Είστε εδώ

Σημαντική εξέλιξη: Ανεξάρτητη Αρχή Εμπειρογνωμόνων για το φρικτό δυστύχημα στον Ηλεκτρικό ζητά το Εργατικό Κέντρο! Παραλύουν οι Συγκοινωνίες την Πέμπτη!

Μια πολύ σημαντική εξέλιξη στο ζήτημα του τραγικού δυστυχήματος στον Ηλεκτρικό τα ξημερώματα της Τρίτης που στοίχισε τη ζωή σε έναν 40χρονο εργαζόμενο και τον σοβαρό τραυματισμό άλλων 2, στοιχειοθετεί η παρέμβαση του Εργατικού Κέντρου Αθήνας, με την οποία ζητά τη συγκρότηση Ανεξάρτητης Αρχής Εμπειρογνωμόνων που θα ελέγξει ενδεχόμενες ευθύνες ΣΤΑΣΥ και εργολάβου (αυστριακή εταιρεία). Με το αίτημα αυτό το ΕΚΑ φροντίζει για να έχει … την διαφάνεια για την αναζήτηση της αλήθειας. Μάλιστα την παρέμβαση χαιρέτησε και ο Τομεάρχης Υποδομών και Μεταφορών του ΣΥΡΙΖΑ-ΠΣ Νίκος Παππάς με ανάρτησή του στο twitter:

Εντωμεταξύ με εικοσιτετράωρη απεργία και κινητοποιήσεις απαντά ο ΗΣΑΠ, το Μετρό και το Τραμ, ζητώντας εξηγήσεις από τη ΣΤΑΣΥ για το τραγικό δυστύχημα, που στοίχισε την ζωή ενός εργαζόμενου, ενώ ένας ακόμη βρίσκεται στο νοσοκομείο σε κρίσιμη κατάσταση.

Όπως σημειώνουν οι εργαζόμενοι στην ανακοίνωσή τους το συγκεκριμένο δυστύχημα, «ήρθε να προστεθεί σε μια σειρά ατυχήματα, που σημειώνονται σε εργασιακούς χώρους, με εργαζόμενους να θυσιάζονται στον βωμό του κέρδους ανεξέλεγκτων ιδιωτικών συμφερόντων.

Προ ημερών είχε χάσει τη ζωή του ένας εργαζόμενους στις προβλήτες της Cosco, άλλοι τραυματίστηκαν στη ναυπηγοεπισκευαστική ζώνη Περάματος και αυτή την φορά ο θάνατος «χτύπησε» στη Γραμμή 1 της ΣΤΑ.ΣΥ, με θύμα τον 41χρονο Πέτρο και άλλους τρεις τραυματίες.

«Οι εργαζόμενοι στη ΣΤΑ.ΣΥ δεν θα δεχτούν άλλη θυσία στον χώρο εργασίας τους.

Πραγματοποιούμε την Πέμπτη 18/11/21 24ωρη απεργία για να αποχαιρετήσουμε τον συνάδελφό μας και απαιτούμε να χυθεί άπλετο φως στις αιτίες του δυστυχήματος και να τιμωρηθούν οι υπεύθυνοι».

Παράλληλα, καλούμε, για μια ακόμα φορά, την Διοίκηση της ΣΤΑ.ΣΥ. να δώσει απαντήσεις στα κρίσιμα ερωτήματα:

1. Ελέγχθηκε το ιδιωτικό μηχάνημα λείανσης των γραμμών πριν χρησιμοποιηθεί στο δίκτυό μας; Και αν ναι, από ποιόν φορέα;

2. Εξετάστηκε εάν έχει γίνει η απαιτούμενη συντήρησή του, πότε και από ποιόν;

3. Η εργολαβική εταιρεία, που έχει αναλάβει το έργο, τηρούσε τα μέτρα ασφαλείας;

4. Είναι αλήθεια ότι είχε σημειωθεί ξανά βλάβη στο ίδιο μηχάνημα; Εάν ναι πότε και από ποιόν ελέγχθηκε η αποκατάστασή της;

5. Ποια είναι η διαδικασία που προβλέπει τη συνοδεία εργαζόμενων της ΣΤΑ.ΣΥ. σε μηχανοκίνητες εργασίες αναδόχων;

«Όλα τα παραπάνω αναδεικνύουν περίτρανα τις ιδιαιτέρες ακραίες συνθήκες σιδηροδρομικής φύσης που εκτελούν οι εργαζόμενοι στις Σταθερές Συγκοινωνίες.

Η Διοίκηση της ΣΤΑ.ΣΥ δεν μπορεί να παραμένει αμέτοχη. Οφείλει να δώσει απαντήσεις και να σταματήσει να βάζει, ανεξέλεγκτα, στο δίκτυο ιδιωτικά, εργολαβικά συμφέροντα, που στο βωμό του κέρδους αδιαφορούν για την ασφάλεια των εργαζόμενων».

Νέα στοιχεία για το εργατικό δυστύχημα στον ΗΣΑΠ αποκαλύπτει ο δικηγόρος της οικογένειας του θύματος
Σοβαρά ερωτηματικά για τις συνθήκες του τραγικού δυστυχήματος στον ΗΣΑΠ προκαλούν τα νέα στοιχεία που έδωσε ο δικηγόρος της οικογένειας του εργοδηγού , Δημήτρης Φούτσης.

Ο Πέτρος Γιάμαλης, φέρεται να είχε ενημερώσει εξαρχής για το πρόβλημα που αντιμετώπιζε το μοιραίο βαγόνι με τα φρένα του.

«Ο Πέτρος μέσα στην ενδοεπικοινωνία είχε εξαρχής εκκλήσεις ότι δεν έχουμε φρένα και η πορεία μας είναι ανεξέλεγκτη» είπε μιλώντας στον ant1 o δικηγόρος.

«Δεν είναι θέμα χειρισμού. Η οικογένεια έχει πολλά ερωτήματα. Αυτό που είναι σίγουρο είναι ότι το συγκεκριμένο βαγονέτο ανήκε σε μία αυστριακή εταιρεία η οποία είχε αναλάβει υπεργολαβικά από τη ΣΤΑΣΥ τις εργασίες της λείανσης. Από τις μαρτυρίες που υπάρχουν από τους εργαζομένους και από τους άλλους που ήταν στην ενδοεπικοινωνία προκύπτει ότι ο συρμός, από την Κηφισιά που ξεκίνησε, από την αρχή δεν είχε φρένα».

«Έχει ενημερώσει από το ΚΑΤ σχεδόν ότι το συγκεκριμένο βαγονέτο δεν έχει πλέον φρένα. Ο Πέτρος κυριολεκτικά έσωσε τη ζωή των υπολοίπων ανθρώπων, δεδομένου ότι τους προέτρεψε να πηδήξουν και πήδηξε τελευταίος. Επειδή ήξερε σπιθαμή προς σπιθαμή όλη τη Γραμμή 1, τους προέτρεψε να πηδήξουν σε συγκεκριμένο σημείο στο Νέο Ηράκλειο για να μην τραυματιστούν», ανέφερε ο Δ. Φούτσης.

Ο δικηγόρος εκτίμησε επίσης ότι το βαγονέτο δεν μπορεί να κινείτο μόνο με 50 χιλιόμετρα την ώρα, όπως αναφέρεται, αλλά όταν προσέκρουσε στην αμαξοστοιχία είχε ξεπεράσει τα 100 χλμ/ώρα.

«Ανακύπτουν πολλά ερωτήματα ως προς το σύστημα πέδησης του βαγονέτου, το οποίο είναι ιδιοκατασκευή των αυστριακών, προκύπτουν ερωτήματα τεχνικής ασφάλειας, προκύπτουν ερωτήματα για το ποιος κάνει των έλεγχο κτλ» επισήμανε.

Ο ίδιος ανέφερε ότι, «ανοίγουν τα στόματα» καθώς σύμφωνα με πληροφορίες που έχουν φτάσει στην οικογένεια του άτυχου εργοδηγού, τους τελευταίους δύο μήνες υπήρχαν και άλλα αντίστοιχα συμβάντα με το συγκεκριμένο βαγονέτο, που δεν είχαν δει το φως της δημοσιότητας.

Με πληροφορίες από avgi.gr

Αφήστε μια απάντηση

Η ηλ. διεύθυνση σας δεν δημοσιεύεται. Τα υποχρεωτικά πεδία σημειώνονται με *