπορεί να βεβαιώσει τη γνησιότητα της βεβαίωσης.

Τελικά, στην εκπνοή της προθεσμίας που ο νόμος ορίζει, όπως αυτολεξεί αναφέρει το πόρισμα, για την ολοκλήρωση των μετατάξεων του 1ου κύκλου κινητικότητας, με την απόφαση του Προέδρου του Διοικητικού Συμβουλίου και Διευθύνοντος Συμβούλου του ΟΣΕ στις 14.06.2022 ολοκληρώθηκε η μετάταξή του από τη Διεύθυνση Πρωτοβάθμιας Εκπαίδευσης Λάρισας κατηγορίας ΔΕ Διοικητικού στον Οργανισμό Σιδηροδρόμων σε κενή Οργανική θέση του Κλάδου Κυκλοφορίας (ειδικότητας ΔΕ Σταθμαρχών).

Πηγή: ethnos.gr

Μια σκέψη στο “Τέμπη: “Κατά παράβαση η μετάταξη του σταθμάρχη, έπρεπε να κοπεί”! Παρέμβαση … δείχνει το πόρισμα.

  1. Στα δικά μας ΓΑΛΑΖΙΑ ΠΑΙΔΙΑ, έχει δοθεί η κάρτα PASS. Για τους ΜΕΤΑΚΛΗΤΟΥΣ ισχύουν άλλα.

Αφήστε μια απάντηση

Η ηλ. διεύθυνση σας δεν δημοσιεύεται. Τα υποχρεωτικά πεδία σημειώνονται με *