Είστε εδώ

Νίκος Παππάς για τη νέα απορριπτική απόφαση του Ελεγκτικού Συνεδρίου για τη σύμβαση ΟΑΣΑ – ΚΤΕΛ: «Αντί να προμηθευτούν νέα λεωφορεία, σπαταλούν ασταμάτητα το δημόσιο χρήμα»

Νέο ράπισμα ολκής στο υπουργείο Μεταφορών από το Ελεγκτικό Συνέδριο, το οποίο απέρριψε για δεύτερη φορά ως παράνομη την παράταση της σύμβασης του ΟΑΣΑ με τα ΚΤΕΛ για την παραχώρηση του συγκοινωνιακού έργου των 60 περιφερειακών γραμμών. Σκληρή δηλωση του Νίκου Παππά.

Παρά τον νομοθετικό κατήφορο στον οποίο έχει περιπέσει τον τελευταίο μήνα ο υπουργός Μεταφορών Κ. Καραμανλής προκειμένου να κάμψει την αρχική απόφαση απόρριψης του Ε.Σ., το τελευταίο επανεξετάζοντας το νέο προσχέδιο της παράτασης της σύμβασης που απέστειλε ο ΟΑΣΑ έκρινε εκ νέου ότι κωλύεται η υπογραφή της, διότι: 1) Δεν συνιστά τροποποίηση της υφιστάμενης σύμβασης, αλλά νέα απευθείας ανάθεση. 2) Δεν πληροί τις προϋποθέσεις νόμιμης σύναψης σύμβασης, διότι στο προσχέδιο δεν τεκμηριώνεται η προϋπόθεση του «απρόβλεπτου» που θεμελιώνεται στον νόμο του 2016 για τις δημόσιες συμβάσεις έργων και υπηρεσιών, κατ’ εφαρμογή μάλιστα του ενωσιακού δικαίου.

Για τον λόγο αυτόν μάλιστα το Ε.Σ. στην απόφασή του με ημερομηνία 29.9, την οποία έχει στη διάθεσή της η ΑΥΓΗ, προειδοποιεί το υπουργείο Μεταφορών ότι η «κοπτορραπτική» νόμων στην οποία προέβη ο Κ. Καραμανλής στον νέο νόμο για τις ΔΕΚΟ (βλ. ΑΥΓΗ 16.9) για να κάμψει την αρνητική απόφαση «δεν μπορεί παρά να διατηρεί… επιφύλαξη υπέρ του ελέγχου τήρησης των ενωσιακής προέλευσης επιταγών και όρων». Οι τελευταίες έχουν ενσωματωθεί στην εθνική νομοθεσία με τον Ν. 4412/2016 για τις «Δημόσιες Συμβάσεις Έργων, Προμηθειών και Υπηρεσιών» και περιλαμβάνονται στο άρθρο 269 για συμβάσεις με «τη διαδικασία της διαπραγμάτευσης χωρίς προηγούμενη προκήρυξη διαγωνισμού», όπου περιγράφονται οι όροι που επιτρέπονται οι συμβάσεις υπηρεσιών χωρίς προηγούμενο διαγωνισμό.

Να σημειώσουμε πως με βάση τον παραπάνω νόμο είχε δώσει την αρχική του έγκριση το Ε.Σ. στη διετή σύμβαση ΟΑΣΑ-ΚΤΕΛ το 2020, κρίνοντας ότι πληρούνται οι όροι των απρόβλεπτων συνθηκών, με τη σαφή όμως ντιρεκτίβα ότι δεν μπορεί να παραταθεί η σύμβαση χωρίς προηγούμενο διαγωνισμό πάνω από δύο έτη. Γι’ αυτό και η υφιστάμενη σύμβαση ορίστηκε ως διετούς διάρκειας, ενώ και τον περασμένο Αύγουστο το Ε.Σ. εξέδωσε την πρώτη απορριπτική του απόφαση για την παράταση βασιζόμενο στον ίδιο νόμο. Μάλιστα, το Ε.Σ. είχε εξαρχής εκφράσει την αντίθεσή του στην απλή επίκληση του υπουργείου Μεταφορών στον Ν. 4568/2018 για την παραχώρηση έργου στα ΚΤΕΛ, προκειμένου να συναφθεί η διετής σύμβαση, η οποία κατόπιν στηρίχθηκε ρητώς από τον ΟΑΣΑ στις έκτακτες συνθήκες του κορωνοϊού.

Αξιοσημείωτο είναι ότι και το παρόν προσχέδιο της σύμβασης, το οποίο μάλιστα παραχωρεί επιπλέον 12 λεωφορειακές γραμμές, επικαλείται αόριστα τις συνθήκες του κορωνοϊού για να παραταθεί κατά ένα έτος, για να δεχτεί ωστόσο το ράπισμα της χθεσινής απόφασης του Ε.Σ. ότι «δεν αιτιολογείται» και πως εκλείπουν οι λόγοι «για τους οποίους ο ΟΑΣΑ δεν προχώρησε ήδη στην προκήρυξη και διενέργεια ανοικτών διαγωνιστικών διαδικασιών».

Η δήλωση του Νίκου Παππά, τομεάρχη Υποδομών και Μεταφορών της Κ.Ο. του ΣΥΡΙΖΑ-Προοδευτική Συμμαχία και βουλευτή Β3’ Νότιου Τομέα Αθηνών, στην ΑΥΓΗ, για τη νέα απορριπτική απόφαση του Ελεγκτικού Συνεδρίου για τη σύμβαση ΟΑΣΑ – ΚΤΕΛ:

«Αντί να προμηθευτούν νέα λεωφορεία, σπαταλούν ασταμάτητα το δημόσιο χρήμα»

Δυόμισι χρόνια από την έναρξη της πανδημίας, οι κύριοι Μητσοτάκης και Καραμανλής συνεχίζουν το ίδιο βιολί.

Αντί να προμηθευτούν νέα λεωφορεία, επικαλούνται δήθεν έκτακτες καταστάσεις και σπαταλούν ασταμάτητα το δημόσιο χρήμα.

Άλλοτε με απευθείας αναθέσεις του μεταφορικού έργου στα ΚΤΕΛ, άλλοτε ενοικιάζοντας πολυμεταχειρισμένα οχήματα σε τιμές αγοράς καινούριων.

Το Ελεγκτικό Συνέδριο τους έπιασε με τη γίδα στην πλάτη. Για μια ακόμα φορά.

Η επιμονή τους είναι προκλητική, εξοργιστική, ανήθικη.

Όσο και να κωλυσιεργούν στην ενίσχυση των ΜΜΜ, όσο και να επιμένουν με νομοθετικά τερτίπια να ξαναδώσουν το έργο στους ιδιώτες, όσο και να δρομολογούν την ιδιωτικοποίηση των αστικών συγκοινωνιών, θα βρίσκουν απέναντί τους όχι μόνο το Ελεγκτικό Συνέδριο αλλά και την κοινωνία.

Τους καλούμε να επανέλθουν επιτέλους στη νομιμότητα.

Ετοιμάζεται για παραβίαση του ενωσιακού δικαίου ο Καραμανλής
Με την προθεσμία της λήξης της υφιστάμενης σύμβασης στις 7 Οκτωβρίου και το μπλόκο του Ε.Σ. να κρατεί, ο υπουργός Μεταφορών φρόντισε πριν πέντε μέρες (sic), όπως έγραψε η ΑΥΓΗ στο φύλλο της 27.9, να περάσει νέα φωτογραφική διάταξη για την παράταση της σύμβασης στον νόμο για τα ΚΤΕΛ (4974/2022). Ειδικότερα, στο άρθρο 24 ορίζεται ότι «σε περίπτωση διακοπής των τακτικών υπηρεσιών υπεραστικών και αστικών οδικών μεταφορών επιβατών» νομιμοποιείται το υπουργείο Μεταφορών να προχωρήσει «στην παράταση της διάρκειας της σύμβασης με τον ανάδοχο πέραν των ορίων που προβλέπονται, με απευθείας ανάθεση».

Ωστόσο, και το καινούργιο νομοθετικό τερτίπι με τις απευθείας αναθέσεις πλήττει το ενωσιακό δίκαιο, παραβίαση για την οποία θα αποδειχθεί για δεύτερη φορά υπόλογος ο υπουργός, μετά την καραμπινάτη υπόθεση παραβίασης της ευρωπαϊκής νομοθεσίας με τα υποχρεωτικά voucher στα αεροπορικά εισιτήρια.

Πηγή: avgi.gr

Αφήστε μια απάντηση

Η ηλ. διεύθυνση σας δεν δημοσιεύεται. Τα υποχρεωτικά πεδία σημειώνονται με *