Είστε εδώ

Στα “κάγκελα” η Γκαρά: Στη ΝΔ κάνουν σύσκεψη μετά από 15 μέρες και δεν καλούν ούτε έναν φορέα από τον Έβρο και τη Σαμοθράκη

Ενδεικτικό του τρόπου που η κυβέρνηση Μητσοτάκη αντιμετωπίζει τον Έβρο και την Σαμοθράκη είναι το ότι στην κορυφαία κυβερνητική σύσκεψη που ασχολείται με τα προβλήματα του νησιού, δεν κλήθηκε κανείς θεσμικός τοπικός φορέας, αντίθετα περισσεύει η ασχετοσύνη και η προσπάθεια να ρίξουν τις ευθύνες στον ΣΥΡΙΖΑ, είπε η βουλευτής Έβρου Νατάσσα Γκαρά Στο Κόκκινο και τον Χρυσόστομο Λουκά.

Η σημερινή κυβερνητική σύσκεψη για την Σαμοθράκη είναι «ιδιαίτερα καθυστερημένη», είπε η κ. Γκαρά, που υπογράμμισε ότι «ελπίζουμε να έχει γίνει προετοιμασία ώστε να ανακοινωθούν υποστηρικτικά μέτρα προς τους κατοίκους και τους επαγγελματίες του νησιού» μετά τον ακτοπλοϊκό της αποκλεισμό από τις 6 Αυγούστου. «Μετά από 15 περίπου ημέρες γίνεται σύσκεψη για να αντιμετωπιστεί η κρίση … αλλά και κατά το διάστημα του αποκλεισμού έγιναν πάρα πολλά λάθη και επιδείχθηκε ιδιαίτερη αδιαφορία, δεν υπήρξε σπουδή και ενδιαφέρον, δεν έσκυψαν οι κυβερνητικοί υπεύθυνοι πάνω από το πρόβλημα ώστε να αντιμετωπιστεί στο σύνολό του», όπως τόνισε.

Ενδεικτικά ανέφερε ότι:
•    δεν βρέθηκε άμεσα πλοίο αντικατάστασης κατάλληλο να προσεγγίσει στο λιμάνι, για να απεγκλωβίσει χιλιάδες επισκέπτες από το νησί, με αποτέλεσμα χιλιάδες να μένουν στο δρόμο, να μην μπορούν να γυρίσουν στις δουλειές τους, σε αρκετούς να έχουν τελειώσει τα χρήματα
•    δεν υπήρξε μέριμνα από το κράτος ώστε να φιλοξενηθούν και να τρώνε σε καθημερινή βάση, αντί να περιπλανώνται στο νησί

Σαν αποτέλεσμα όλων αυτών, που έγιναν στην καρδιά της τουριστικής περιόδου και προκάλεσαν κύμα ακυρώσεων και ταξιδιωτικές οδηγίες από γειτονικές χώρες, η οικονομία του νησιού είχε τεράστιες επιπτώσεις και απώλεια εισοδήματος.

«Το μόνο που ενδιαφέρει την κυβέρνηση της ΝΔ είναι το επίπεδο των εντυπώσεων, το να κατηγορήσουν τον ΣΥΡΙΖΑ για ό,τι συμβαίνει στον κόσμο», σχολίασε η ίδια για τις θέσεις που εξέφρασαν στελέχη της κυβέρνησης, ξεκαθαρίζοντας ότι:
•    οι όροι της σύμβασης με την ακτοπλοϊκή που δραστηριοποιείται στην σύνδεση Αλεξανδρούπολη – Σαμοθράκη έχουν υπογραφεί από την ελληνική κυβέρνηση το 2009
•    η συγκεκριμένη σύμβαση λήγει τον Οκτώβριο και η κυβέρνηση της ΝΔ θα έπρεπε τώρα να «τρέχει» διαγωνισμό για νέα ανάδοχη πλοιοκτήτρια εταιρεία στην γραμμή, ώστε να μην υπάρξουν τα ίδια προβλήματα με την συγκεκριμένη εταιρεία
•    το λιμάνι δεν κατασκευάστηκε επί ΣΥΡΙΖΑ
•    ο ΣΥΡΙΖΑ ήταν η μόνη κυβέρνηση που (σε συνεργασία με τον Οργανισμό Λιμένα Αλεξανδρούπολης) έσπευσε για την δημιουργία master plan για την επέκταση του λιμανιού της Σαμοθράκης (πρόσφατα ολοκληρώθηκαν οι μελέτες για την επέκταση του λιμανιού της Καμαριώτισσας)

«Καλούμε την σημερινή κυβέρνηση να τρέξει γρήγορα, ώστε να ξεκινήσει να υλοποιείται το έργο … ήδη έχει εξασφαλιστεί από την κυβέρνηση του ΣΥΡΙΖΑ πολύ μεγάλο κονδύλι για το συγκεκριμένο έργο και μπορεί να ξεκινήσει η υλοποίησή του», τόνισε η κ. Γκαρά.

«Μίλησαν για φερτά υλικά και μπάζωμα του λιμένα … δεν υπάρχει κανένα τέτοιο ζήτημα, απολύτως … ούτε μέχρι τις 6 Αυγούστου … ούτε τώρα που πηγαινοέρχονται τα καράβια, δεν υπάρχει κανένα πρόβλημα με την προσέγγιση και χρήση του λιμένα … ωστόσο και για αυτή την διαδικασία είχε προβλεφθεί από την κυβέρνηση του ΣΥΡΙΖΑ (σε συνεργασία με τον Οργανισμό Λιμένα Αλεξανδρούπολης) να απομακρυνθούν τέτοια υλικά, αξιοποιώντας τα μηχανήματα για ένα άλλο πρόγραμμα, ανέλκυσης ναυαγίου στο λιμάνι της Αλεξανδρούπολης … υπάρχουν και τα χρήματα».

Όπως τόνισε, πρόκειται για «ασχετοσύνη της κυβέρνησης, που κάνει λόγο για 15.000 ευρώ, ένα αστείο ποσό που δεν ισχύει, αντιθέτως ο καθαρισμός του λιμένα όπως έχει προβλεφθεί από εμάς προβλέπει ένα πολύ μεγαλύτερο ποσό, εξειδικευμένα μηχανήματα, εξειδικευμένους εργαζόμενους».

Το πρόβλημα με την ακτοπλοϊκή σύνδεση παραμένει, καθώς δεν υπάρχει σταθερή σύνδεση και κάθε ημέρα ανακοινώνονται τα δρομολόγια της επόμενης, κανείς δεν ξέρει εάν υπάρχει πλοίο μεθαύριο. Και σε αυτό ευθύνεται αποκλειστικά ο τρόπος με τον οποίο η κυβέρνηση αντιμετωπίζει την συγκεκριμένη κρίση, όπως τόνισε, προσθέτοντας ότι ο συγκεκριμένος πλοιοκτήτης από το 2009 που πήρε την σύμβαση της σύνδεσης Αλεξανδρούπολης – Σαμοθράκης έχει δημιουργήσει αρκετά προβλήματα, με βλάβες στα καράβια (το ΣΑΟΣ 2 που είναι το βασικό και το ΣΑΟΝΗΣΟΣ ως πλοίο αντικατάστασης).

Θύμισε εξάλλου ότι η κυβέρνηση του ΣΥΡΙΖΑ και το υπουργείο Ναυτιλίας είχαν επιδιώξει να υπάρξουν παράλληλες και ελεύθερες γραμμές (Λαύριο-Αλεξανδρούπολη-Σαμοθράκη, Καβάλα-Αλεξανδρούπολη-Σαμοθράκη, Λέσβο-Λήμνο-Σαμοθράκη-Αλεξανδρούπολη κτλ.). «Καλούμε την κυβέρνηση να δείξει σπουδή στο συγκεκριμένο θέμα, να δημιουργήσει πλέγμα ακτοπλοϊκών γραμμών γύρω από την Σαμοθράκη, τώρα είναι η κατάλληλη στιγμή, που υπογράφονται οι συμβάσεις και γίνονται οι συνομιλίες με τους πλοιοκτήτες».

Καταλήγοντας, η ίδια τόνισε ότι εκτός των παραπάνω «περιμένουμε να ενδιαφερθεί η κυβέρνηση … για μέτρα ελάφρυνσης και στήριξης των επαγγελματιών και των κατοίκων του νησιού, όπως και ισχυρά μέτρα τουριστικής προβολής, ώστε να αλλάξουμε την κακή εικόνα που δημιουργήθηκε προς τα έξω … καλούμε την κυβέρνηση να κάνει ένα συνολικό σχέδιο ανάταξης και υποστήριξης του νησιού».

Καυτηρίασε παράλληλα, ως «ενδεικτικό του πώς αντιμετωπίζουν το νησί και τους Εβρίτες … ότι σε κορυφαία κυβερνητική σύσκεψη που ασχολείται με τα προβλήματα του νησιού, δεν κλήθηκε κανείς θεσμικός τοπικός φορέας, που έχει ζήσει το πρόβλημα από μέσα και γνωρίζει το πρόβλημα και τις λύσεις. Είναι ιδιαίτερα χαρακτηριστικός ο τρόπος της διαχείρισης. Γι’ αυτό και εκτιμούμε ότι το μόνο που τους ενδιαφέρει είναι να ρίξουν τις ευθύνες στον ΣΥΡΙΖΑ, αντί να λύσουν τα προβλήματα και να υποστηρίξουν τους πολίτες της Σαμοθράκης».

Πηγή: avgi.gr

Αφήστε μια απάντηση

Η ηλ. διεύθυνση σας δεν δημοσιεύεται. Τα υποχρεωτικά πεδία σημειώνονται με *