Είστε εδώ

Μέρες συγκάλυψης και δημοσκοπήσεις… (της Ελένης Τσερεζόλε)

Η μεγάλη εικόνα μιας κατάστασης είναι πολύ σημαντική, ιδίως όταν αφορά στην κατανόηση του συστήματος που στηρίζει τον Πρωθυπουργό. Στην συγκεκριμένη περίπτωση ενδιαφέρον παρουσιάζει το σύστημα λειτουργίας των δημοσκοπήσεων διότι προκαλεί απορία να διογκώνεται η λαϊκή δυσαρέσκεια κατά της κυβέρνησης, χωρίς να αποτυπώνεται στην πρόθεση ψήφου. Μια εξήγηση δίνει το αποκαλυπτικό ρεπορτάζ της χθεσινής εφημερίδας Αυγή, υπό τον εύγλωττο τίτλο «Το Δημόσιο πληρώνει, ο δημοσκόπος φουσκώνει τα νούμερα: 2,3 εκ. ευρώ από το Δημόσιο στον ιδιοκτήτη της Opinion Poll».

Η εφημερίδα αναφέρεται σε «στημένους διαγωνισμούς» και «απευθείας αναθέσεις» σε πέντε εταιρίες του ιδιοκτήτη (που αναλαμβάνουν έργα τόσο από την Τοπική Αυτοδιοίκηση όσο και από την κυβέρνηση) –ο ίδιος χθες διέψευσε, χωρίς αποδείξεις, το δημοσίευμα. Το οποίο όμως δεν είναι το μόνο: είχε προηγηθεί πριν από λίγο καιρό ανάλογο δημοσίευμα της εφημερίδας Documento με τίτλο «Κάτι σάπιο υπάρχει στο Βασίλειο των δημοσκοπήσεων». Η ίδια εταιρία όμως βρέθηκε στο επίκεντρο του δημόσιου ενδιαφέροντος όταν στις 31 Μαΐου πέρσι δημοσιοποίησεδημοσκόπηση με τη ΝΔ να προηγείται με 17,4% του ΣΥΡΙΖΑ-Π.Σ.

Τον Ιούλιο της ίδιας χρονιάς ο ΣΥΡΙΖΑ-Π.Σ. ζητούσε να συζητηθεί η συγκεκριμένη δημοσκόπηση στην Επιτροπή Θεσμών και Διαφάνειας της Βουλής –αίτημα που απέρριψε ο Πρόεδρός της, νεοδημοκράτης Θ. Μπούρας, με τη δικαιολογία ότι το θέμα δεν ανήκει στην αρμοδιότητα της Επιτροπής. Δύο μήνες αργότερα, ο αρμόδιος τομεάρχης του ΣΥΡΙΖΑ-Π.Σ., Μάριος Κάτσης, αποκάλυπτε απευθείας αναθέσεις που λάμβανε ο ιδιοκτήτης της δημοσκοπικής εταιρείας με όχημα άλλες εταιρείες.

Μια εξέλιξη που επιβεβαίωνε τον Δεκέμβριο πέρσι ο αντιπρόεδρος του ΣΕΔΕΑ Δημήτρης Μαύρος, κάνοντας λόγο για παρατυπίες (δεν δημοσίευσε ποιος είναι ο πελάτης-εντολέας της) και χαρακτηρίζοντας προβληματικές τις απευθείας αναθέσεις. Χθες, με αφορμή τις αποκαλύψεις, η Αξιωματική Αντιπολίτευση κατήγγειλε «κανονικό πάρτι διασπάθισης δημοσίου χρήματος που βγαίνουν από την τσέπη των φορολογούμενων πολιτών προκειμένου να ευνοηθεί προσωπικά ο «Μωυσής» Κυριάκος Μητσοτάκης». Μέρες συγκάλυψης και ο ρόλος των δημοσκοπήσεων κομβικός για τους άριστους των υποκλοπών…

Αφήστε μια απάντηση

Η ηλ. διεύθυνση σας δεν δημοσιεύεται. Τα υποχρεωτικά πεδία σημειώνονται με *