Είστε εδώ

Κοινή ανακοίνωση ΕΛ.ΑΣ. Πυροσβεστικής για το φιάσκο στην Ε.Ο.: Καμία απάντηση γιατί επέτρεπαν την είσοδο των οχημάτων στην Αθηνών-Κορίνθου, ενώ είχε κλείσει (vid, photos)

«Σεβαστή η αγανάκτηση των οδηγών, μοναδικός μας γνώμονας η ασφάλειά τους», αναφέρουν σε κοινή τους ανακοίνωση ΕΛΑΣ και Πυροσβεστική, δηλαδή η κυβέρνηση για το επιτελικό μπάχαλο στην Κακιά Σκάλα!

Η ανακοίνωση ΕΛΑΣ και Πυροσβεστικής θυμίζει τις υπεκφυγές του πρωθυπουργού με τα όσα έγιναν στη Νέα Φιλαδέλφεια: Αντί να αναλάβει ευθύνες για τους Κροάτες χούλιγκανς και τους Έλληνες συνεργούς τους, ανακοινώνει μέτρα (που έχει ξανά ανακοινώσει) για τα επεισόδια …εντός των γηπέδων!

Πυροσβεστική και ΕΛΑΣ καλούνται να απαντήσουν και σε άλλα ερωτήματα, καθώς η ασφάλεια είναι ο βασικότερος αλλά όχι ο μοναδικός στόχος τους:

-Μπορούν πχ να μας πουν γιατί δεν απαγόρευσαν την κυκλοφορία στην Εθνική Οδό από τη στιγμή που απολύτως σωστά αυτή έκλεισε; Ως και λεωφορεία του ΚΤΕΛ συνέχιζαν τα δρομολόγιά τους, ως να μην συμβαίνει τίποτε!

-Και μπορούν να μας πουν ποιο είναι το σχέδιο διαφυγής από κλειστούς αυτοκινητοδρόμους;

Αυτά είναι μερικά από τα ερωτήματα που καλούνται να απαντήσουν ΕΛΑΣ και Πυροσβεστική, δηλαδή η κυβέρνηση και όχι το αυτονόητο για την ασφάλεια των οδηγών. Αλλοίμονο να μην ήταν γνώμονάς τους η ασφάλεια!

H κοινή ανακοίνωση ΕΛ.ΑΣ.-Πυροσβεστικής για τη φωτιά στο βυτιοφόρο:

Το Κέντρο Επιχειρήσεων του Πυροσβεστικού Σώματος ενημερώθηκε στις 12:20, εχθές Πέμπτη 17 Αυγούστου, για πυρκαγιά σε βυτιοφόρο όχημα στο 46 χλμ της Ν.Ε.Ο. Αθηνών – Κορίνθου, στο ρεύμα κυκλοφορίας προς Κόρινθο και στο ύψος της Κακιάς Σκάλας, στην περιοχή των Μεγάρων.

Άμεσα μετέβησαν στο σημείο της πυρκαγιάς 33 πυροσβέστες με 11 οχήματα και πραγματοποίησαν την κατάσβεσή της. Ταυτόχρονα, διαπιστώθηκε διαρροή του φορτίου, το οποίο αποτελούνταν από 7,2 τόνους υγραερίου, μείγματος κίνησης για οχήματα. Εξαιτίας της επικινδυνότητας της κατάστασης, εφαρμόστηκε το Πρωτόκολλο Ενεργειών, με την παρουσία τεχνικού ασφαλείας για την απομάκρυνση του επικίνδυνου φορτίου, ενώ με τη χρήση θερμικής κάμερας πραγματοποιούνταν διαρκώς έλεγχος της θερμοκρασίας.

Καθόλη τη διαδικασία της επιχείρησης απομάκρυνσης του επικίνδυνου φορτίου, το Πυροσβεστικό Σώμα διέθεσε εναέρια επιτήρηση με ελικόπτερο του Πυροσβεστικού Σώματος και συστήματα μη επανδρωμένων αεροσκαφών (drones).

Η ΕΛ.ΑΣ. ενήργησε με μοναδικό και αδιαπραγμάτευτο γνώμονα την ασφάλεια οδηγών και επιβαινόντων σε οχήματα μετά την πυρκαγιά στο βυτιοφόρο.

Με δεδομένη τη τραγική εμπειρία σε παρόμοια περιστατικά του παρελθόντος, κρίθηκε επιβεβλημένη, ως μοναδικός οδοδείκτης, η απαρέγκλιτη τήρηση των πρωτοκόλλων για τις ενέργειες απομάκρυνσης του επικίνδυνου υλικού (υγροποιημένο αέριο), μιας διαδικασίας χρονοβόρας αλλά κυρίως εξαιρετικά απαιτητικής, όσον αφορά στην ευαισθησία και την επικινδυνότητά της.

Ακολουθήθηκαν οι προβλεπόμενες ενέργειες εύρεσης εναλλακτικών οδών (Λουτράκι-Περαχώρα-Πίσια-Σχίνο -Αλεποχώρι-Μέγαρα-Αθήνα και αντίστροφο δρομολόγιο για όσους κινούνταν από Αθήνα προς Κόρινθο) για την διευκόλυνση της κυκλοφορίας και την επίτευξη της αποφόρτισης.

Είναι σημαντικό να γίνει κατανοητό ότι οι ενέργειες και οι παρεμβάσεις της ΕΛ.ΑΣ. ήταν ευθέως συνδεδεμένες με την εξέλιξη της διαδικασίας απομάκρυνσης του επικίνδυνου υλικού, μιας δυναμικής διαδικασίας εξαιτίας της πολυπλοκότητας και της επικινδυνότητάς της.

Όσο διαδοχικά προέκυπτε ότι θα καθυστερούσε η επιχείρηση -παρά τις κατά περιόδους εκτιμήσεις των ειδικών- η ΕΛ.ΑΣ. προχωρούσε και σε επιπλέον μέτρα, προκειμένου να υπάρχει ο ασφαλέστερος και καλύτερος δυνατός απεγκλωβισμός.

Ταυτόχρονα, το προσωπικό του Πυροσβεστικού Σώματος και της ΕΛ.ΑΣ., καθόλη τη διάρκεια εφαρμογής των εκτάκτων μέτρων κυκλοφορίας, μερίμνησε ώστε να τροφοδοτούνται με νερό οι οδηγοί και οι επιβαίνοντες σε σημαντικό κομμάτι των εγκλωβισμένων αυτοκινήτων, τα οποία είχαν ακινητοποιηθεί για λόγους ασφαλείας.

Από την πρώτη στιγμή για τις παρεμβάσεις της ΕΛ.ΑΣ. υπήρχε ενημέρωση των οδηγών που κινούνταν κατά μήκος της Ολυμπίας Οδού, της Αττικής Οδού, του Μορέα, και της Γέφυρας, μέσω μηνυμάτων που προβλήθηκαν στις ηλεκτρονικές πινακίδες, ώστε να ενημερώνονται συνεχώς. Επιπλέον, οι οδηγοί ενημερώνονταν προσωπικά από τους υπαλλήλους των σταθμών διοδίων, από τα οποία διήλθαν.

Καθόλη τη διάρκεια της ακινητοποίησης των οχημάτων το ΕΚΑΒ διέθεσε τέσσερις (4) μηχανές που κινούνταν διαρκώς, από δύο (2) σε κάθε ρεύμα κυκλοφορίας καθώς και τέσσερα (4) ασθενοφόρα, από δύο (2) σε κάθε ρεύμα κυκλοφορίας, σε σταθερά σημεία.

Σημειώνεται επίσης ότι ανακριτικοί υπάλληλοι του Πυροσβεστικού Σώματος συνέλαβαν τον οδηγό του βυτιοφόρου οχήματος.

Η ταλαιπωρία, ο εκνευρισμός και η αγανάκτηση των εγκλωβισμένων οδηγών είναι απολύτως κατανοητή και σεβαστή. Θα πρέπει όμως να γίνει αντιληπτό ότι οι αρμόδιες Αρχές κλήθηκαν να διαχειριστούν ένα περίπλοκο και επικίνδυνο περιστατικό σε συνθήκες πολύ αυξημένης κυκλοφορίας από την πρώτη στιγμή, με την κρίσιμη διαδικασία απομάκρυνσης του εύφλεκτου υλικού να έχει δυναμικό χαρακτήρα και με την πραγματοποίησή της να μετατοπίζεται χρονικά αρκετές φορές κατά τη διάρκεια της μέρας από τη στιγμή που συνέβη το ατύχημα και μετά.

Το βυτιοφόρο όχημα έχει μεταφερθεί συνοδεία του Πυροσβεστικού Σώματος στα Ίσθμια Κορίνθου, σε υπαίθριο χώρο στάθμευσης ιδιοκτησίας της εταιρείας του βυτιοφόρου οχήματος.

Το χρονικό της 9ωρης ταλαιπωρίας – Φωτογραφίες

Πολλές ώρες χρειάστηκε να μείνουν εγκλωβισμένοι στα οχήματά τους εκατοντάδες οδηγοί που βρέθηκαν τη λάθος ώρα, στο λάθος σημείο και που δεν πρόλαβαν να αντιδράσουν, να κάνουν αναστροφή, αλλά δεν είχαν ούτε πληροφορίες για το τι ακολουθεί παρακάτω στην εθνική οδό.

Η κατάσταση θύμισε «Αττική Οδό», ωστόσο, αυτή τη φορά, δεν υπήρχε κάτι που θα μπορούσαν να υποθέσουν, προβλέψουν, γνωρίζουν οι οδηγοί για να μην μπουν στο αυτοκίνητό τους και να κινηθούν προς τα εκεί. Η μόνη ενημέρωση που είχαν οι οδηγοί ήταν οι ηλεκτρονικοί πίνακες ότι υπάρχει φωτιά σε βυτιοφόρο στο ύψος της Κινέτας, στους ηλεκτρονικούς πίνακες, αλλά και ότι υπάρχει παράκαμψη από την παλαιά εθνική οδό.

Στα διόδια της Ελευσίνας συνέχιζαν να αφήνουν τους οδηγούς να διέρχονται. Δεν υπήρξε κανένα άμεσο σχέδιο αναστροφής ή διακοπής και εκτροπής της κυκλοφορίας με αποτέλεσμα να συγκεντρωθούν τόσα πολλά αυτοκίνητα φρακαρισμένα, που πλέον ήταν αδύνατη κάποια λύση.

Το έλλειμμα οργάνωσης αποδείχτηκε επίσης από το γεγονός ότι έκλεισαν τα διόδια της Ελευσίνας και του Ισθμού μετά τις 5 το απόγευμα. Δηλαδή, οι οδηγοί θα μπορούσαν να έχουν ενημερωθεί από τα social media σχεδόν 5 ώρες μετά το περιστατικό!

Την ίδια ώρα, ανοιγόκλεινε η παλαιά εθνική οδός, προκαλώντας ακόμα μεγαλύτερο μπάχαλο, ενώ πολλές είναι και οι καταγγελίες οδηγών ότι το τηλέφωνο έκτακτης ανάγκης 1025 ήταν διαρκώς κατειλημμένο και έτσι δεν μπορούσαν ούτε από εκεί να ενημερωθούν.

Λίγο μετά τις 9:30 το βράδυ, άνοιξαν και τα δύο ρεύματα της Εθνικής Οδού, ενώ νωρίτερα είχε δοθεί στην κυκλοφορία η παλαιά Εθνική Οδός Αθηνών – Κορίνθου. Οι οδηγοί μέτρησαν περίπου 9 ώρες εγκλωβισμένοι στον δρόμο.

Όσο για το φλεγόμενο βυτιοφόρο, πληροφορίες ανέφεραν ότι ο οδηγός πρόλαβε να εγκαταλείψει το όχημα και είναι καλά στην υγεία του, ενώ, σύμφωνα με την ανακοίνωση της Πυροσβεστικής, η φωτιά εκδηλώθηκε στο 46ο χιλιόμετρο της νέας εθνικής οδού Αθηνών-Κορίνθου, στο ρεύμα προς Κόρινθο.

Αφήστε μια απάντηση

Η ηλ. διεύθυνση σας δεν δημοσιεύεται. Τα υποχρεωτικά πεδία σημειώνονται με *