Είστε εδώ

Ραγδαίες εξελίξεις στο θέμα του “θαυματοποιού” στον Λυκαβηττό με τις γνωριμίες κορυφής … Τον αδειάζει και ο Ιερώνυμος μετά το πόρισμα – “φωτιά”!

Κοντά στο “τέλος” φαινεται ότι πλησιάζει η ιστορία με τους Αγίους Ισιδώρους στον Λυκαβηττό και τα “θαύματα” που συντελούνταν εκεί …

Συγκεκριμένα τα «χαρτιά» του άνοιξε, για πρώτη φορά σε δημόσια τοποθέτησή του, ο αρχιεπίσκοπος Αθηνών Ιερώνυμος για το θέμα των Αγίων Ισιδώρων Λυκαβηττού και προσωπικά του «θαυματοποιού» πατρός Δημητρίου Λουπασάκη.

Μετά την αναφορά του στην Ιερά Σύνοδο, ο κ. Ιερώνυμος επιλέγει να απαντήσει στα ερωτήματα που ήρθαν στο προσκήνιο, ιδίως μετά τη δημοσιοποίηση του πορίσματος της Αρχιεπισκοπής που περιλαμβάνει βαριές κατηγορίες σε βάρος του π. Δημητρίου -συμπεριλαμβανομένης επί της ουσίας και της αμφισβήτησης των «θαυμάτων» που λαμβάνουν χώρα στο ναό- με αρκετούς μάλιστα μιλούν για «θάψιμο» της υπόθεσης.

«Ήρθε η ευθύνη σε μένα. Εγώ τι είμαι στρατιωτικός διοικητής, διευθυντής αστυνομίας ή είμαι και πατέρας; Πείτε ότι έχετε ένα παιδί που παρεκτρέπεται δεν θα προσπαθήσετε να το συμβουλεύσετε; Είπα να σηκώσω το βάρος αλλά να γίνω και πατέρας. Δεν είναι μόνο αυτός. Είναι 16 παιδιά 25 με 30 ετών. Μία κοινότητα χωρίς νομική ύπαρξή. Τους κάλεσα, μίλησα με τα παιδιά τους είπα θέλετε να γίνετε μοναχοί; Εδώ δεν ισχύει αυτό, δεν υπάρχει μοναστήρι. Δεν πρέπει να τα βοηθήσω;» δηλώνει ο Αρχιεπίσκοπος σε συνέντευξή του στην «Καθημερινή της Κυριακής».

Ο ίδιος, πάντως, σπεύδει να αναγνωρίσει πως το κείμενο του νυν μητροπολίτη Λαρίσης, που έκανε τη σχετική έρευνα, είναι μεν πολύ σκληρό, αλλά όχι μακριά από την πραγματικότητα.

Όπως αποκαλύπτει ο κ. Ιερώνυμος, έχει δώσει διορία πέντε ημερών στον π. Δημήτριο Λουπασάκη και στους μοναχούς που τον ακολουθούν, να εγκατασταθούν σε ένα ίδρυμα, σε ένα νομικό εκκλησιαστικό πρόσωπο στη Βάρη. «Αν πουν ότι δέχονται, θα το παρακολουθήσουμε. Αν πουν «μένουμε εδώ», θα γίνει ό,τι λένε οι κανόνες της Εκκλησίας και ό,τι λένε οι νόμοι του Κράτους».

Σχετικά με τον Σταυρό που χρησιμοποιεί ο π. Δημήτριος, ο Αρχιεπίσκοπος δηλώνει πως δεν θα του επιτραπεί να χρησιμοποιείται και πως θα τοποθετηθεί σε προθήκη για να «μην επιτρέπεται η εργαλειοποίησή του» και όποιος επιθυμεί θα τον προσκυνά.

Αναλυτικά οι απαντήσεις του Αρχιεπισκόπου

Ερώτηση: Υπάρχουν μέσα στην εκκλησία συμπεριφορές που απομακρύνουν τους πιστούς το θέμα στους Αγίους Ισιδώρους τι είναι και πώς θα αντιμετωπιστεί;

– Όσοι δεν έχουν ασχοληθεί με τα εκκλησιαστικά κάνουν ένα λάθος. Νομίζουν ότι είναι η πρώτη φορά που γίνεται κάτι τέτοιο.

Πολλές φορές έχει γίνει οι χριστιανικές οργανώσεις. Έτσι ξεκίνησαν ήταν Απλά πιο ευγενικές. Εδώ υπάρχει πολλή αλαζονεία. Το 50 με 60 όλη η Ελλάδα κυβερνιόταν από χριστιανικές οργανώσεις ζωή. Ζωή, Σωτήρας Καντιώτης κτλ. Όλοι αυτοί έτσι ξεκίνησαν έτσι ξεκινάει και αυτό τώρα.

Έχει όμως μία αλαζονεία, δεν ξέρουμε με ποια ελατήρια. Μας απασχόλησε και μας απασχολεί.

Πολλοί άνθρωποι που πονάνε πήγαν εκεί και έρχονται εδώ απογοητευμένο. Είναι φαινόμενο που ήρθε και θα φύγει.

Η εκκλησία έδωσε εντολή στον Άγιο Λαρίσης, τότε αρχιμανδρίτη, και έκανε μία έρευνα πολύ καλή και τον παραπέμπει στα δικαστήρια. Πολύ σκληρό κείμενο, αλλά όχι μακριά από την πραγματικότητα.

Ήρθε η ευθύνη σε μένα. Εγώ τι είμαι στρατιωτικός διοικητής, διευθυντής αστυνομίας ή είμαι και πατέρας; Πείτε ότι έχετε ένα παιδί που παρεκτρέπεται δεν θα προσπαθήσετε να το συμβουλεύσετε;

Είπα να σηκώσω το βάρος αλλά να γίνω και πατέρας. Δεν είναι μόνο αυτός. Είναι 16 παιδιά 25 με 30 ετών. Μία κοινότητα χωρίς νομική ύπαρξή. Τους κάλεσα, μίλησα με τα παιδιά τους είπα θέλετε να γίνετε μοναχοί; Εδώ δεν ισχύει αυτό, δεν υπάρχει μοναστήρι. Δεν πρέπει να τα βοηθήσω;

Ερώτηση: Υπάρχουν άνθρωποι που υποφέρουν πηγαίνουν σε έναν άνθρωπο που λέει ότι η θεραπεία βρίσκεται σε έναν Σταυρό που ανήκει προσωπικά σε αυτόν όχι στην Εκκλησία

– Φαίνεται ότι πείστηκαν να φύγουν. Θα τους δώσω ένα μοναστήρι παλιό στη Βάρη που θα γίνει κανονικό μοναστήρι με νόμο, παρακολούθηση κτλ. Θα έχουν κανόνες, θα πειθαρχούν κάπου.

Τους έδωσα περιθώριο λίγων ημερών και περιμένω σε 5 μέρες απάντηση. Αν πουν ότι δέχονται, θα το παρακολουθήσουμε. Αν πουν «μένουμε εδώ», θα γίνει ό,τι λένε οι κανόνες της Εκκλησίας και ό,τι λένε οι νόμοι του Κράτους.

Αν πάνε σε νόμιμο μοναστήρι και πάνε οι αφελείς, είναι υπόλογοι οι ίδιοι, αλλά θα είναι κάτι που ελέγχεται, ενώ τώρα δεν υπάρχει κανένας έλεγχος.

Δεν επιτρέπεται η εργαλειοποίηση του Σταυρού. Θα μπει σε μία προθήκη στη μόνη που θα πάνε και όποιος θέλει μπορεί να προσκυνάει.

Δεν έχω δεχθεί ποτέ πιέσεις από ισχυρά πρόσωπα για τον ιερέα των Αγίων Ισιδώρων. Δεν ισχύει.

 

Το τελικό πόρισμα για τον ιερέα Λουπασάκη

(πηγή: left.gr)
Τα Ellinika Hoaxes παρουσίασαν τη Δευτέρα 26 Σεπτεμβρίου, το τελικό πόρισμα του ανακριτή της Ιεράς Αρχιεπισκοπής Αθηνών για τη δράση του «θαυματοποιού» ιερέα Δημητρίου Λουπασάκη στους Αγίους Ισιδώρους Αθηνών στον Λυκαβηττό.

Η ανάκριση διήρκησε τρία χρόνια, από το 2014 ως το 2017 με δεκάδες μαρτυρικές καταθέσεις. Πραγματοποιήθηκε κατ’ εντολή του Αρχιεπισκόπου Αθηνών και πάσης Ελλάδας κ. Ιερώνυμου Β’ και ανατέθηκε στον τότε Γραμματέα του Επισκοπικού Δικαστηρίου της Αρχιεπισκοπής Αθηνών, νυν Μητροπολίτη Λαρίσης και Τυρνάβου κ. Ιερώνυμο.

Το κείμενο των Συμπερασμάτων περιέχει βαρύτατες κατηγορίες, και έχει ως εξής:

“Ἐν ὄψει ὅλων τῶν ἀνωτέρω, εὐσεβάστως προτείνω τά ἑξῆς:

1. Ἵνα διερευνηθῇ διά ψυχιατρικῶν πραγματογνωμόνων ἡ ἱκανότης τοῦ Πρεσβυτέρου Δημητρίου Λουπασάκη, Κληρικοῦ τῆς Ἱερᾶς Ἀρχιεπισκοπῆς Ἀθηνῶν.

2. Ἵνα διερευνηθῶσι περαιτέρω δικαστικῶς αἱ κατά τοῦ Πρεσβυτέρου Δημητρίου Λουπασάκη τοῦ Γεωργίου, Ἐφημερίου τοῦ Ἱεροῦ Ναοῦ Ἁγίου Γεωργίου Ζωγράφου, ἀπεσπασμένου εἰς τό Ἱερόν Ἀρχιεπισκοπικόν Παρεκκλήσιον τῶν Ἁγίων Ἰσιδώρων Λυκαβηττοῦ, κατηγορίαι ἐπί:

α) ἀγυρτείᾳ,

β) ἐμπροθέτῳ ἀλλοιώσει τῶν ὑπό τῶν Ἱερῶν Κανόνων παραδεδομένων κατηγορία, ἥτις διατυποῦται τοιουτοτρόπως ἕνεκεν τῆς πατρικῆς συναντιλήψεως τοῦ Μακαριωτάτου Ἀρχιεπισκόπου Ἀθηνῶν καί πάσης Ἑλλάδος κ.κ. Ἱερωνύμου Β΄, μή ἐπιθυμοῦντος τήν διατύπωσιν κατηγορίας ἐπί ἑτεροδιδασκαλίᾳ καί διαστροφῇ τοῦ Ὀρθοδόξου καί Ἐκκλησιαστικοῦ ἤθους πρός Κληρικόν τῆς Κανονικῆς Δικαιοδοσίας Αὐτοῦ,

γ) ἀπειθείᾳ καί καταφρονήσει τοῦ οἰκείου Ἐπισκόπου, καί δή τῶν δι’ εἰδικῶν ἐγγράφων καί Ἐγκυκλίων τοῦ Μακαριωτάτου Ἀρχιεπισκόπου Ἀθηνῶν καί πάσης Ἑλλάδος κ.κ. Ἱερωνύμου Β΄ περί τῆς διοικήσεως τῶν Ἱερῶν Ἀρχιεπισκοπικῶν Παρεκκλησίων παρασχεθεισῶν ὁδηγιῶν,

δ) προσβολῇ τοῦ Ἱεροῦ Μυστηρίου τοῦ Γάμου καί ἐμπροθέτῳ βαρυτάτῃ ἀμελείᾳ εἰς τήν περί τήν οἰκογένειαν τοῦ κατηγορουμένου φροντίδα,

ε) ἠθικῇ αὐτουργίᾳ εἰς ὑπερορίους χειροτονίας τελεσθεῖσας ὡς τοιαύτας ἐν ἀγνοίᾳ τῶν ὑπερορίως χειροτονούντων,

στ) ἀνυπακοῇ,

ζ) σφετερισμῷ τοῦ ὑπουργήματος τῆς Πνευματικῆς Πατρότητος,

η) συνομωσίᾳ, φατρίᾳ καί τηρείᾳ πρός ἀνατροπήν τῆς κρατούσης Ἐκκλησιαστικῆς καί νομίμου τάξεως περί τό Ἱερόν Ἀρχιεπισκοπικόν Παρεκκλήσιον τῶν Ἁγίων Ἰσιδώρων Λυκαβηττοῦ, καί δημιουργίαν Μοναστικῆς Ἀδελφότητος ἄνευ ἀδείας καί εὐλογίας τῆς Ἱερᾶς Ἀρχιεπισκοπῆς Ἀθηνῶν, καί

θ) δεινοτάτῳ σκανδαλισμῷ τῆς συνειδήσεως τῶν πιστῶν.

3. Ἵνα μετατραπῇ ἡ κατηγορία ἐπί ὑπεξαιρέσει κατά συρροήν καί κατ’ ἐξακολούθησιν τοῦ Ἱεροῦ Χρήματος, εἰς κατηγορίαν ἐπί παραβάσει ἤ κάλλιον ὑπερβάσει καθήκοντος διά νοσφίσεως ἐξουσίας, ὡς καί ἐπί ἀπιστίᾳ περί τήν ὑπηρεσίαν τοιαύτην.

4. Ἵνα ἀπαλλαγῇ ὁ ὡς ἄνω Κατηγορούμενος Κληρικός ὁριστικῶς τῶν κατηγοριῶν ἐπί: α) ἐξυβρίσει, ἄλλως σαπρολογίᾳ κατά Κληρικῶν καί δή Ἐπισκόπων, ὡς καί λαϊκῶν, καί β) συκοφαντίᾳ, ἄλλως ψευδολογίᾳ κατά Κληρικῶν καί δή Ἐπισκόπων, ὡς καί λαϊκῶν.

5. Ἵνα μή ἀναγνωρισθῇ τῷ κατηγορουμένῳ οὐδέν ἐλαφρυντικόν, ὡς καθ’ ὑποτροπήν ὑποπίπτοντος εἰς τά αὐτά ἀντικανονικά παραπτώματα, ἀποδεικνυόμενα διά προγενεστέρων ἐναντίον του διενεργηθεισῶν Ἐνόρκων Διοικητικῶν Ἐξετάσεων, καθ’ ἅ ἐκ τοῦ ὑπηρεσιακοῦ του φακέλλου προκύπτει”.

Όπως γράφουν τα ellinikahoaxes, η δικαστική διερεύνηση, όπως ζητείται στο άρ. 2, δεν έγινε ποτέ. Το πόρισμα, καίτοι αποκαλύπτει σωρεία παραβάσεων, ανατροπή της εκκλησιαστικής τάξης, προσπάθεια εξαπάτησης των πιστών με καλλιέργεια και εκμετάλλευση της θρησκοληψίας τους με κατασκευή «θαυμάτων» («αγυρτεία»), καθώς και άλλων που παραπέμπουν σε οικονομικό σκάνδαλο («απιστία»), όχι μόνο δεν είδε το φως της δημοσιότητας, αλλά μπήκε ουσιαστικά στο αρχείο άνευ αιτιολογίας.

Ας σημειωθεί ότι η πρώτη σχετική έρευνα της ιστοσελίδας χρονολογείται ήδη από τον Ιούνιο του 2018, όταν είχαν αρχίσει να κυκλοφορούν δημοσιεύματα για «θαύματα», στον Ιερό Ναό Αγίας Παρασκευής Λαγκαδά, όπου είχε φθάσει ο «θαυματουργός» Τίμιος Σταυρός από τους Αγίους Ισιδώρους Λυκαβηττού. Τότε οι ρεπόρτερ είχαν εντοπίσει «ανάπηρο», που έκανε καλά «ως εκ θαύματος» ο ιερέας, αλλά ο ανάπηρος είχε ομολογήσει ότι… περπατούσε και πριν.

Τον Απρίλιο του 2022 εντοπίσθηκε άλλη μια περίπτωση «θαύματος» που και εκεί αποδείχθηκε μαϊμού. Ενας άνδρας με σκλήρυνση κατά πλάκας που υποτίθεται ότι γιατρέφτηκε, δεν είδε στην πραγματικότητα καμία βελτίωση μετά το άγγιγμα του «θαυματουργού σταυρού» από τον Λουπασάκη.

Επιπλέον, όλα αυτά τα χρόνια, ο ιερέας έχει ισχυριστεί, μεταξύ άλλων, ότι «ήρθε γκρουπ 53 ατόμων και θεραπεύτηκαν οι 50. Γιατί οι 3 δεν είχαν τίποτα».

Έφτασε μάλιστα στο σημείο να ανακοινώσει ότι ανέστησε ακόμα και… νεκρό.

Τέλος, εντύπωση προκαλεί το γεγονός ότι ενώ από την έρευνα του ανακριτή προκύπτει «ἑτεροδιδασκαλίᾳ καί διαστροφῇ τοῦ Ὀρθοδόξου καί Ἐκκλησιαστικοῦ ἤθους» προτιμά μια πιο ήπια διατύπωση («ἀλλοιώσει τῶν ὑπό τῶν Ἱερῶν Κανόνων παραδεδομένων») κατόπιν επιθυμίας, όπως γράφει, του Αρχιεπισκόπου.

(Με στοιχεία από Έθνος, thetoc.gr, thepressproject.gr)

Πηγή: in.gr

Αφήστε μια απάντηση

Η ηλ. διεύθυνση σας δεν δημοσιεύεται. Τα υποχρεωτικά πεδία σημειώνονται με *