Είστε εδώ

“Ξεθολώνει τα τζάμια” για την Aegean ο Αντώναρος “επειδή έχουν γραφτεί πολλές ανακρίβειες”: Τι συμβαίνει σε Γερμανία, Ιταλία, Βέλγιο, Αυστρία, ΗΠΑ

Με αφορμή τη συζήτηση που έχει ανοίξει για την Aegean μετά τις δηλώσεις του προέδρου της ότι η εταιρεία χρειάζεται οπωσδήποτε κρατική ενίσχυση αλλά και ότι αποκλείεται η οποιαδήποτε κρατικοποίηση μέσω της παροχής μετοχών στο δημόσιο, ο Ευάγγελος Αντώναρος εξηγεί τι γίνεται με αεροπορικές εταιρείες στην Γερμανία, την Ιταλία, το Βέλγιο, την Αυστρία, τις ΗΠΑ και τι πρόκειται να γίνει σε Γαλλία και Ολλανδία, ξεκαθαρίζοντας ότι τα λεφτά που δίνει το δημόσιο για να εξασφαλίσει την ομαλή επαναλειτουργία των αεροπορικών “είναι χρήματα φορολογουμένων τα οποία φυσικά δεν μπορεί να χαρίζει”.

Αναλυτικά η ανάρτηση Αντώναρου:

Επειδή πολλές ανακρίβειες (άλλες από άγνοια άλλες από υστεροβουλία) έχουν γραφεί για την κρατική χρηματοδοτική ενίσχυση σε πολλές χώρες προς τις αεροπορικές εταιρίες έχουμε και λέμε:

() Μόλις έγινε γνωστό στη Γερμανία ότι βρέθηκε φόρμουλα στη χρηματοδότηση της Λουφτχανσα από την γερμανική κυβέρνηση: Κρατική ενισχυση με πιστώσεις και εγγυήσεις ύψους περίπου εννια δισεκ. ευρώ με αντάλλαγμα τη συμμετοχή του γερμανικού δημοσίου στην εταιρική μορφή της Λουφτχάνσα με 25% συν μία μετοχή που απαιτείται από τον γερμανικό νόμο ως προυποθεση για την προστασία των δικαιωμάτων των εταίρων μειοψηφίας. Με τον τρόπο αυτό το δημόσιο γίνεται ο μεγαλύτερος μέτοχος της εταιρίας. Διευκρινίσθηκε ακόμη ανεπίσημα ότι καμμία απόφαση σε καίρια θέματα δεν μπορεί να ληφθεί χωρίς τη σύμφωνη γνώμη του δημοσίου. Πρόκειται δηλαδή για ντε φακτο εν μέρει κρατικοποίηση. Η γερμανική κυβέρνηση θα διαθέτει δύο έδρες στο εποπτικό συμβούλιο της εταιρίας.

() Στην Ιταλία ή ιταλική κυβέρνηση έχει κρατικοποιήσει εδώ και αρκετές εβδομάδες την Αλιταλια.

() Παρόμοιες ρυθμίσεις με την Λουφτχανσα θα γίνουν για τις θυγατρικές της brussels απο την βελγική και Austrian απο την αυστριακή κυβέρνηση αντιστοιχα.

() Και η γαλλική κυβέρνηση θα εξαργυρώσει, όπως κυκλοφορειστο Παρίσι, την ενίσχυση της Air France με σχετικές μετοχικές ρυθμίσεις. Το ίδιο θα ισχύσει, πιθανότατα, και για την ολλανδική KLM που είναι άμεσα συνδεδεμένη με την Air France.

() Σχετικές ρυθμίσεις γίνονται ακόμη και στην πατρίδα του “καπιταλισμού” Αμερική. Ο πρόεδρος Τραμπ ενισχύει με σημαντικά ποσά (25 δισ δολλάρια) τις τέσσερις μεγαλύτερες αεροπορικές εταιρίες. Αλλά και εκεί εξαργυρώνονται τα ποσά, από τα οποία ένα μέρος μόνο είναι επιδοτήσεις, με άμεση συμμετοχή στο μετοχικό κεφάλαιο και στη λήψη αποφάσεων όπως πχ. στην United Airlines με περίπου 30 τοις εκατό.

Τι συμβαινει με τον τρόπο αυτό; Το δημόσιο σε διάφορες χώρες αφ ενός εξασφαλίζει την ομαλή επαναλειτουργία των αεροπορικών εταιριών. Από την άλλη κατοχυρώνει τα δικαιώματα τους. Γιατί τα χρήματα που δίνει στους παρόχους των αεροπορικών υπηρεσιών είναι χρήματα φορολογουμένων τα οποία φυσικά δεν μπορεί ΝΑ ΧΑΡΙΖΕΙ.

Αυτό φυσικά πρέπει να εφαρμοσθεί και στην δική μας Aegean της οποίας εγώ πρώτος είχα ζητήσει τη στήριξη. Αλλά φυσικά με ανταλλαγμα και συμμετοχή των εκπροσώπων του δημοσίου στο ΔΣ και στη λήψη αποφάσεων.

Αφήστε μια απάντηση

Η ηλ. διεύθυνση σας δεν δημοσιεύεται. Τα υποχρεωτικά πεδία σημειώνονται με *