Είστε εδώ

Το Documento κάνει “πενηνταράκια” πως η κυβέρνηση μοίρασε αλά…ΚΕΕΛΠΝΟ σε γνωστά, άγνωστα και…αδιάβαστα ΜΜΕ τα 11 εκ. ευρώ για το “Μένουμε Σπίτι”

Με κρυφά κριτήρια που μέχρι και σήμερα η κυβέρνηση δεν έχει τολμήσει να αποκαλύψει μοιράζει αλά… ΚΕΕΛΠΝΟ σε γνωστά, άγνωστα αλλά και μη… εξαιρετέα ΜΜΕ τα 11 εκατομμύρια ευρώ της καμπάνιας “Μένουμε Σπίτι”.

Σύμφωνα με το αποκαλυπτικό ρεπορτάζ του Νίκου Σπυρόπουλου στο documentonews.gr, μερίδιο από το ζεστό κρατικό χρήμα λαμβάνουν γνωστά ειδησεογραφικά sites, στα οποία συμπεριλαμβάνεται και αυτό της… συζύγου του υπουργού Υγείας που αν και έχει “ανάλαφρο” περιεχόμενο – και όχι ειδησεογραφικό – κατάφερε να μπει στη λίστα. Άραγε αν το documentonews.gr και το koutipandoras.gr είχαν και αυτά ανάλογη θεματολογία, θα είχαν συμπεριληφθεί;

Η κυβέρνηση τα έχει αποκλείσει σκανδαλωδώς από την καμπάνια του “Μένουμε Σπίτι” μαζί φυσικά την εφημερίδα Documento. Και όλα αυτά χωρίς να έχει γνωστοποιήσει για ποιούς λόγους και με ποιά κριτήρια. Πως είναι δυνατόν να αποκλείονται μια από τις μεγαλύτερες κυριακάτικες εφημερίδες και δυο από τα δημοφιλέστερα ειδησεογραφικά sites;

Χρήμα αλά ΚΕΕΛΠΝΟ σε άγνωστα sites
Ζεστό κρατικό χρήμα λαμβάνουν πέρα των γνωστών ιστοσελίδων και πάρα πολλές άλλες, σχεδόν ανύπαρκτες, που βρίσκονται στον πάτο της διαδικτυακής επισκεψιμότητας. Ο τρόπος που επέλεξε η ΝΔ να μοιράσει τα εκατομμύρια της πανάκριβης καμπάνιας θυμίζει τακτικές ΚΕΕΛΠΝΟ, όταν δηλαδή χιλιάδες ευρώ έβγαιναν από τον κρατικό κορβανά κάθε μήνα για να δοθούν ακόμη και σε ιστοσελίδες – “φαντάσματα”, όπως την περίφημη “Βελόνα και κλωστή”.

Στον μακρύ κατάλογο των ΜΜΕ που παίρνουν κρατικό χρήμα συμπεριλαμβάνονται και sites της Ethos Media, εταιρείας που όπως είχε γράφει το Documento αναφέρεται σε έκθεση του FBI στο #Novartis_Gate όσον αφορά το “πάρτι μίζας” με… “πλυντήρια” ανύπαρκτα ΜΜΕ.

Στον πάτο της επισκεψιμότητας

Στη συνέχεια το ρεπορτάζ παρουσιάζει παραδείγματα ιστοσελίδων ΜΜΕ με πάρα πολύ χαμηλή ή ανύπαρκτη επισκεψιμότητα, με βάση τα δεδομένα του similarweb, της δημοφιλέστερης και πιο έγκυρης πλατφόρμας για την καταγραφή της επισκεψιμότητας ιστοσελίδων του διαδικτύου, ενώ για ορισμένα που δεν υπήρχαν στο similarweb, χρησιμοποιήθηκε το Alexa, μια ακόμη γνωστή πλατφόρμα καταγραφής στατιστικών για ιστοσελίδες.

Χωρίς καμία λογική, τουλάχιστον ως προ το πιο βασικό, την επισκεψιμότητα μιας ιστοσελίδας, η κυβέρνηση μοιράζει αφειδώς χιλιάδες ευρώ. Sites όπως τα Parapolitika.gr (361η), eleftherostypos.gr (461η), news.gr (298η), liberal.gr (266η), ereportaz.gr (3.584η), usay.gr (1.435η), τα οποία βρίσκονται αρκέτα πιο κάτω από το documentonews.gr (στην 147η θέση όλων των sites στην Ελλάδα) και το koutipandoras.gr (250η), συμπεριλήφθησαν στην πανάκριβη καμπάνια.

To iatro.gr, που αυτοπαρουσιάζεται ως δίκτυο ιατρικής ενημέρωσης και έχει μόνο 1007 likes στη σελίδα του στο Facebook, 8 ακολούθους στο instagram (με κανένα ποστάρισμα) και 29 followers στο twitter (έκανε το τελευταίο tweet του στις 7 Ιουνίου του 2016) προβάλλει μπανεράκια της καμπάνιας των 11 εκατομμυρίων ευρώ παρά το ότι δεν συμπεριλαμβάνεται καν στα δεδομένα του similarweb. Στην πλατφόρμα του Alexa εμφανίζεται στην θέση 21.180!

Ένα άλλο ειδησεογραφικό site με ιατρικό περιεχόμενο που προβάλλει διαφημίσεις της καμπάνιας είναι το virus.com.gr και βρίσκεται στη θέση 5.386 στο similar web και 1.209 στο Alexa. Ανήκει στην εταιρεία Ethos Media, της οποίας το όνομα, όπως αναφέραμε ήδη, είχε εμπλοκή στο σκάνδαλο Novartis.

Και άλλα όμως sites της ethos media με πάρα πολύ χαμηλή επισκεψιμότητα λαμβάνουν κρατικό χρήμα της καμπάνιας “Μένουμε Σπίτι”. Για το insuranceworld.gr δεν υπάρχουν δεδομένα στην πλατφόρμα του similarweb. Στο Alexa βρίσκεται στη θέση 7.403. Το banks.com.gr βρίσκεται στην 2.971η θέση

Ένα ακόμη site με ιατρικό περιεχόμενο έχει μερίδιο της πίτας χωρίς όμως να υπάρχουν δεδομένα στο similarweb είναι το healthmag.gr που στο Alexa είναι στη θέση 3.968. Το site childit.gr έχει ενσωματωθεί στα ΜΜΕ της καμπάνιας αν και δεν υπάρχουν δεδομένα για την επισκεψημότητά του καθόλου στο similarweb. Στο Alexa εμφανίζεται στη θέση 7.403.

Το site businessenergy.gr δεν υπάρχει καν στη βάση δεδομένων του similarweb ενώ στο Alexa εμφανίζεται μόνο στην παγκόσμια κατάταξη (και όχι στης Ελλάδας) στη θέση 1.607.167!

Το ikivotos.gr (Κυβωτός της Ορθοδοξίας) δεν υπάρχει στο similarweb και στο Alexa φαίνεται στην θέση 19.539. Το ίδιο και η ιστοσελίδα womanidol που εμφανίζεται μόνο στο Alexa στη θέση 12.837.

Διαφημιστικές προβολές προβάλλονται και στο site platform.gr για το οποίο δεν υπάρχουν δεδομένα στο similarweb ενώ στο Alexa είναι 10.767. Πρόκειται για ιστοσελίδα που ανήκει στο δίκτυο της BRAINFOOD MEDIA (εκδοτική) και δηλώνει έδρα την ίδια με τα γραφεία του Documento και του koutipandoras.gr! Δηλαδή, την Κολωνού 12-14 στον Κεραμεικό. Αν και τα γραφεία του Documento βρίσκονται στον 5ο όροφο ουδέποτε έχουμε δει στους άλλους ορόφους γραφείο που να ανήκει στο εν λόγω site.

Στη θέση 12.045 βρίσκεται το axianews.gr ενώ στο 18.872 το dimarxos.gr. Αμφότερα φιλοξενούν banner της καμπάνιας “Μένουμε Σπίτι”, επί πληρωμή. Το site toxrima.gr (των εκδόσεων του Ν. Καραμανλή Ν.Κ. Μedia Group) έχει και αυτό banner και βρίσκεται στην 8.163η θέση στο Alexa. Στο similarweb δεν υπάρχει καν. Και άλλα sites των ίδιων εκδόσεων (όπως το paraskhnio.gr 1.383), συμπεριλαμβάνονται στη λίστα της καμπάνιας.

ολόκληρο το ρεπορτάζ του Νίκου Σπυρόπουλου στο documentonews.gr

2 σχόλια στο “Το Documento κάνει “πενηνταράκια” πως η κυβέρνηση μοίρασε αλά…ΚΕΕΛΠΝΟ σε γνωστά, άγνωστα και…αδιάβαστα ΜΜΕ τα 11 εκ. ευρώ για το “Μένουμε Σπίτι”

Αφήστε μια απάντηση

Η ηλ. διεύθυνση σας δεν δημοσιεύεται. Τα υποχρεωτικά πεδία σημειώνονται με *