Είστε εδώ
Home > FAQ news > Ναι αλλά … τους έδωσε 150 ευρώ! Με 20.988 μόρια, «αποτυχημένος άριστος» με την ΕΒΕ της Κεραμέως – Εκτός ΑΕΙ 35.000 μαθητές, έτοιμοι υποψήφιοι πελάτες για ιδιωτικά Ιδρύματα

Ναι αλλά … τους έδωσε 150 ευρώ! Με 20.988 μόρια, «αποτυχημένος άριστος» με την ΕΒΕ της Κεραμέως – Εκτός ΑΕΙ 35.000 μαθητές, έτοιμοι υποψήφιοι πελάτες για ιδιωτικά Ιδρύματα

Βαθύ νυστέρι … στη νεολαία, επεφύλαξε η απίθανη Υπ Παιδείας Νίκη Κεραμέως με εντολή φυσικά του Πρωθυπουργού Κυριάκου Μητσοτάκη και με απώτερο στόχο να ξεκινήσει το βίαιο “ξεσκαρταρισμα” … της Δημόσιας και Δωρεάν Παιδείας για χάρη των ιδιωτικών Ιδρυμάτων. Σε μια χρονιά που με πρόσχημα την πανδημία, ουσιαστικά δεν λειτούργησαν ποτέ τα σχολεία, το “έφεύρημα” της ΕΒΕ … αναδεικνύεται στην κρυφή “προκρούστεια κλίνη” για τους νέους των … 150 ευρώ!

Περίπου 35.000 μαθητές από τους 92.000 που διαγωνίστηκαν κόβονται από τη δυνατότητα να φοιτήσουν στο πανεπιστήμιο εξαιτίας του εξεταστικού «σφαγείου» της Ελάχιστης Βάσης Εισαγωγής (ΕΒΕ) που ανακοινώθηκε χθες από το υπουργείο Παιδείας, δίνοντας το τελειωτικό χτύπημα στους υποψηφίους. Πλήγμα για τα περιφερειακά πανεπιστήμια, ορατός ο κίνδυνος για κενές θέσεις ακόμα και σε κεντρικά ΑΕΙ.

Κόφτης χιλιάδων εισακτέων

«Αυτή τη στιγμή, περίπου 27.000 υποψήφιοι από τα γενικά λύκεια, δηλαδή το 35% των υποψηφίων και 8.000 υποψήφιοι από τα ΕΠΑΛ, συνολικά 35.000 μαθητές, θα μείνουν εκτός Τριτοβάθμιας εκπαίδευσης και δεν θα έχουν τη δυνατότητα συμπλήρωσης του πρώτου μηχανογραφικού» τόνισε στην ΑΥΓΗ ο εκπαιδευτικός αναλυτής Γιώργος Χατζητέγας, επιβεβαιώνοντας τις εκτιμήσεις εκπαιδευτικών και αξιωματικής αντιπολίτευσης που τόσο καιρό φώναζαν για τις συνέπειες που θα έχει η εφαρμογή του εξεταστικού σφαγείου της ΕΒΕ.

«Ο αριθμός αυτός θα αυξηθεί ακόμα περισσότερο, καθώς σε πολλά τμήματα κεντρικών ΑΕΙ μπορεί να παρουσιαστεί και το φαινόμενο κενών θέσεων ακριβώς επειδή πολλές σχολές έχουν επιλέξει τον ανώτατο συντελεστή της ΕΒΕ που είναι στο 1,20%» επισημαίνει ο Γ. Χατζητέγας. Ενδέχεται να υπάρξουν ακόμα και κενές θέσεις σε σχολές της Αρχιτεκτονικής, σε σχολές του Πανεπιστημίου Δυτικής Αττικής (ΠΑΔΑ), καθώς και στα τμήματα Φυσικής των κεντρικών πανεπιστημίων. Από την πλευρά του, ο εκπαιδευτικός αναλυτής Στράτος Στρατηγάκης, μιλώντας στην ΑΥΓΗ, επισήμανε ότι δεν βλέπει κενές θέσεις σε κεντρικά πανεπιστήμια παρά μόνο σε τμήματα όπως αυτά της Ιταλικής Φιλολογίας.

Οι χιλιάδες μαθητές που κόβονται από την ευκαιρία να φοιτήσουν στο πανεπιστήμιο θα αναγκαστούν να συμπληρώσουν το δεύτερο μηχανογραφικό -το οποίο εφαρμόζεται από φέτος- για τη δυνατότητα φοίτησης σε κάποιο δημόσιο ΙΕΚ. «Πρόκειται για μεγάλο πληθυσμό μαθητών που θα υποχρεωθούν στη λύση του ΙΕΚ με την ελπίδα πως με την ολοκλήρωση των σπουδών τους σε αυτά θα μπορούν, μέσω κατατακτήριων, να πάνε σε αντίστοιχα τμήματα των ΑΕΙ» αναφέρει ο Γ. Χατζητέγας.

«Το κόψιμο χιλιάδων μαθητών είναι η μεγάλη είδηση των φετινών Πανελλαδικών, όχι οι αυξομειώσεις των βάσεων. Γιατί συνιστά μεγάλο χτύπημα στο Γενικό Λύκειο και πρόκειται για ανεπίτρεπτη αλλαγή που συνέβη μεσούσης της σχολικής χρονιάς. Είναι ένα σύστημα εντελώς παράλογο και διαστροφικό».

Όπως επιβεβαιώνει σε ρεπορτάζ της η “Εφημερίδα των Συντακτών” (Χρ. Κάτσικας) η δημοσιοποίηση των Ελάχιστων Βάσεων Εισαγωγής (ΕΒΕ) για κάθε πανεπιστημιακό τμήμα ή σχολή επιβεβαιώνει τις προβλέψεις και ολοκληρώνει την εικόνα καταστροφής που επιφύλαξε το υπουργείο Παιδείας για τους μαθητές της πανδημίας. Τα δε κυβερνητικά επιχειρήματα περί μαθητών που μπαίνουν στο πανεπιστήμιο με «λευκή κόλλα» κατέρρευσαν από τους ίδιους τους αριθμούς, αφού υποψήφιοι με πολύ υψηλές βαθμολογίες, που είχαν την «ατυχία» να επιλέξουν σχολές με ειδικά μαθήματα αποκλείονται από σχολές και τμήματα της προτίμησής τους.

Η “Εφ.Συν” μάλιστα δημοσιεύει ανοικτή επιστολή του μαθητή Κατάκαλου Διονύση μαθητή του 1oυ προτύπου Λυκείου Αθηνών στην υπουργό Παιδείας Νίκη Κεραμέως για την Ελάχιστη Βάση Εισαγωγής.

Ο Διονύσης συγκεντρώνει 20.988 και όμως δεν εισάγεται στην Αρχιτεκτονική Σχολή του ΕΜΠ ή του ΑΠΘ λόγω της ΕΒΕ στα ειδικά μαθήματα

Δημοσιεύουμε μέρος της επιστολής

Αξιότιμη κα υπουργέ,

Γνωρίζω ότι ο χρόνος σας είναι περιορισμένος και για αυτόν τον λόγο θα προσπαθήσω να είμαι σύντομος χωρίς να σταθώ σε προσωπικές απόψεις. Είμαι τελειόφοιτος μαθητής του λυκείου και από σήμερα ένας Αποτυχημένος άριστος και συμμετείχα στις φετινές πανελλαδικές εξετάσεις στοχεύοντας να εισαχθώ στην Αρχιτεκτονική σχολή του ΕΜΠ.

Κατάφερα με κόπο να συγκεντρώσω 20.988 μονάδες στο σύνολο (17.898 μονάδες στα μαθήματα και 3.090 στο σχέδιο), δηλαδή 1838 μονάδες πάνω από την περσινή βάση. Όμως σήμερα έμαθα ότι παρότι αρίστευσα δεν θα μπορέσω να εισαχθώ στο ΕΜΠ, ούτε στην δεύτερη επιλογή μου που ήταν το ΑΠΘ. Αυτό συμβαίνει γιατί στο ελεύθερο σχέδιο η βαθμολογία μου ήταν 13.6 μονάδες ενώ η ΕΒΕ του αντίστοιχου ειδικού μαθήματος ήταν 14.0. Έτσι για 0.43 μονάδες στο ελεύθερο σχέδιο μου στερείται η θέση για την οποία πάλεψα.

Σκεπτόμενος τα παραπάνω και γνωρίζοντας ότι δεκάδες συμμαθητές μου βρίσκονται στην ίδια κατάσταση, μου δημιουργούνται οι εξής απορίες:

Δεν είναι άδικο το ίδιο νομοσχέδιο που «διακρίνει» τους άριστους να τους αποκλείει συγχρόνως και από τα πανεπιστήμια; Και

Πως καλείται ένας μαθητής που δεν κάνει σχέδιο στο σχολείο και διδάσκεται ελεύθερο και γραμμικό διαδικτυακά να μπορέσει να αποδώσει ικανοποιητικά;

Εμείς σημειώνουμε επιπρόσθετα : Όσον αφορά το μάθημα του ελεύθερου και γραμμικού σχεδίου, που εκτοπίστηκε εκτός διδακτικού ωραρίου στη Γ’ Λυκείου αν και πανελλαδικώς εξεταζόμενο, η κυβέρνηση επιμένει να μη δίνει απάντηση (ούτε στη Βουλή σήμερα) πόσοι από τους περίπου 1.500 υποψήφιους φέτος που εξετάστηκαν στο σχέδιο, το είχαν διδαχθεί στο δημόσιο σχολείο και πόσοι υποχρεώθηκαν να καταφύγουν σε φροντιστήρια».

Leave a Reply

4 × one =

Top