Είστε εδώ

“Ψυχρολουσία” Μητσοτάκη στους Κρητικούς: Ακούω πολλούς λαϊκισμούς στην Κρήτη αλλά προφανώς και ο ΒΟΑΚ θα έχει διόδια, δεν θα θεωρούσα λογικό να εξαιρεθεί το νησί! (vid)

Φυσικά οι Κρητικοί θα πληρώσουν διόδια για τον ΒΟΑΚ και όποιοι αντιδρούν είναι… λαϊκιστές, απάντησε για το θέμα στη συνέντευξη Τύπου της ΔΕΘ ο Κυριάκος Μητσοτάκης, και, ξεπερνώντας κάθε όριο έπαρσης, είπε λίγο ως πολύ ότι… δεν έχει Βόρειο Οδικό Άξονα η Κρήτη επειδή ο ίδιος κυβερνά 2 χρόνια κι όχι 50!

«Η Κρήτη δεν θα εξαιρεθεί των διοδίων στον νέο ΒΟΑΚ» είπε ο πρωθυπουργός, Κυριάκος Μητσοτάκης, απαντώντας σε ερώτηση του ΚΡΗΤΗ TV και του δημοσιογράφο Γιώργου Σαχίνη κατά τη συνέντευξη Τύπου που παραχώρησε στην Διεθνή Έκθεση Θεσσαλονίκης.

Αναλυτικά η ερώτηση Σαχίνη και η απάντηση Μητσοτάκη:
“Καλό μεσημέρι, κύριε Πρόεδρε, από την Κρήτη. Σύμφωνα με τις κυβερνητικές ανακοινώσεις το τελικό κόστος του Βόρειου Οδικού Άξονα της Κρήτης θα υπερβεί κατά πολύ τα 2 δισ. ευρώ. Η Κυβέρνηση έχει πει ότι έχει ήδη εξασφαλίσει 600 εκατ. ευρώ από το ΕΣΠΑ και 427 εκατ. ευρώ από το Ταμείο Ανάκαμψης. Ήθελα, λοιπόν, να σας ρωτήσω σήμερα για ένα έργο που ξέρετε ότι 4-5 δεκαετίες ταλαιπωρεί όλη την Κρήτη, παρά τα όσα προσφέρει στην εθνική οικονομία αυτή, σύγχρονος αυτοκινητόδρομος δεν υπάρχει ακόμη. Ποιες είναι, λοιπόν, οι ακριβείς πηγές χρηματοδότησης του Βόρειου Οδικού Άξονα της Κρήτης; Και θα ήθελα παρακαλώ πολύ να μας πείτε και ποιο είναι το ακριβές ύψος του έργου. Ποια είναι η κατανομή των 427 εκατ. ευρώ από το Ταμείο Ανάκαμψης στα διάφορα υποέργα του ΒΟΑΚ και μάλιστα αν μπορείτε να μας πείτε πότε αναμένεται η εκταμίευσης τους. Ταυτόχρονα, τα 600 εκατ. ευρώ από το ΕΣΠΑ, πως κατανέμονται και αυτά στα υποέργα του Βόρειου Οδικού Άξονα. Σας ρωτώ διότι εδώ φαίνεται ότι και η ιδιωτική συμμετοχή θα είναι τεράστια στην εκτέλεση του έργου. Έχετε πει για διορία. Αναρωτιέμαι αν αυτό ανεβάζει το κόστος των διοδίων, και τέλος πάντων, κύριε Πρόεδρε, Κρητικός είστε, 4-5 δεκαετίες το ξέρετε το θέμα αυτό πολύ καλά, απασχολεί όλη το νησί. Πιστεύετε ότι ο Κρητικός πρέπει να είναι ικανοποιημένος που θα αποκτήσει κάποια στιγμή έναν αυτοκινητόδρομο μετά από 50 χρόνια με διόδια, όταν μεγάλα νησιά της Μεσογείου έχουν αυτοκινητοδρόμους, νέους, σύγχρονους, χωρίς διόδια;”

Κύριε Σαχίνη, μου κάνετε μια πολύ λεπτομερή ερώτηση. Δεν έχω εύκαιρα όλα τα στοιχεία. Ξέρετε ότι μου αρέσει να μπαίνω στη λεπτομέρεια των θεμάτων, αλλά όπως θυμάστε κάναμε μια πολύ αναλυτική παρουσίαση στα Χανιά για τον Βόρειο Οδικό Άξονα, περιγράφοντας τους τρεις διαφορετικούς τρόπους: Σύμβαση παραχώρησης, Σύμπραξη Δημοσίου και ιδιωτικού τομέα και δημόσιο έργο με το οποίο θα κατασκευαστεί ο ΒΟΑΚ. Εξηγήσαμε ποια είναι τα κομμάτια τα οποία θα γίνουν πρώτα. Το κομμάτι μεταξύ Ηρακλείου και Νεάπολης. Περιγράψαμε κιόλας τους εξασφαλισμένους χρηματοδοτικούς πόρους. Η ουσία της ερώτησης σας κρύβεται στο τέλος. Προφανώς ο ΒΟΑΚ και το κομμάτι της σύμβασης παραχώρησης, το έχουμε πει πολλές φορές, θα συμπεριλαμβάνει διόδια. Και τα διόδια θα είναι στο ίδιο ύψος των διοδίων που πληρώνουν όλοι οι Έλληνες, περίπου 6 λεπτά, δηλαδή, το χιλιόμετρο, για την χρήση των σύγχρονων αυτοκινητοδρόμων σε όλη την Ελλάδα. Δεν θα θεωρούσα λογικό γιατί η Κρήτη πρέπει να εξαιρεθεί των διοδίων. Γιατί αυτό θα ανέβαζε πάρα πολύ το κόστος χρηματοδότησης και θα μας υποχρέωνε να αναζητήσουμε πόρους οι οποίοι θα έλειπαν από κάπου αλλού.

Άρα επειδή ακούω και τώρα πάρα πολλούς λαϊκισμούς στην Κρήτη -άκουσα την Αντιπολίτευση να κατεβαίνει και να λέει πάλι απίστευτα πράγματα για το θέμα των διοδίων- θέλω να είμαι τελείως ξεκάθαρος και εντελώς ειλικρινής με τους συμπολίτες μου στην Κρήτη. Θέλω να σας θυμίσω -όταν είχαμε κάνει συζήτηση προεκλογικά- πάλι το είχα πει, έστω και αν αυτό δεν ήταν ευχάριστο. Ένα σχήμα το οποίο συμπεριλαμβάνει σύμβαση παραχώρησης προφανώς μεταθέτει ένα κομμάτι της χρηματοδότησης και στον χρήστη.

Αλλά θα μιλάμε για έναν υπερσύγχρονο δρόμο, σχεδόν 300 χιλιομέτρων, ο οποίος θα πάρει χρόνια για να γίνει, το ξέρετε πολύ καλά, με τεχνικές δυσκολίες. Άμα μου λέτε, «έπρεπε η Κρήτη να περιμένει 50 χρόνια», όχι, δεν έπρεπε να περιμένει 50 χρόνια. Αλλά δεν κυβερνώ 50 χρόνια. Κυβερνώ δυο χρόνια. Παρέλαβα ένα έργο το οποίο δεν είχε καμία μελετητική ωριμότητα, ήταν μόνο στα χαρτιά. Το ωριμάσαμε πολύ γρήγορα με μελέτες. Κάνουμε ήδη παρεμβάσεις ύψους 30 εκατ. ευρώ -το ξέρετε- για να βελτιώσουμε όσο μπορούμε τον υφιστάμενο προβληματικό δρόμο. Και στο πλαίσιο το οποίο έχει παρουσιάσει και ο Υπουργός πολύ αναλυτικά θα δρομολογήσουμε τμηματικά την ολοκλήρωση του Βόρειου Οδικού Άξονα, όπως είπα, στην τελική του κατάληξη από το Καστέλι μέχρι την Σητεία.

πηγή: candiadoc.gr

Αφήστε μια απάντηση

Η ηλ. διεύθυνση σας δεν δημοσιεύεται. Τα υποχρεωτικά πεδία σημειώνονται με *