Είστε εδώ

(νομίζει ότι) Μας κοροϊδεύει κατάμουτρα ο Στ.Πέτσας: Μνημείο θράσους και απαξίωσης η μη απάντηση του κυβερνητικού εκπροσώπου για το πως μοιράστηκαν τα 11 εκ. για το “Μένουμε Σπίτι”

4 σελίδες είναι η απάντηση του Στέλιου Πέτσα στο ερώτημα που είχαν καταθέσει στα τέλη Απριλίου 76 βουλευτές του ΣΥΡΙΖΑ ζητώντας να κατατεθούν έγγραφα που να καταδεικνύουν τα κριτήρια και η διαδικασία που ακολουθήθηκε για την επιλογή των ΜΜΕ καθώς και ο πλήρης κατάλογος των εφημερίδων και των ιστοσελίδων που πήραν μέρος της διαφημιστικής δαπάνης για το “Μένουμε Σπίτι”, ωστόσο δεν δίνει καμία ουσιαστική απάντηση.

Αντίθετα, θα έλεγε κανείς ότι κάνει τα πράγματα χειρότερα, αφού σημεία της απάντησης του κυβερνητικού εκπροσώπου είναι αποκαλυπτικά για τον τρόπο που αντιλαμβάνεται η κυβέρνηση την ελευθερία του τύπου και το δικαίωμα στην ενημέρωση, που αποτελούν συστατικά στοιχεία της δημοκρατίας. Αλλά και το ποιον θεωρεί αυτή η κυβέρνηση ενδεδειγμένο τρόπο να μοιράσει κρατικό χρήμα ωσάν να επρόκειτο για κονδύλια από τα (“φεσωμένα”) ταμεία της Νέας Δημοκρατίας.

Κι αυτό γιατί ο κ.Πέτσας θεωρεί ως επιχείρημα νομιμοποίησης της αδιαφανούς διαχείρισης των 11 εκ. ευρώ της καμπάνιας για το “Μένουμε Σπίτι” την αναφορά ότι σε αυτήν “ουδέποτε τέθηκε ως κριτήριο αποκλεισμού από την εκστρατεία η πολιτική τοποθέτηση ενός Μέσου. Αντίθετα, συμμετείχαν μέσα ενημέρωσης που δεν είναι φίλα προσκείμενα στην Κυβέρνηση ασκώντας συνεχώς έντονη κριτική στο έργο της. Ενδεικτικά αναφέρουμε Μέσα όπως η Αυγή, η Εφημερίδα των Συντακτών, ο Ριζοσπάστης, ο Δρόμος της Αριστεράς, ο ραδιοφωνικός σταθμός ΣΤΟ ΚΟΚΚΙΝΟ κ.α.

Σαν να λέμε, αφού πήραν κάτι και ΜΜΕ όπως η Αυγή, η Εφημερίδα των Συντακτών ή ο Ριζοσπάστης δεν καταλαβαίνει ο κ. υφυπουργός ποιος ο λόγος που γίνεται τόσος θόρυβος για την εν λόγω καμπάνια…

Λίγο πριν, ο κυβερνητικός εκπρόσωπος έχει πει ότι “η καμπάνια αυτή ξεδιπλώθηκε στο σύνολο των κατηγοριών Μέσων Μαζικής Ενημέρωσης με σκοπό η διάχυση και διείσδυση των μηνυμάτων της εκστρατείας να είναι η κατά το δυνατόν ευρύτερη και αποτελεσματικότερη, υπό την προϋπόθεση ότι τα μέσα αυτά λειτουργούν πληρώντας κριτήρια αντικειμενικότητας και αμεροληψίας και τηρώντας τις αρχές της ηθικής και δεοντολογίας, συνεκτιμώμενης της αξιοπιστίας των μέσων αναφορικά με τη μη αναπαραγωγή ψευδών ειδήσεων (fake news) και τη μη πρόκληση σύγχυσης στο κοινό“.

Μας λέει δηλαδή ότι τα μέσα που αποκλείστηκαν, όπως το Documento του Κώστα Βαξεβάνη, το anatropinews και το libre του Σεραφείμ Κοτρώτσου, το thefaq αλλά και πολλά άλλα ΜΜΕ και της περιφέρειας, δεν πληρούν “κριτήρια αντικειμενικότητας και αμεροληψίας” και δεν έχουν “αξιοπιστία αναφορικά με τη μη αναπαραγωγή fake news”. Το ποια είναι αυτά τα κριτήρια βέβαια και πως ακριβώς ορίζει την αξιοπιστία και ποιος αποφάσισε ότι αυτά που μεταδίδουν τα αποκλεισμένα ΜΜΕ είναι fake news παραμένει ακόμα άγνωστο, παρά την 4σέλιδη απάντηση του κ. Πέτσα.

Πάντως καταφέρνει, όπως επισημαίνει ο Δημήτρης Χατζηνικόλας στο documento, και “πετάει και το μπαλάκι στη διαφημιστική που ανέλαβε το έργο λέγοντας ότι «Η εκπόνηση του σχεδίου της επικοινωνιακής εκστρατείας ανατέθηκε σε ανάδοχο που διέθετε, τις ειδικές γνώσεις, την εμπειρία και το εξειδικευμένο προσωπικό να το υλοποιήσει έγκαιρα και αποτελεσματικά, αξιοποιώντας τα διαθέσιμα εργαλεία και την απαιτούμενη τεχνογνωσία ως προς την απήχηση των μέσων ενημέρωσης στο ευρύ κοινό όπως αυτή εκφράζεται με όρους τηλεθέασης ή ακροαματικότητας ή επισκεψιμότητας, αλλά και την απήχηση σε συγκεκριμένες κατηγορίες κοινού»”.

Σαν να λέει ότι η εταιρεία με τα εργαλεία και την μοναδική τεχνογνωσία που κατέχει, εξ ου και η απευθείας ανάθεση, ασχολήθηκε με την επιλογή των μέσων ενημέρωσης που έλαβαν μέρος στην καμπάνια.

Αναφέρει ακόμα ότι “λήφθηκε ειδική μέριμνα για τις επιχειρήσεις των τοπικών και περιφερειακών μέσων ενημέρωσης και προβλέφθηκε ρητά η συμμετοχή των τοπικών και περιφερειακών Μέσων Μαζικής Ενημέρωσης στην κατανομή της συνολικής δαπάνης, ανά κατηγορία μέσου (έντυπος Τύπος, τηλεοπτικά κανάλια, ραδιοφωνικοί σταθμοί, ιστότοποι (sites) και μέσα κοινωνικής δικτύωσης)“, παραβλέποντας ωστόσο ότι έχουν υπάρξει πλείστες καταγγελίες περιφερειακών μέσων, ραδιοφώνων, ιστοτόπων κλπ για αναίτιο αποκλεισμό τους από την καμπάνια…

Το εντυπωσιακό, τέλος, είναι ότι με την απάντησή του αυτή στην ερώτηση των βουλευτών του ΣΥΡΙΖΑ, ο Στέλιος Πέτσας εμφανίζεται σαν να διαψεύδει τον ίδιο του τον εαυτό, όταν σε συνέντευξή του στην Real News στις 10 Μαΐου δήλωνε ότι “έχουμε εκκινήσει μια οργανωμένη εκστρατεία επικοινωνίας και ενημέρωσης, η οποία θα αναπτύσσεται μέχρι 31 Μαΐου και περιλαμβάνει όλα τα ΜΜΕ“. Ένα μήνα μετά ανακαλύπτει (τα δικά του) κριτήρια “αντικειμενικότητας, αμεροληψίας, αξιοπιστίας” αλλά και την συμβολή της εταιρείας στην επιλογή “ως προς την απήχηση των μέσων ενημέρωσης στο ευρύ κοινό όπως αυτή εκφράζεται με όρους τηλεθέασης ή ακροαματικότητας ή επισκεψιμότητας”.

Όπως σημείωνε εξάλλου τότε το libre.gr “είναι απορίας άξιο γιατί ο κυβερνητικός εκπρόσωπος υποστηρίζει ένα προφανές ψεύδος. Ίσως επειδή είναι σίγουρος πως δεν θα υπάρξουν σοβαρές αντιδράσεις”…

[pdf-embedder url=”https://thefaq.gr/wp-content/uploads/2020/06/apantisi-petsa-se-erotisi-syriza-gia-menoumespiti.pdf” title=”apantisi petsa se erotisi syriza gia menoumespiti”]

Αφήστε μια απάντηση

Η ηλ. διεύθυνση σας δεν δημοσιεύεται. Τα υποχρεωτικά πεδία σημειώνονται με *