Είστε εδώ

Πολιτικός “νάνος” ο Κώστας Καραμανλής στη Βουλή! Επιτέθηκε στον ΣΥΡΙΖΑ και στον σταθμάρχη! “Kolotoumba” από Γεραπετρίτη για το να λειτουργούσε το Κέντρο Τηλεδιοίκησης στη Λάρισα

Αμετανόητος και επιμένοντας στο ψέμα ότι η τηλεδιοίκηση στη Λάρισα λειτουργούσε, έκανε την πρώτη – μετά την παραίτησή του – εμφάνιση ο Κώστας Καραμανλής, τρεις ολόκληρες εβδομάδες ύστερα από την πολύνεκρη τραγωδία στα Τέμπη με τους 57 νεκρούς.

Μιλώντας με επιθετικό συχνά τόνο ενώπιον της Επιτροπής Θεσμών και Διαφάνειας, ο Κώστας Καραμανλής επιχείρησε ούτε λίγο ούτε πολύ να ζητήσει και τα ρέστα για τα όσα καταλογίζονται στην κυβέρνηση της ΝΔ, αντί να παραδεχθεί τις σοβαρές ευθύνες της για την απαξίωση και εγκατάλειψη του σιδηροδρόμου.

Οι μόνες ευθύνες που αναγνώρισε ο Κ. Καραμανλής ήταν για τη μη αντιμετώπιση των χρόνιων παθογενειών αναφορικά με τη λειτουργία των σιδηροδρόμων. Αντίθετα, επέρριψε το μεγαλύτερο μέρος της ευθύνης στον σταθμάρχη της Λάρισας, ο οποίος -όπως είπε- προτίμησε να χαράξει χειροκίνητα την πορεία των τρένων.

Μάλιστα, ισχυρίστηκε ότι υπήρχαν δικλείδες ασφαλείας αλλά απλώς αποδείχτηκαν… ανεπαρκείς. «Επί 12 λεπτά υπήρχε η δυνατότητα να δει ο σταθμάρχης ότι το τρένο βρισκόταν σε λανθασμένη πορεία» είπε αφού ανέφερε ότι βάρδιες με έναν σταθμάρχη υπήρχαν από το 2017.

Πάντως, σύμφωνα με τον ίδιο, το μοιραίο βράδυ υπήρχαν ο δεύτερος και ο τρίτος σταθμάρχης αλλά δεν ήταν στις θέσεις του, ενώ αγνοήθηκε ο γενικός κανονισμός του ΟΣΕ και τα πρωτόκολλα επικοινωνίας μεταξύ σταθμαρχών και μηχανοδηγών.

Σε ό,τι αφορά την περίφημη σύμβαση 717, την οποία ο ΣΥΡΙΖΑ ισχυρίστηκε ότι παρέδωσε έτοιμη σε ποσοστό 68%, ο υπουργός είπε ότι η Ν.Δ. την παρέλαβε στο 18% πήγε και την πήγε στο 70% αλλά όχι στο 100%.

Απέδωσε δε την καθυστέρηση στις «παθογένειες δεκαετιών του ελληνικού δημοσίου» τις οποίες η κυβέρνηση υποτίθεται ότι «προσπάθησε να αντιμετωπίσει με αναμόρφωση» αλλά δεν τα κατάφερε όχι γιατί δεν μπόρεσε αλλά γιατί «χρειάζονται χρόνια».

«Ο ΣΥΡΙΖΑ ξεπούλησε και κατακερμάτισε τα τρένα»

Επίσης, τόνισε ότι κατά την περίοδο 2017-2019 η εκτέλεση του έργου ήταν μηδενική υποστηρίζοντας ότι ο ΣΥΡΙΖΑ με το ποσοστό εκτέλεσης εννοεί «κάλυψη χρηματοδοτικών αναγκών».

Στη συνέχεια επέκρινε το γεγονός ότι η προηγούμενη κυβέρνηση ξεπούλησε το μεταφορικό έργο μόλις για 45 εκατ. ευρώ, λιγότερα από την ετήσια επιδότηση από το Δημόσιο, και κατακερμάτισε τις υπηρεσίες με αποτέλεσμα άλλη να είναι υπεύθυνη για την υποδομή, άλλη για την τηλεδιοίκηση κ.ο.κ..

«Το 2017 η κυβέρνηση ΣΥΡΙΖΑ αποφάσισε να διαγράψει χρέη 700 εκατ. προς το Δημόσιο, προς τον ΟΣΕ, και στη συνέχεια να πουλήσει την ΤΡΑΙΝΟΣΕ στο πολύ χαμηλό τίμημα των 45 εκατ. ευρώ» είπε.

Παράλληλα, ισχυρίστηκε ότι η Ν.Δ. προσπάθησε με την 4974 προσπάθησε να αναμορφώσει το θεσμικό πλαίσιο και να θεσμοθετήσει μια ενιαία διαδικασία.

Σημείωσε ότι από το 2019 ξεκίνησε η υποστελέχωση, την οποία προσπάθησε να αντιμετωπίσει με προσλήψεις η κυβέρνηση, που επίσης υπέγραψε σύμβαση με την Hellenic Train.

Ο πρώην υπουργός Μεταφορών ισχυρίστηκε πως «ποτέ δεν κρύφτηκα, ποτέ δεν δίστασα να αναλάβω τις ευθύνες μου», προσθέτοντας: «Στον τομέα των σιδηροδρόμων προσπαθήσαμε να αντιμετωπίσουμε παθογένειες δεκαετιών. Όμως, για να εξαλείφουν απαιτούνται χρόνια. Δεν θα ήμουν συνεπής με τα πιστεύω μου αν θεωρούσα ότι προσωπικά και εγώ δεν φέρω μερίδιο ευθύνης για όλα αυτά. Δεν συμφωνώ με λογικές που λένε ότι όλα έγιναν τέλεια».

Αποκορύφωμα των προκλητικών ισχυρισμών του κ. Καραμανλή η υποτιθέμενη διάψευσή του για την ανυπαρξία τηλεδιοίκησης, παρά τον ορυμαγδό καταγγελιών για έναν σιδηρόδρομο στον «αυτόματο». Συγκεκριμένα, υποστήριξε ότι υπήρχε τηλεδιοίκηση στον σταθμό της Λάρισας, «χρησιμοποιήθηκε και ήταν σε λειτουργία μία ώρα πριν την ώρα του δυστυχήματος».

Αντί να παραδεχτεί την κρίσιμη υποχρέωση να εγκαταστήσει το Δημόσιο συστήματα τηλεδιοίκησης-σηματοδότησης και το ETCS, που θα μπορούσε να φρενάρει από μόνο του τα δύο τρένα ακόμη και αν αγνοούσαν την αντίθετη πορεία τους όλοι οι εμπλεκόμενοι, ο ίδιος σχεδόν «στοιχημάτισε» ότι ούτε αυτό θα απέτρεπε τη σύγκρουση.

Επέμεινε ότι ακόμα κι αν είχε ολοκληρωθεί το ETCS, αυτό δεν σημαίνει τίποτα, «γιατί θα το απενεργοποιούσε η εντολή του σταθμάρχη», «γιατί και τα πιο άρτια συστήματα καταλήγουν στους ανθρώπους που τα χειρίζονται ή δεν τα χειρίζονται όπως είπε στην συγκεκριμένη περίπτωση».

Επίσης, υποστήριξε ότι ο σταθμάρχης μπορούσε «μπορούσε να χαράξει διαδρομή ηλεκτρονικά αλλά το έκανε χειροκίνητα και ξέχασε σε λάθος θέση ένα από τα κλειδιά».

Από την πλευρά του, ο Γ. Γεραπετρίτης αυτοδιαψεύστηκε για το σύστημα τηλεδιοίκησης στη Λάρισα, λέγοντας πως ποτέ δεν μίλησε για καθολικό κέντρο τηλεδιοίκησης.

Στη δική του τοποθέτηση ενώπιον της Επιτροπής Θεσμών και Διαφάνειας, ο Χρήστος Σπίρτζης τοποθέτησε στο κάδρο των ευθυνών τόσο τον υφυπουργό Μεταφορών, Μιχάλη Παπαδόπουλο, όσο και τον Κ. Χατζηδάκη, ο οποίος υπέγραψε την πρώτη σύμβαση για το σύστημα τηλεδιοίκησης και φωτοσήμανσης το 2007, με αποτέλεσμα να παραδοθεί το 2010 το έργο σε ποσοστό 0%. «Καλό θα ήταν να είναι εδώ ο κ. Χατζηδάκης» είπε με νόημα ο Χρ. Σπίρτζης, ενώ αντίστοιχο σχόλιο έκανε και για τον σημερινό υφυπουργό Μεταφορών, ο οποίος είχε εμπλοκή και στην υπογραφή της πολυσυζητημένης σύμβασης 717. Επιπλέον, ο πρώην υπουργός Μεταφορών επί κυβέρνησης ΣΥΡΙΖΑ εξέφρασε την ελπίδα πως θα επαναληφθεί η συγκεκριμένη διαδικασία προκειμένου να συζητηθεί η τραγωδία στα Τέμπη και όχι αποκλειστικά και μόνο η σύμβαση 717.

Από την πλευρά του, ο Μ. Χρυσοχοΐδης αρκέστηκε σε μία σύντομη αναδρομή που αφορούσε τη 18μηνη θητεία του στο υπουργείο Μεταφορών και Υποδομών, παραθέτοντας τον τρόπο και τα δεδομένα που οδήγησαν στην υπογραφή της επίμαχης σύμβασης, για την οποία -όπως απάντησε σε ερώτημα του κ. Σπίρτζη- δεν έχει βάλει καμία υπογραφή.

Από εκεί και πέρα, τη διεύρυνση των προσώπων που πρέπει να προσέλθουν για ακρόαση στην Επιτροπή Θεσμών και Διαφάνειας αιτήθηκαν από τον πρόεδρο της Επιτροπής, Αθ. Μπούρα, ο ΣΥΡΙΖΑ-ΠΣ, το ΠΑΣΟΚ-ΚΙΝΑΛ, το ΚΚΕ και το ΜέΡΑ25 κατά την αρχή της συνεδρίασης, με σκοπό να κληθεί το σύνολο της ηγεσίας του υπουργείου Μεταφορών, οι πρώην και νυν διοικήσεις ΟΣΕ, ΕΡΓΟΣΕ και Hellenic Train, η πρόεδρος της ΡΑΣ και εκπρόσωποι αρμόδιων συνδικαλιστικών φορέων.

Υπενθυμίζεται ότι η συνεδρίαση σήμερα Δευτέρα (20/3) ορίστηκε μετά από αίτημα των μελών της ΝΔ στην Επιτροπή, το οποίο κατατέθηκε για να μην τηρηθεί η ομόφωνη απόφαση της Διάσκεψης των Προέδρων της Βουλής για κλήση όλων των αρμόδιων προσώπων που θα μπορούσαν να ρίξουν φως στα αίτια της τραγωδίας.

Στο πλαίσιο του αφηγήματος της κυβέρνησης ότι «όλοι φταίμε» και σε μια απέλπιδα προσπάθεια να διαχυθούν οι ευθύνες, στην Επιτροπή έχουν κληθεί επίσης οι πρώην υπουργοί Μεταφορών Χρήστος Σπίρτζης και Μιχάλης Χρυσοχοΐδης, ενώ «παρών» είναι και ο νέος υπουργός Γιώργος Γεραπετρίτης.

Πηγή: avgi.gr / efsyn.gr

Αφήστε μια απάντηση

Η ηλ. διεύθυνση σας δεν δημοσιεύεται. Τα υποχρεωτικά πεδία σημειώνονται με *