Είστε εδώ

Έσβησε ένας από τους τελευταίους φάρους της Τέχνης! Πέθανε ο σπουδαίος ηθοποιός Γιώργος Μιχαλακόπουλος – Έγραψε ιστορία μέσα στην επταετία με το πικρό “Εκείνος κι Εκείνος” – Δήλωνε Αριστερός αλλά ανένταχτος

Φτωχότερος ο κόσμος του θεάτρου και του πολιτισμού αφού, όπως έγινε γνωστό το Σάββατο (16/12), πέθανε ο ηθοποιός, Γιώργος Μιχαλακόπουλος, σε ηλικία 85 ετών.

Ποιος ήταν ο Γιώργος Μιχαλακόπουλος

Ο Γιώργος Μιχαλακόπουλος γεννήθηκε στις 28 Φεβρουαρίου 1938 στην Αθήνα και σπούδασε υποκριτική στη Δραματική Σχολή του Θεάτρου Τέχνης. Στο θέατρο εμφανίστηκε σε παραστάσεις όπως «Έγκλημα και τιμωρία, «Ο θάνατος του εμποράκου», «Κάθε Πέμπτη κύριε Γκριν» και «Το τίμημα».

Ακόμα, στον κινηματογράφο έπαιξε σε ταινίες όπως «Ξύπνα Βασίλη», «Η ωραία του κουρέα», «Ένας ιππότης για τη Βασούλα» και «Το βλέμμα του Οδυσσέα». Στην τηλεόραση, ο Γιώργος Μιχαλακόπουλος πρωταγωνίστησε κατά τη δεκαετία του ’70 στην τηλεοπτική σειρά «Εκείνος και εκείνος». Μάλιστα, στον Γιώργο Μιχαλακόπουλο απονεμήθηκε το Α’ Βραβείο Ανδρικού Ρόλου «Καρόλου Κουν» και το βραβείο «Αιμίλιος Βεάκης». Επίσης, διετέλεσε δημοτικός σύμβουλος στον Δήμο Αθηναίων (1974-1986) και αντιπρόεδρος του ΚΕΘΕΑ. Ήταν παντρεμένος και απέκτησε δύο κόρες, την Ιωάννα, που είναι σκηνοθέτρια, και την Ελένη, που είναι ζωγράφος. Τέλος, ο ίδιος είχε δηλώσει πως είναι αριστερός, αλλά δεν πρόσκειται σε κάποιο κόμμα.

Το θρυλικό «Εκείνος κι Εκείνος», η πρώτη σειρά καλτ τηλεοπτικής αντίστασης, η σειρά πoυ δεν μπόρεσε να λογοκρίνει η Χούντα με τον Βασίλη Διαμαντόπουλο και τον Γιώργο Μιχαλόπουλο, τον Λουκά και τον Σόλων, προβλήθηκε στην ΕΡΤ από το 1972 έως το 1974.

Η σειρά που τάραξε τα νερά της Ελληνικής τηλεόρασης με κείμενα γεμάτα με αντικαθεστωτικά μηνύματα και εξαιρετική απόδοση, από δύο τεράστιους ηθοποιούς. Οι αιώνιοι απροσάρμοστοι της ζωής. Οι λαϊκοί θυμόσοφοι που τριγυρνούν ελεύθεροι, σαν αλήτες, μακριά από τον δήθεν καθωσπρεπισμό, ρακένδυτοι αλλά πάντα αξιοπρεπείς, θυμίζουν και καυτηριάζουν την περιρρέουσα ηθική ένδεια.

Το «Εκείνος κι Εκείνος» είναι η θρυλική σειρά της ελληνικής τηλεόρασης, η οποία προβλήθηκε τα τελευταία χρόνια της Χούντας στην Ελλάδα (1972-74) και με τα αλληγορικά της στοιχεία περνούσε στο κοινό έμμεσα μηνύματα κατά της δικτατορίας. Το δικτατορικό καθεστώς δυσκολευόταν να λογοκρίνει τη σειρά, λόγω του ότι όλα υπαινίσσονταν και τίποτα δε λεγόταν ευθέως.

Αδυνατούσε να συλλάβει τα μηνύματα, αν και πολλοί στρατιωτικοί έβλεπαν πως υπάρχουν συμβολισμοί στη σειρά, όμως οι λογοκριτές δεν μπορούσαν και να αποδείξουν ότι η σειρά στοχεύει στον «αποπροσανατολισμό» του σιδεροδέσμιου λαού, και έτσι μια χαραμάδα φωτός προστέθηκε στη σκοτεινή τηλεοπτική πραγματικότητα της χούντας.

Το γνωστό τραγούδι «Baba O’Riley» του 1971, του ροκ συγκροτήματος The Who, αποτέλεσε τη μουσική των τίτλων της σειράς.

Ζητιάνοι; Ρέμπελοι; Αποτυχημένοι της ζωής; Φιλόσοφοι; Πολίτες και μόνο; Οι ήρωες του Κώστα Μουρσελά μοιάζουν να είναι πάντα εδώ. Απόγονοι διακεκριμένων ηρώων του θεάτρου, αντιπροσωπεύουν βαθύτερες σκέψεις μας, προσδοκίες αλλά και όνειρα

Photo: YouTube

Το πρώτο καλτ δείγμα τηλεοπτικής αντίστασης. Ο Βασίλης Διαμαντόπουλος (Λουκάς) και ο Γιώργος Μιχαλακόπουλος (Σόλων) είναι δύο περιθωριακοί τύποι που φιλοσοφούν πάνω στη ζωή.

Ο Σόλων και ο Λουκάς, δύο αιώνιοι απροσάρμοστοι, τα κουρέλια των οποίων είναι η ηθική ένδεια του πολιτισμού μας. Παραμένουν μονίμως εκτός των τειχών, εκτός των αγαθών που προσφέρει η καταναλωτική κοινωνία, ο ένας από θέση (Σόλων) κι ο άλλος από ένστικτο (Λουκάς), για να διατηρήσουν την απόλυτη προσωπική τους ελευθερία. Μια πρωτότυπη σειρά θεατρικών μονόπρακτων σε τηλεοπτική διασκευή με διάχυτο το κωμικό στοιχείο, που ενώ διατηρούν αυτονομία μεταξύ τους αποτελούν μία ενότητα, καθώς παρακολουθούν την πορεία των δύο βασικών ηρώων τους.

Ο Σόλων και ο Λουκάς διασχίζουν την πόλη και σατιρίζουν, ψυχογραφούν, σαρκάζουν και αυτοσαρκάζονται. Με το σχολιασμό, την ανταλλαγή απόψεων, τις ασταμάτητες φιλοσοφικές συζητήσεις για τα κακώς κείμενα της κοινωνίας, προσπαθούν να κατανοήσουν, χωρίς να τους πνίγει το άγχος των ανθρώπων που κατοικούν στις μεγάλες πόλεις, τα μυστήρια και τον παραλογισμό της κοινωνίας και παρότι έλκουν τη καταγωγή τους από το θέατρο του παραλόγου και τους ήρωες του Μπέκετ, παραμένουν πάνω απ΄ όλα δυο γνήσιοι και προβληματισμένοι Ρωμιοί.

Ζητιάνοι; Ρέμπελοι; Αποτυχημένοι της ζωής; Φιλόσοφοι; Πολίτες και μόνο; Οι ήρωες του Κώστα Μουρσελά μοιάζουν να είναι πάντα εδώ. Απόγονοι διακεκριμένων ηρώων του θεάτρου, αντιπροσωπεύουν βαθύτερες σκέψεις μας, προσδοκίες αλλά και όνειρα.

Πρωτότυπη σειρά θεατρικών μονόπρακτων του Κώστα Μουρσελά, σε τηλεοπτική διασκευή με διάχυτο το κωμικό στοιχείο, που ενώ διατηρούν αυτονομία μεταξύ τους αποτελούν μία ενότητα, καθώς παρακολουθούν την πορεία των δύο βασικών ηρώων τους. Η σειρά έγινε ριμέικ το 1989 με τους ίδιους πρωταγωνιστές.

Πριν από 50 χρόνια (19 Ιουνίου του 1972) προβάλλεται το πρώτο επεισόδιο της σειράς, η οποία ολοκληρώθηκε στις 9 Φεβρουαρίου 1974.

Η σειρά δυστυχώς δεν σώζεται σε αρχείο της ΕΡΤ κι αυτός είναι ο λόγος που δεν προβλήθηκε ποτέ σε επανάληψη, με τις ευθύνες να βαραίνουν τους «υπεύθυνους» της δεκαετίας του ’80 που έσβηναν τις κασέτες για να γράψουν αγώνες ποδοσφαίρου.

Το «σίριαλ των σίριαλ» ήταν εκπομπή ενημερωτικού περιεχομένου, η οποία προβλήθηκε απ’ την ΕΤ1 το 1991 και το 1992. Την παρουσίαζε η δημοσιογράφος Ρένα Θεολογίδου. και ήταν η πρώτη που έψαξε να βρει τι σώζεται και τι όχι απ’ τα παλαιά ελληνικά τηλεοπτικά σήριαλ.

Στα 103 δεκαπεντάλεπτα επεισόδια της σειράς «Εκείνος κι Εκείνος» τη σκηνοθεσία υπογράφουν οι: Φώτης Λαζαρίδης, Βασίλης Διαμαντόπουλος, Κωστής Ζώης, Μιχάλης Παπανικολάου, σε σενάριο του Κώστα Μουρσελά και παραγωγή του Νίκου Νικολαρέα και της εταιρείας «Τομή».

Στους πρωταγωνιστικούς ρόλους ήταν οι ηθοποιοί Βασίλης Διαμαντόπουλος (Λουκάς) και Γιώργος Μιχαλακόπουλος (Σόλων). Συμμετείχαν οι: Νίκος Κούρος, Ελπίδα Μαζαράκη, Βάντα Καρακατσάνη, Στέλιος Λιονάκςη και Δημήτρης Μπικηρόπουλος.

*Με στοιχεία από greek-language.gr /  ertopen.com και avecnews.gr

Αφήστε μια απάντηση

Η ηλ. διεύθυνση σας δεν δημοσιεύεται. Τα υποχρεωτικά πεδία σημειώνονται με *