Είστε εδώ

ΡΑΣ: Επιστολή στην ΤΡΑΙΝΟΣΕ λόγω ακυρώσεων και καθυστερήσεων σε δρομολόγια στον Προαστιακό

Την παρέμβαση της Ρυθμιστικής Αρχής Σιδηροδρόμων (ΡΑΣ) προκάλεσαν οι ακυρώσεις και οι καθυστερήσεις δρομολογίων στον Προαστιακό της Αθήνας και της Θεσσαλονίκης που παρατηρούνται τις τελευταίες ημέρες.

Η πρόεδρος της ΡΑΣ, Ιωάννα Τσιαπαρίκου απέστειλε επιστολή στην Hellenic Train, καθώς, παρά τις έγγραφες διαβεβαιώσεις της εταιρείας για άμεσες βελτιωτικές ενέργειες, η ΡΑΣ συνεχίζει να γίνεται αποδέκτης πλήθος παραπόνων επιβατών του Προαστιακού Αθηνών και Θεσσαλονίκης, όπως αναφέρει η ανεξάρτητη Αρχή.

Στην επιστολή καταγράφεται ότι τα αιτήματα/παράπονα επιβατών επικεντρώνονται στις επανειλημμένες και συστηματικές ακυρώσεις αλλά και καθυστερήσεις δρομολογίων, ιδιαίτερα μάλιστα κατά τις ώρες αιχμής, όταν δηλαδή πρέπει να εξυπηρετηθεί η ανάγκη μετακίνησης των πολιτών από και προς τον τόπο εργασίας τους.

Επιφορτισμένη με την αρμοδιότητα προστασίας των δικαιωμάτων των επιβατών, (υπεύθυνος Φορέας Επιβολής του ΕΚ 1371/2007), η Ρυθμιστική Αρχή Σιδηροδρόμων, καλεί την εταιρεία άμεσα να αναφέρει:

-Τους λόγους για τους οποίους ακυρώνονται καθημερινά δρομολόγια στον Προαστιακό Αθηνών και Θεσσαλονίκης.

-Το χρονικό διάστημα κατά το οποίο εκτιμάται ότι οι ακυρώσεις/καθυστερήσεις αυτές θα συνεχιστούν και

-Να κοινοποιήσει άμεσα προς την Αρχή το σχέδιο δράσης της εταιρείας, προκειμένου να αποκατασταθεί η εύρυθμη λειτουργία των Προαστιακών δρομολογίων Αθήνας και Θεσσαλονίκης.

Παράλληλα, υπενθυμίζει προς την εταιρεία, ότι υπάρχουν συγκεκριμένες υποχρεώσεις έναντι των επιβατών, όταν παρουσιάζονται δυσλειτουργίες στο επιβατικό έργο με υπαιτιότητα της εταιρείας.

Για το ζήτημα, η Πρόεδρος της Ρυθμιστικής Αρχής Σιδηροδρόμων κ. Ιωάννα Τσιαπαρίκου αναφέρει τα εξής: «Ο συνεχώς διογκούμενος όγκος παραπόνων από τους επιβάτες των συγκεκριμένων δρομολογίων, έχει κινητοποιήσει την Αρχή εδώ και αρκετούς μήνες.

Η Ρυθμιστική Αρχή Σιδηροδρόμων, ως Υπεύθυνος Φορέας Επιβολής του ΕΚ 1371/2007, θεωρεί, απαράβατο το δικαίωμα των επιβατών να μπορούν να προγραμματίζουν την καθημερινή τους μετακίνηση, η οποία αποτελεί κοινωνικό αγαθό, χωρίς εμπόδια και καθυστερήσεις.

Ο σεβασμός των δικαιωμάτων των επιβατών, είναι κέρδος για τον Σιδηρόδρομο, τις Μεταφορές και τη Χώρα.

Αντίθετα η συσσωρευμένη δυσαρέσκεια ενδέχεται να αποθαρρύνει τους πολίτες να επιλέγουν το τρένο ως μέσο μετακίνησης τους, σε μία κρίσιμη μάλιστα χρονική συγκυρία, όπου οι στόχοι της Πράσινης Συμφωνίας και η Κλιματική Κρίση, θέτουν την αύξηση του επιβατικού σιδηροδρομικού έργου στην κορυφή των προτεραιοτήτων για τη σχεδιαζόμενη απανθρακοποίηση των Μεταφορών».

Σύμφωνα με καταγγελίες επιβατών, ακυρώνονται αρκετά δρομολόγια του Προαστιακού στις γραμμές Αθήνα – Χαλκίδα, Άνω Λιόσια – Κάντζα και Αίγιο – Κιάτο και αντίστροφα, όπως και από και προς το αεροδρόμιο «Ελ. Βενιζέλος», τα οποία – ανά περιπτώσεις – διεξάγονται με λεωφορεία.

Αφήστε μια απάντηση

Η ηλ. διεύθυνση σας δεν δημοσιεύεται. Τα υποχρεωτικά πεδία σημειώνονται με *