Είστε εδώ

To ίντερνετ τσάκωσε το “Πλαίσιο” να κλέβει και εγένετο… χαμός

Ένα δύσκολο Σαββατοκύριακο ήταν αυτό που πέρασε για την Πλαίσιο Computers και για τον σκιτσογράφο Γιώργο Κομιώτη. Και αυτό γιατί η πρώτη κλήθηκε να διαχειριστεί μια γκάφα ολκής και ένα σωρό αρνητικά σχόλια ενώ ο δεύτερος, το γεγονός ότι η δουλειά του αλλοιώθηκε και οικειοποιήθηκε χωρίς την άδεια του, για διαφημιστικούς λόγους.
Ας πάρουμε, όμως,  τα πράγματα από την αρχή.  Το Σάββατο στις 3 το μεσημέρι, η σελίδα της εταιρείας στο Facebook, δημοσίευσε ένα χαριτωμένο σκίτσο. Σε αυτό φαινόταν ο Skeletor από το καρτούν “Masters of the Universe” να κουρεύει τον άλλο πρωταγωνιστή He-Man. Στο κάτω μέρος της γελοιογραφίας, που μας γυρνάει χρόνια πριν και σατιρίζει το καρέ του συγκεκριμένου ξανθού ήρωα, υπήρχε ένα hashtag το οποίο προφανώς είχε προστεθεί από την εταιρεία.
plaisio1
Αφού αρκετά likes είχαν αρχίσει να έρχονται – μη ξεχνάμε ότι η συγκεκριμένη σελίδα έχει πάνω από 1 εκατ. ακόλουθους- ένα σχόλιο πυροδότησε δικαίως αντιδράσεις. Ήταν από τον δημιουργό του συγκεκριμένου σκίτσου, τον Γιώργο Κομιώτη ο οποίος έγραψε συγκεκριμένα:
komiotis
Τα σχόλια που ακολούθησαν μετά από αυτή την αποκάλυψη, ήταν δεκάδες και καταδίκαζαν την πρωτοβουλία της εταιρείας να οικειοποιηθεί ένα ξένο σκίτσο για εμπορικούς σκοπούς. Η πρώτη επίσημη απάντηση, ήρθε για να ρίξει λάδι στη φωτιά:
plaisio11
Η περαιτέρω καθυστέρηση της εταιρείας να πει δημόσια συγνώμη ή να κάνει αυτό που εξαρχής της ζήτησε ο δημιουργός, οδήγησαν σε ακόμα περισσότερα αρνητικά σχόλια που δεν αφορούσαν μόνο το συγκεκριμένο περιστατικό αλλά ευρύτερα την εταιρεία και τις πρακτικές που ακολουθεί. Τελικά, περίπου στις 9 μ.μ. ήρθε η αναγνώριση του λάθους αλλά όχι και η απόσυρση της φωτογραφίας:
plaisio22
Πρόκειται για ένα περιστατικό που σίγουρα δεν τιμάει καθόλου την “Πλαίσιο”. Τα αντανακλαστικά της δεν ήταν καθόλου καλά και οι απαντήσεις είχαν ένα αδικαιολόγητο ύφος, που περίπου έκρυβε ένα “σιγά πως κάνετε έτσι”. Παράλληλα, εν μέσω όλων των αντιδράσεων, επέμενε να έχει στη σελίδα της αυτό το σκίτσο, άσχετα αν ο δημιουργός είχε εκφράσει την αντίθεση του από πολύ νωρίς. Όλα στο βωμό των likes και του reach.
Είναι τραγικό να κλέβονται τόσο απλά, δημιουργίες ανθρώπων. Προφανώς δεν είναι πολύ σπάνιο – ειδικά στις φωτογραφίες ξέρουμε όλοι πόσο συχνό είναι στο διαδίκτυο. Όμως, δε θα πρέπει σίγουρα από τόσο μεγάλες εταιρείες να υπάρχει τέτοια αντιμετώπιση για ένα τόσο σοβαρό θέμα. Θα πρέπει οι “εντολές” προς τους εργαζόμενους να είναι τέτοιες που να ενθαρρύνουν τη δημιουργία και όχι το κλέψιμο. Να προάγουν τον ειλικρινή διάλογο και όχι το υφάκι.

Αφήστε μια απάντηση

Η ηλ. διεύθυνση σας δεν δημοσιεύεται.