Είστε εδώ

Αμετανόητοι! Συνεχίζει το “πάμε κι όπου βγει” με τα τρένα η κυβέρνηση! 9 “κίτρινες κάρτες” από τους μηχανοδηγούς για την “επανεκκίνηση” των σιδηροδρόμων του κ Γεραπετρίτη!

Προετοιμασίες για την επανεκκίνηση των δρομολογίων σε σιδηρόδρομο και προαστιακό κάνει η κυβέρνηση για αύριο, Τετάρτη, με τη σκιά της τραγωδίας στα Τέμπη να πέφτει ακόμη βαριά πάνω από τη χώρα.

Παρά τις όποιες ανακοινώσεις και δεσμεύσεις του Γιώργου Γεραπετρίτη, η κατάσταση είναι πολύ διαφορετική από αυτή που περιγράφει το Μαξίμου και τα προβλήματα υπαρκτά και τα ερωτήματα για την ασφάλεια επιβατών και εργαζομένων πολλά.

Για τον λόγο αυτό η Πανελλήνια Ένωση Προσωπικού Έλξης έστειλε επιστολή-παρέμβαση προς την Hellenic Train αναδεικνύοντας εννέα σοβαρά σημεία που χρήζουν άμεσης επίλυσης.

Οι μηχανοδηγοί υπογραμμίζουν ότι είχαν προειδοποιήσει έγκαιρα για τη μη λειτουργία των συστημάτων ασφαλείας και συμπληρώνουν ότι απαιτούνται οι κατάλληλες ενέργειες για επίλυση σοβαρών θεμάτων σε εννέα σημεία του δικτύου.

Αναλυτικά

Επιστολή στην Hellenic Train

Η σιδηροδρομική τραγωδία της 28/02/2023 έχει συγκλονίσει την Ελληνική Κοινωνία. 57 άνθρωποι, 11 εξ αυτών εργαζόμενοι επι των αμαξοστοιχιών έχασαν την ζωή τους σε ένα αδιανόητο δυστύχημα.

Το Σωματείο μας είχε έγκαιρα προειδοποιήσει όλους τους εμπλεκόμενους φορείς,  για τους κινδύνους που εγκυμονεί η μη λειτουργία συστημάτων ασφαλείας (Φωτοσήματα – Τηλεδιοίκηση – ETCS).

Δυστυχώς οι επισημάνσεις και οι προειδοποιήσεις μας, ανεξήγητα,  είτε υποβαθμίστηκαν είτε δεν λήφθηκαν σοβαρά υπόψη.

Από την 1/3/2023 έχει ανασταλεί η κυκλοφορία των τρένων στην Ελληνική Επικράτεια , ενώ ο νέος Υπουργός Μεταφορών κ. Γεραπετρίτης ανακοίνωσε δέσμη μέτρων για την επαναλειτουργία του σιδηροδρόμου στις 22 Μαρτίου 2023.

Το Σωματείο μας συμμετείχε σε μια συνάντηση με την νέα πολιτική ηγεσία, ενώ συνάντηση υπήρξε και με τον νέο Διευθύνοντα Σύμβουλο του ΟΣΕ κ. Τερεζάκη Π. την Παρασκευή 17 Μαρτίου.

Μετά την συνεδρίαση του ΔΣ του Σωματείου μας,  θέτουμε υπόψην σας  τα προβλήματα που πρέπει να επιλυθούν σε συγκεκριμένα σημεία του σιδηροδρομικού δικτύου, προκειμένου να επανεκκινήσουν και σε αυτά, τα σιδηροδρομικά δρομολόγια.

Επισημαίνουμε ότι πιστεύουμε ότι χωρίς την επίλυση τους, δεν μπορεί να ξεκινήσουν δρομολόγια σε αυτά τα σημεία.

  1. Για την γραμμή Θεσσαλονίκη – Αλεξανδρούπολη (Στρυμόνα)  λειτουργία των επικοινωνιών σε όλη την διαδρομή  και όλων των ΑΣΙΔ (Με φύλαξη σε  όσες δεν λειτουργούν ή  κατάργηση τους ). Άρση των βραδυποριών των 6-10  χλμ  και αποκατάσταση της υποδομής σε αυτά τα σημεία.
  2. Γραμμή Πλατύ  – Φλώρινα. Δυνατότητα επικοινωνίας  σε όλη την διαδρομή, επάνδρωση σταθμού Έδεσσας (σύρτης ασφαλείας), καθώς και χορήγηση των πιστοποιητικών καταλληλότητας γεφυρών (πότε ελέγχθηκαν τελευταία φορά). Έλεγχος της υποδομής στο χμ σημείο 142.000 εως 152.00 όπου έχει τεθεί βραδυπορία 40 χλμ,  λόγω κατολισθήσεων.
  3. Γραμμή Θεσσαλονίκη – Ειδομένη. Χορήγηση πιστοποιητικά καταλληλότητας γεφυρών, πλήρεις επικοινωνίες κατά μήκος της γραμμής .
  4. Άξονας Αθήνα – Θεσσαλονίκη . Γραπτή βεβαίωση για την διέλευση απο σήραγγες (Τέμπη, Πλαταμώνας) όπου έχουν διαπιστωθεί προβλήματα από την Πυροσβεστική κατά τον τελευταίο έλεγχο της  και δυνατότητα επικοινωνίας εντός αυτών (με πιστοποιημένο σύστημα επικοινωνίας). Αποκατάσταση επικοινωνίας όπου υπάρχουν προβλήματα (πχ Ορφανά –  ΣΣ Λάρισας- Ευαγγελισμός).
  5. Προαστιακός Πειραιάς – Κιάτο. Γραπτή βεβαίωση για την διέλευση απο σήραγγες, όπου έχουν διαπιστωθεί προβλήματα από την Πυροσβεστική κατά τον τελευταίο έλεγχο της, φωτισμός  και δυνατότητα επικοινωνίας εντός αυτών (με πιστοποιημένο σύστημα επικοινωνίας).
  6. Αλεξανδρούπολη – Ξάνθη. Επάνδρωση με σταθμάρχη του σταθμού Ξάνθης, λειτουργία- φύλαξη όλων των ΑΣΙΔ, διασφάλιση επικοινωνίας. (με πιστοποιημένο σύστημα επικοινωνίας)
  7. Λάρισα – Βόλος. Λειτουργία- φύλαξη όλων των ΑΣΙΔ.
  8. Οι συρμοί ΑEG να τεθούν εκτός κυκλοφορίας καθώς παρουσιάζουν διαρκή προβλήματα κατά την πορεία, μέχρι και την πλήρη αποκατάσταση των προβλημάτων αυτών. H Ηellenic Train να διασφαλίσει   ότι το τροχαίο υλικό που πρόκειται να κυκλοφορήσει στην πρώτη φάση  θα πρέπει να είναι πλήρως λειτουργικό για την ασφάλεια όλων  και την αποφυγή καθυστερήσεων.
  9. Άμεση λειτουργία του GSMR εφόσον αυτό έχει πιστοποιηθεί.

Εκτός αυτών,  ο ΟΣΕ οφείλει να φροντίσει άμεσα και να  ενημερώσει γραπτώς εντός 10 ημερών για τον σχεδιασμό του για την εκπόνηση σχεδίου εκ-χόρτωση των γραμμών σε όλη την σιδηροδρομική υποδομή.

Όπως σας έχουμε ήδη ενημερώσει, ζητάμε την καταγραφή των συνομιλιών των μηχανοδηγών με τους εκπροσώπους του διαχειριστή υποδομής ΚΑΙ  από την Hellenic Train καθώς μετά την σιδηροδρομική τραγωδία υπήρξε επιλεκτική διαρροή συνομιλιών που αποπροσανατολίζουν την κοινή γνώμη από τις πραγματικές αιτίες της σιδηροδρομικής τραγωδίας. Τέλος σας ενημερώνουμε ότι ο κ. Τερεζάκης στην συνάντηση του με το Σωματείο μας, ανέφερε ότι η Hellenic Train έχει παραλάβει 30 φορητές συσκευές GSMR.

Το πλάνο επανεκκίνησης

Αύριο, Τετάρτη, ξεκινούν τα πρώτα δρομολόγια με βάση τις ανακοινώσεις Γεραπετρίτη, ενώ, χθες, συνεδρίασε το Συντονιστικό Κέντρο Ασφάλειας Σιδηροδρόμων, αποφασίζοντας οι αμαξοστοιχίες να κινούνται σε διαφορετικές ώρες τη νύχτα για να αποφευχθεί το ενδεχόμενο να διασταυρωθούν σε σημεία όπου υπάρχει μονοδρόμηση. Παράλληλα, σε όλα τα δρομολόγια τρένων και προαστιακού θα υπάρχουν δύο μηχανοδηγοί και τουλάχιστον ένας συνοδός, ενώ στους σταθμούς που μέχρι τώρα ήταν ένας σταθμάρχης, τώρα θα υπάρχουν δύο.

Το χρονοδιάγραμμα της επανεκκίνησης

22.3.2023. Επανεκκίνηση:

  • Προαστιακός Πειραιάς – Αθήνα – Σιδηροδρομικό Κέντρο Αχαρνών – Αεροδρόμιο
  • Προαστιακός Κάντζα – Λιόσια
  • Προαστιακός Αθήνα – Οινόη – Χαλκίδα
  • Θεσσαλονίκη – Φλώρινα
  • Θεσσαλονίκη – Δράμα
  • Αλεξανδρούπολη – Ξάνθη
  • Αλεξανδρούπολη – Ορμένιο
  • Κάτω Αχαΐα – Πάτρα
  • Πάτρα – Ρίο
  • Διακοφτό – Καλάβρυτα
  • Ολυμπία – Πύργος – Κατάκολο
  • Βόλος – Μηλιές
  • Εμπορευματικά από Θεσσαλονίκη προς Ειδομένη και Προμαχώνα (1 ή 2 ζεύγη)
  • Εμπορευματικά Θριάσιο – Θεσσαλονίκη (1 ή 2 ζεύγη ημερησίως)

27.3.2023. Επανεκκίνηση (επιπλέον):

  • Προαστιακός Αθήνα – Σιδηροδρομικό Κέντρο Αχαρνών – Κόρινθος – Κιάτο – Αίγιο

1.4.2023. Επανεκκίνηση (επιπλέον):

  • InterCity Αθήνα – Θεσσαλονίκη (1 πρωινό ζεύγος)
  • Προαστιακός Θεσσαλονίκη – Λάρισα
  • Παλαιοφάρσαλος – Καλαμπάκα
  • Λάρισα – Βόλος
  • Λαμία – Στυλίδα

6.4.2023. Προσθήκη (κατόπιν αξιολόγησης συνθηκών):

  • InterCity Αθήνα – Θεσσαλονίκη (1 ή 2 ζεύγη ημερησίως)
  • Εμπορευματικά Θριάσιο – Θεσσαλονίκη (1 ή 2 ζεύγη ημερησίως)

11.4.2023. Προσθήκη (κατόπιν αξιολόγησης συνθηκών):

  • Λοιπά δρομολόγια

Πηγή: efsyn.gr

Αφήστε μια απάντηση

Η ηλ. διεύθυνση σας δεν δημοσιεύεται. Τα υποχρεωτικά πεδία σημειώνονται με *