Είστε εδώ

Οι στολές της Λυρικής Σκηνής και η «δωρεάν» διαφήμιση στον οίκο της Μαρέβα (της Ναταλί Χατζηαντωνίου)

«Η Zeus+Δione είναι στην ευχάριστη θέση να µοιραστεί µε το φιλόµουσο κοινό της χώρας τη συνεργασία της µε την Εθνική Λυρική Σκηνή και τη συµβολή της στην εικόνα του οργανισµού µέσω του σχεδιασµού των νέων στολών της παιδικής χορωδίας και ταξιθεσίας» διαβάσαµε στην ανακοίνωση του οίκου µόδας των Μαρέβα Γκραµπόφσκι-Μητσοτάκη και Μιµίκας Κολοτούρα. Μάλιστα, σε συνέντευξη Τύπου για την παρουσίαση του προγραµµατισµού της Λυρικής, παρούσης και της κυρίας Γκραµπόφσκι-Μητσοτάκη, έγινε εµφατική αναφορά σε αυτήν τη συνεργασία που διά της «ευγενικής χορηγίας» του οίκου καταλήγει στον σχεδιασµό και στην υλοποίηση στολών εµπνευσµένων µάλιστα από παραδοσιακά σχέδια, µοτίβα και υφάσµατα διαφόρων περιοχών της Ελλάδας.

«Μια νέα πολύ δηµιουργική συνεργασία ξεκινάµε φέτος µε τη Zeus+Δione, ένα ιδιαίτερο ελληνικό brand που έχει φθάσει στα πέρατα του κόσµου» δήλωσε χαρακτηριστικά ο καλλιτεχνικός διευθυντής της ΕΛΣ, Γιώργος Κουµεντάκης, διευκρινίζοντας ότι αυτής της συνεργασίας είχε προηγηθεί «µια πολύ δηµιουργική και ανοιχτή επαφή που αναπτύξαµε τους τελευταίους έξι µήνες».

Παρατήρηση πρώτη. Δεν υπάρχει αµφιβολία ότι ο οίκος Zeus+∆ione φτιάχνει καλαίσθητα ρούχα µε διεθνή απήχηση. Οµως θα µπορούσα να παραθέσω πρόχειρα τις επωνυµίες τουλάχιστον άλλων είκοσι ελληνικών brands εξαιρετικά καλαίσθητων και µε ανάλογη απήχηση. Θα ήταν εξίσου δεκτικός ένας κρατικός πολιτιστικός φορέας του µεγέθους και του κύρους της Λυρικής να υποδεχτεί την πρότασή τους να αναλάβουν τη «χορηγία» στολών, υποδηµάτων ή αξεσουάρ; Γιατί δεν απευθύνει έστω και τώρα πρόσκληση;

Παρατήρηση δεύτερη. Η πρόταση της κυρίας Γκραµπόφσκι δεν πέρασε από το υπουργείο Πολιτισµού. Εξετάστηκε από το ΔΣ της Λυρικής απευθείας, και ο ακριβής όρος δεν είναι «χορηγία» (µια που δεν αφορά σε συγκεκριµένο ποσόν) αλλά «δωρεά υπηρεσίας». Προφανώς το ΔΣ της Λυρικής ενέκρινε και τα προτεινόµενα σχέδια για τις στολές.

Παρατήρηση τρίτη. Πόσο θεµιτό ή αθέµιτο ανταγωνισµό καλλιεργεί το «δωρεάν», όταν µάλιστα αφορά από τη µία στη δηµόσια εικόνα ενός κρατικού πολιτιστικού φορέα µε τέτοιο κύρος και ιστορία και από την άλλη προσφέρει εκ του αποτελέσµατος έναν δωρεάν τρόπο προβολής του οίκου µόδας;

Παρατήρηση τέταρτη και φαρµακερή. Οταν είσαι η τόσο προβεβληµένη σύζυγος πολιτικού αρχηγού (η πρωθυπουργία ακολούθησε), δυστυχώς δεν αρκεί να είσαι τίµια, πρέπει και να φαίνεσαι.

δημοσιεύτηκε στο ethnos.gr

Αφήστε μια απάντηση

Η ηλ. διεύθυνση σας δεν δημοσιεύεται. Τα υποχρεωτικά πεδία σημειώνονται με *