Είστε εδώ

“Καρφιά” Γιώργου Ιωακειμίδη για την εξάρτηση Χαρδαλιά – Μαξίμου: “Χρειαζόμαστε Περιφέρεια, όχι υφυπουργείο Αττικής”!

Μακροσκελή συνέντευξη στην Εφημερίδα των Συντακτών και τον Δημ. Τερζή έδωσε ο υποψήφος Περιφερειάρχης Αττικής με την παράταξη «Αττικός Κύκλος Συνεργασίας και Εμπιστοσύνης».

Ο Γιώργος Ιωακειμίδης γνωρίζει καλά την αυτοδιοίκηση, όντας δήμαρχος από το 1994. Πλέον τολμά το ένα βήμα παραπέρα, διεκδικώντας την Περιφέρεια Αττικής με την παράταξη «Αττικός Κύκλος Συνεργασίας και Εμπιστοσύνης», έχοντας ταυτόχρονα και τη στήριξη του ΣΥΡΙΖΑ-Π.Σ. Μιλά στην «Εφ.Συν.» για τα καίρια προβλήματα που αντιμετωπίζει η Περιφέρεια και χρήζουν άμεσης λύσης, ενώ σχολιάζει και τη θητεία Πατούλη την οποία χαρακτηρίζει εντελώς αποτυχημένη.

Ομολογουμένως είστε από τους πιο πετυχημένους δημάρχους στην Ελλάδα, αν κρίνουμε από το γεγονός ότι οι πολίτες του Δήμου Νίκαιας-Ρέντη σάς εκλέγουν ανελλιπώς από το 1994. Yπάρχει κάποια… μαγική συνταγή γι’ αυτό;

Στην αυτοδιοίκηση έχεις μέλλον αν αγαπάς τη δουλειά σου, τη συνδέεις με αξίες ανθρωπιάς και αποτελέσματος, αν δεν καβαλάς καλάμι κι αν δεν σύρεσαι και φέρεσαι από τον αφρό, τις σειρήνες των συμφερόντων και της κάθε μόδας. Δήμαρχος είναι το πιο ανταποδοτικό και δίκαιο δημόσιο αξίωμα. Κρίνεσαι άμεσα, συχνά, ό,τι καλό κάνεις σου επιστρέφεται από τους δημότες πολλαπλάσια. Το 2011 που πρωτοεμφανίστηκα στη Νίκαια με ψήφιζαν χωρίς να με γνωρίζουν. Χαμηλή αναγνωρισιμότητα, υψηλή αποδοχή -που θα έλεγαν- στην επικοινωνία. «Σε ψήφισα, γιατί στον Ρέντη ήσουν καλός», μου έλεγαν άγνωστοι στον δρόμο.

 Στην παρουσίαση της υποψηφιότητάς σας θέσατε 4 βασικά ζητήματα για την Περιφέρεια. Ισως το πιο σημαντικό απ’ αυτά είναι η διαχείριση των απορριμμάτων. Η κυβέρνηση φαίνεται να τάσσεται υπέρ της καύσης, μια μέθοδο καθόλου φιλική προς το περιβάλλον. Η δική σας άποψη ποια είναι;

Στα απορρίμματα ο χρόνος της Φυλής τελειώνει, μετράμε το μάξιμουμ δυο χρόνια αντίστροφα. Η Αττική παράγει 1.800.000 τόνους απορριμμάτων τον χρόνο. Το 50%, δηλαδή περίπου 1 εκατομμύριο τόνοι, πρέπει επιτέλους να οργανωθούν γύρω από τον μπλε, κίτρινο, καφέ κάδο, σε σύστημα ανακύκλωσης, μείωσης όγκου, επανάχρησης κ.λπ. Η Περιφέρεια οφείλει να βοηθήσει τους δήμους να το οργανώσουν και τους πολίτες να το μάθουν. Είναι ευρωπαϊκή προδιαγραφή που δεν τηρούμε. Για τα υπόλοιπα, ο χρόνος τελειώνει για τη Φυλή και την παρωχημένη υγειονομική ταφή. Εργοστάσιο επεξεργασίας απορριμμάτων, με οποιαδήποτε μέθοδο, είναι απίστευτα πιο φιλικό στο περιβάλλον και στην υγεία των ανθρώπων από αυτά που κάνουμε σήμερα. Εννοείται, χωρίς επιβάρυνση των πολιτών, με εξάντληση κάθε δυνατότητας κρατικής χρηματοδότησης. Εάν εκλεγώ, πριν αναλάβω ακόμη, από τον Οκτώβριο, θα ζητήσω συνάντηση με τον πρωθυπουργό για να συμφωνήσουμε οδικό χάρτη για να ολοκληρώσουμε το ταχύτερο (δηλαδή σε 5 χρόνια) τα εργοστάσια επεξεργασίας. Και να βρούμε ένα plan Β για τα τρία χρόνια που η σημερινή Φυλή δεν θα μπορεί άλλο. Είναι η ώρα της συνεργασίας, όχι της σύγκρουσης. Δεν μας περισσεύει ο χρόνος και δυστυχώς πάλι υπό πίεση, με το μαχαίρι στον λαιμό, θα αποφασίσουμε.

 Εχετε ασκήσει έντονη κριτική στα οικονομικά της Περιφέρειας επί διοίκησης Πατούλη. Ο ίδιος έκανε λόγο για «συκοφαντίες», πριν η κυβέρνηση επιλέξει να προχωρήσει με τον κ. Χαρδαλιά στη θέση του. Τελικά όντως τα πράγματα είναι τόσο τραγικά όσο τα παρουσιάζετε;

Ο κ. Πατούλης παρέλαβε Περιφέρεια με πλεόνασμα και την παραδίδει με περισσότερα από 100 εκατ. έλλειμμα. Με καταδικαστικές εκθέσεις από ελέγχους δημόσιων ανεξάρτητων ελεγκτικών αρχών για τις συμβάσεις και τους διαγωνισμούς που έκανε. Η Περιφέρεια είναι νέος θεσμός που ατύχησε, γιατί ξεκίνησε στα μνημόνια, το 2011. Ο κ. Πατούλης είναι ο πρώτος μεταμνημονιακός περιφερειάρχης. Είχε την ευκαιρία να κάνει πολλά, έταξε πολλά και έκανε ελάχιστα. Απέτυχε καθολικά. Ξέρετε εσείς; θυμούνται οι πολίτες ένα εμβληματικό έργο Πατούλη; Η κληρονομιά που αφήνει, εκτός από τα παραπάνω, είναι βαλτωμένα έργα, στο Φαληρικό, στο ρέμα Σαπφούς στο Μαρούσι… Το χειρότερο ίσως, οι πολίτες δεν έμαθαν για την Περιφέρεια, δεν έχουν συνειδητοποιήσει πόσο εξαρτάται η ζωή τους από αυτήν, τόσο στην πολιτική προστασία -κυρίως τις πλημμύρες- όσο και στην καθημερινότητα, με κυκλοφοριακό και απορρίμματα στην πρώτη γραμμή. Η αλλαγή επικεφαλής από τον κ. Μητσοτάκη έγινε με τρόπο που έχει πολιτική σημασία, γι’ αυτό και το έχω σχολιάσει πολλές φορές. Να το εξηγήσω. «Κρατάμε την αποτυχημένη πολιτική, αλλάζουμε τα πρόσωπα», όπως έκανε, δεν πείθει ότι τα προβλήματα της Αττικής θα λυθούν. Αντίθετα, φανερώνει μια αγωνία, κομματική, για το γινάτι του μπλε χάρτη. Επίσης, τονίζει μια αντίληψη, ότι η Περιφέρεια προσαρτάται, ως υφυπουργείο Αττικής, στο επιτελικό κράτος. Με αυτά πάμε δεκαετίες πίσω, όταν οι κυβερνήσεις διόριζαν τους νομάρχες. Με έναν περιφερόμενο υφυπουργό δίνουμε κακό μήνυμα στους πολίτες. Αφήνουμε 1,6 δισ. που είναι η ευρωπαϊκή προίκα της Περιφέρειας, το περίφημο ΠΕΠ Αττικής, να το διαχειριστεί στην ουσία η κεντρική κυβέρνηση. Αυτά είναι υπερσυγκέντρωση, όχι αποκέντρωση! Τελικά, αν ο κ. Χαρδαλιάς δεν εκλεγεί, τι θα κάνει; Θα μείνει να υπηρετήσει την αυτοδιοίκηση ή θα γυρίσει στο υφυπουργείο του, ή αργότερα στην Ευρωβουλή; Δεν πάμε ούτε μπροστά ούτε τολμηρά με τέτοιες αντιλήψεις και ενέργειες. Και σίγουρα, δεν γινόμαστε Ευρώπη. Η Ευρώπη επιμένει, στηρίζει και χρηματοδοτεί την περιφερειακή αυτοδιοίκηση, ώστε οι αποφάσεις της καθημερινότητας και των υποδομών να λαμβάνονται όσο το δυνατόν πιο κοντά στους πολίτες, όχι από την κεντρική διοίκηση.

 Περιφέρεια δεν είναι μόνο η Αθήνα αλλά και ο Πειραιάς και οι γύρω περιοχές. Γνωρίζετε πολύ καλά την περιβαλλοντική υποβάθμιση του παραλιακού μετώπου από σωρεία επιχειρήσεων που δραστηριοποιούνται στην περιοχή. Τι προτίθεστε να κάνετε για να αλλάξετε αυτή την άσχημη κατάσταση;

Εχετε πολύ δίκιο. Η Δυτική Αττική, η Δυτική Αθήνα και οι συνοικίες του Πειραιά υποφέρουν από μια ανεύθυνη, ασυλλόγιστη, μη βιώσιμη «ανάπτυξη». Για λίγα αμφίβολα δεκαδικά ψηφία στην αύξηση του ΑΕΠ, τα φορτηγά πατάνε κυριολεκτικά στα σπίτια των ανθρώπων σε όλο το Θριάσιο. Οι συνθήκες εργασίας, η μεταφορά εργατικού δυναμικού, είναι τριτοκοσμικές, βραχύβιες. Πρώτο μέτρο στη Δυτ. Αττική είναι η χωροθέτηση, κυκλοφοριακή τακτοποίηση, δηλαδή τα ουσιώδη για να αντιστραφεί η πορεία υποβάθμισης στην περιοχή. Να μπει τέλος στο φαιό νταμάρι και τον μαύρο καπνό, από καμινάδες ή εξατμίσεις. Να πάψει επιτέλους η Δυτ. Αττική να είναι η χωματερή, η πίσω αυλή της Αττικής. Ξέρουμε πώς να το κάνουμε. Προέρχομαι, διοίκησα παραμελημένους δήμους. Αλλάξαμε τον Ρέντη, από το 1994 που ανέλαβα, όπου η ύφεση θέριζε τη βιοτεχνία και τη βιομηχανία της περιοχής, προσελκύοντας επενδυτές για αστική ανάπλαση. Το Village και το πάρκο αναψυχής Allou έγιναν πάνω σε σκουπιδότοπους, οργάνωσαν την ψυχαγωγία και την οικονομία γύρω τους δημιουργώντας 3.000 νέες θέσεις εργασίας. Στη Νίκαια, όταν ανέλαβα το 2011, στη λαίλαπα των μνημονίων, ο δήμος είχε χρέη 90 εκατ. ευρώ, ήταν ο τρίτος πιο χρεωμένος δήμος της Ελλάδας. Σήμερα ο δήμος έχει τακτοποιηθεί, έχοντας και 8 εκατ. αποθεματικό στα ταμεία του.

 Σε πολιτικό επίπεδο πώς θα βλέπατε τη συνεργασία με την παράταξη του κ. Σγουρού; Εχετε μιλήσει για την ανάγκη συμμαχιών ουκ ολίγες φορές.

Οι συμμαχίες και οι συνεργασίες χτίζονται επίμονα, συγκρουσιακά πολλές στιγμές, αλλά σταθερά, στη βάση προτάσεων για τη λύση των προβλημάτων… όχι μετά τις εκλογές, αλλά από τώρα. Θα αναλάβω σύντομα πρωτοβουλίες με όλους σε αυτό το θέμα.

Αφήστε μια απάντηση

Η ηλ. διεύθυνση σας δεν δημοσιεύεται. Τα υποχρεωτικά πεδία σημειώνονται με *