Είστε εδώ

Με προβληματικό στρατιωτικό υλικό προμήθευε την ΕΛΒΟ επί πρωθυπουργίας Σημίτη ο ξάδερφος του Μητσοτάκη με την off shore στην Αρούμπα!

Βασικός προμηθευτής προβληματικού αντιεκρηκτικού υλικού στην ΕΛΒΟ αποκαλύπτεται ότι ήταν ο ξάδερφος του Κυριάκου Μητσοτάκη, Γεώργιος Μητσοτάκης που εντοπίστηκε πριν λίγες μέρες στο μητρώο των offshore της Αρούμπα μέσω των αρχείων διαρροής των Paradise Papers.
Όπως γράφει η Σταυρούλα Πουλημένη στην ιστοσελίδα stokokkino.gr, ο Γεώργιος Μητσοτάκης ανηψιός του Κωνσταντίνου Μητσοτάκη και ξάδερφος του Κυριάκου συμμετείχε στην ελληνική εταιρεία «Κατασκευή Αντιεκρηκτικών Πλεγμάτων Αλουμινίου» με έτος ίδρυσης το 1995 και προωθούσε το υλικό Deto-stop. Ένα αντιεκρηκτικό υλικό προορισμένο για τοποθέτηση σαν πλέγμα στα ρεζερβουάρ και τις δεξαμενές καυσίμων οχημάτων αρμάτων αλλά και βυτιοφόρων που προμήθευαν καύσιμα σε αεροπλάνα, ελικόπτερα κτλ με στόχο τη μείωση των πιθανοτήτων έκρηξης σε περίπτωση που το όχημα βληθεί.
Μια από τις πρώτες εμφανίσεις της η εταιρεία του Γ. Μητσοτάκη τις έκανε μέσω του Υπουργείου Εθνικής Άμυνας στην ΕΛΒΟ στη Θεσσαλονίκη το 2001.
Το 2003 επί υπουργίας Γ. Παπαντωνίου στην κυβέρνηση Σημίτη, υπογράφηκε σύμβαση μεταξύ του Γενικού Επιτελείου Στρατού – Διεύθυνση Προμηθειών, της ΕΛΒΟ και της εταιρείας «Κατασκευή Αντιεκρηκτικών Πλεγμάτων» για την προμήθεια του Deto-stop στην Ελληνική Βιομηχανία Οχημάτων. Εκείνη την περίοδο, όταν υπογράφηκε η σύμβαση μετά από την έγκριση του υλικού από τον ΓΕΣ, η ΕΛΒΟ παρήγαγε παρτίδα φορτηγών οχημάτων για μεταφορά καυσίμων. Μάλιστα, σύμφωνα με τις πληροφορίες, άνθρωποι του Γ. Μητσοτάκη είχαν έρθει στις εγκαταστάσεις της ΕΛΒΟ για να τοποθετήσουν το υλικό που υποσχόταν αντιεκρηκτική προστασία.
Η σύμβαση του 2003 προέβλεπε συγκεκριμένα «την προμήθεια και τοποθέτηση» του υλικού στις «δεξαμενές καυσίμων ρεζερβουάρ οχημάτων αρμάτων, τεθωρακισμένων, αυτοκινούμενων πυροβόλων οχημάτων, και βυτιοφόρων». Επί υπουργίας Σπηλιωτόπουλου μάλιστα, μελέτη του υπουργείου Άμυνας εισηγήθηκε την επέκταση της χρήσης του και σε δεξαμενές στα νησιά του Αιγαίου και στον Έβρο.
Για κακή τύχη του κ. Μητσοτάκη, αρμόδια επιτροπή του Ανώτατου Στρατιωτικού Συμβουλίου που συνέταξε απόρρητη έκθεση εντόπισε ότι η χρήση του αντιεκρηκτικού υλικού μπορεί να προκαλέσει μηχανικά προβλήματα στον κινητήρα των αρμάτων λόγω θρυμματισμού του. Μάλιστα, σύμφωνα με τις πληροφορίες, επειδή το υλικό θα τοποθετούνταν και σε βυτιοφόρα που προμήθευαν καύσιμα σε μεγάλα οχήματα όπως αεροπλάνα, τα ρινίσματα από τον θρυμματισμό του θα διοχετεύονταν και στο κινητήρα των οχημάτων με πολλαπλασιαστικές επιπτώσεις στη λειτουργία τους. Παράλληλα πλήθος ενστάσεων για τη χρήση του είχε εκφράσει η πολεμική αεροπορία.
Στα έγγραφα του ΓΕΣ αναφερόταν ότι το υλικό ήταν επικίνδυνο για τα οχήματα άρα και για την ασφάλεια του προσωπικού και έτσι οι αντιπαραθέσεις στο υπουργείο Άμυνας γίνονταν ολοένα και πιο έντονες. Αποτέλεσμα αυτών ήταν το 2006 ο τότε υφυπουργός Άμυνας Γ. Λαμπρόπουλος να ματαιώσει οριστικά την σύμβαση καθώς το υλικό κρίθηκε μη ασφαλές και η ΕΛΒΟ σταμάτησε να το προμηθεύεται. Ο Γ. Μητσοτάκης ξεκίνησε να καταθέτει αγωγές τόσο κατά της ΕΛΒΟ όσο και του Υπουργείου ζητώντας μεγάλες αποζημιώσεις.

Αφήστε μια απάντηση

Η ηλ. διεύθυνση σας δεν δημοσιεύεται. Τα υποχρεωτικά πεδία σημειώνονται με *