Είστε εδώ

“Γαλάζιο” δώρο στην COSCO ο ΟΛΠ! Μόνο με τις ψήφους της ΝΔ τροποποίηση για το πέρασμα του υπόλοιπου 16% στους Κινέζους και … 10 χρόνια παράταση για τις επενδύσεις που εκκρεμούν!

Με τις 158 ψήφους της Ν.Δ. κυρώθηκε, ύστερα από ονομαστική ψηφοφορία που ζήτησαν ΣΥΡΙΖΑ και ΚΚΕ, η τροποποιητική σύμβαση με την COSCO για το λιμάνι του Πειραιά. Το αποτέλεσμα αποτύπωσε την πολιτική απομόνωση της κυβέρνησης στην προσπάθειά της να ευνοήσει την εταιρεία, παρότι δεν εκπλήρωσε τις υποχρεώσεις της με βάση τη σύμβαση του 2016.

Η κύρωση της τροποποίησης της σύμβασης ανοίγει τον δρόμο για τη μεταβίβαση στην COSCO του υπόλοιπου 16% του ΟΛΠ, παρότι ολοκλήρωσε μόλις το ένα τρίτο των επενδύσεων ύψους 300 εκατ. ευρώ για τις οποίες ήταν υποχρεωμένη. Η COSCO πήρε επίσης παράταση δέκα ετών για να ολοκληρώσει τις υπόλοιπες επενδύσεις και δυνατότητα να τις «αντικαταστήσει» με έργα εγγύτερα στα δικά της συμφέροντα και όχι στα συμφέροντα των πολιτών του Πειραιά.

Τα στελέχη του ΣΥΡΙΖΑ προειδοποίησαν τον Χρήστο Σταϊκούρα και τον Γιάννη Πλακιωτάκη, που υπέγραψαν την τροποποίηση της σύμβασης, ότι η απροθυμία τους να ενεργοποιήσουν τις ποινικές ρήτρες εις βάρος της COSCO συνιστά απιστία κατά του Δημοσίου, με τη βλάβη για το Δημόσιο να υπολογίζεται στα 90 εκατ. ευρώ.

«Δεν είναι όμως μόνο τα 90 εκατ. ευρώ. Η μεγαλύτερη ζημιά που προκαλείται είναι στο λιμάνι, στους δήμους, στις μικρομεσαίες επιχειρήσεις και στους εργαζόμενους, διότι η πρόθεση της κυβέρνησης είναι να ενισχύει μεγάλα μονοπωλιακά κεφάλαια» επισήμανε χαρακτηριστικά ο εισηγητής και τομεάρχης Ναυτιλίας του ΣΥΡΙΖΑ Νεκτάριος Σαντορινιός μιλώντας στον ρ/σ Στο Κόκκινο.

Ο πρώην υπουργός Ναυτιλίας Θοδωρής Δρίτσας, επίσης μιλώντας Στο Κόκκινο, τόνισε ότι από την αρχή της σύναψης της σύμβασης του 2016 η COSCO «κωλυσιεργούσε συστηματικά» στο να υλοποιήσει τις δεσμεύσεις της.

Υπογράμμισε ότι η ΝΔ, τα δύο χρόνια της διακυβέρνησής της, «επέτρεψε στην COSCO να συνεχίσει αυτή την παρελκυστική τακτική της, ενώ εμείς πιέζαμε διαρκώς». Και σημείωσε τη σύγκρουση που υπάρχει αυτή τη στιγμή στο λιμάνι του Πειραιά, με τις μικρότερες επιχειρήσεις να παλεύουν να επιβιώσουν κόντρα στις μονοπωλιακές διαθέσεις της COSCO, που επεκτείνει διαρκώς τις δραστηριότητές της.

Πηγή: avgi.gr

Αφήστε μια απάντηση

Η ηλ. διεύθυνση σας δεν δημοσιεύεται. Τα υποχρεωτικά πεδία σημειώνονται με *