Είστε εδώ

Με χρέωση το “κάρφωμα” για τον αντικαπνιστικό στον αριθμό 1142 τον οποίο διαχειρίζεται η Forthnet…

Σε λειτουργία τέθηκε από χθες 19 Νοεμβρίου η τηλεφωνική γραμμή (1142) για τους πολίτες, στο πλαίσιο εφαρμογής του αντικαπνιστικού νόμου, όπου κάποιος μπορεί καλώντας να ενημερωθεί για το τι προβλέπει η νομοθεσία για την απαγόρευση του καπνίσματος, καθώς και να αναφέρει παραβάσεις της σχετικής νομοθεσίας, που υπέπεσαν στην αντίληψή του.

Όπως αναφέρει η kathimerini.gr, στο 1142, “μπορεί κάθε πολίτης, δίνοντας το ονοματεπώνυμό του, το τηλέφωνό του και εφόσον διαθέτει, το email του, να αναφέρει παραβάσεις που ο ίδιος διαπιστώνει και αφορούν στην εφαρμογή του αντικαπνιστικού νόμου. Οι επώνυμες αναφορές ομαδοποιούνται και προωθούνται απευθείας στις Αρχές Ελέγχου ανά κατηγορία (Ελληνική Αστυνομία, Δημοτική Αστυνομία, Υγειονομικές Διευθύνσεις Περιφερειών ή Λιμενικό Σώμα) και κατόπιν διενεργούνται έκτακτοι ή τακτικοί στοχευμένοι έλεγχοι, με βάση την καταγγελίες που έχουν καταγραφεί στο σύστημα. Επίσης, στην ίδια γραμμή ο πολίτης μπορείς να ζητήσει βοήθεια για τη διακοπή του καπνίσματος. Τα στοιχεία του καταγράφονται και εντός 48 ωρών, Επαγγελματίας Υγείας αναλαμβάνει να ενημερώσει και να καθοδηγήσει σε κάποιο Ιατρείο διακοπής καπνίσματος, όπου ειδικοί θα αναλάβουν την υποστήριξη της προσπάθειας του πολίτη“.

Αυτό που δεν αναφέρει το ρεπορτάζ της “Καθημερινής” αλλά μαθαίνουμε από την αντίστοιχη είδηση στο liberal.gr είναι ότι τη διαχείριση της τηλεφωνικής γραμμής 1142 έχει η Forthnet:

Σημειώνεται πως η γραμμή ενημέρωσης και βοήθειας για τον αντικαπνιστικό νόμο παρέχεται με την τηλεπικοινωνιακή υποστήριξη της Forthnet η οποία έχει την διαχείριση του 1142 και δρομολογεί τις κλήσεις από όλα τα τηλεπικοινωνιακά δίκτυα στο τηλεφωνικό κέντρο του υπουργείου Υγείας“.

Την ίδια ώρα διαβάζουμε στο nooz.gr ότι το Υπουργείο Υγείας χρεώνει όσους καλούν στο συγκεκριμενο αριθμό για να “καρφώσουν” παραβάσεις (ή έστω για να ζητήσουν βοήθεια), κάτι που όπως φαίνεται δεν ανέφερε κανείς στην σημερινή επίσημη παρουσίαση της κυβερνητικής πρωτοβουλίας για τον αντικαπνιστικό νόμο από τους Μητσοτάκη και Κικίλια:

Η γραμμή ενημέρωσης και καταγγελιών 1142 για τον αντικαπνιστικό νόμο δεν είναι δωρεάν αλλά χρεώνεται χωρίς να αναφέρεται μάλιστα στο ηχογραφημένο μήνυμα της υποδοχής το κόστος παρά μόνο ότι η “χρέωση για τη συγκεκριμένη χρήση εξαρτάται από τον κατάλογο του παρόχου σας“!

Όπως αναφέρεται μάλιστα το μήνυμα διαρκεί 50 δευτερόλεπτα, με άγνωστη χρέωση, ενώ “υποτίθεται ότι η γραμμή δημιουργήθηκε και για να ενημερώνει για την υγεία των πολιτών εκτός εάν αυτό το επιχείρημα χρησιμοποιήθηκε προσχηματικά. Αλήθεια, πού πάνε τα έσοδα από τις κλήσεις των πολιτών; Και εν πάσει περιπτώσει η γραμμή δημιουργήθηκε για να έχει έσοδα ή για να βοηθήσει στην εφαρμογή του αντικαπνιστικού νόμου; Αναμένουμε εξηγήσεις από το υπουργείο Υγείας. Αυτοί που πλήρωσαν την κλήση την πρώτη μέρα λειτουργίας σίγουρα θα ήθελαν να γνωρίζουν“.

 

Μια σκέψη στο “Με χρέωση το “κάρφωμα” για τον αντικαπνιστικό στον αριθμό 1142 τον οποίο διαχειρίζεται η Forthnet…

Αφήστε μια απάντηση

Η ηλ. διεύθυνση σας δεν δημοσιεύεται. Τα υποχρεωτικά πεδία σημειώνονται με *