Είστε εδώ
Home > FAQ news > ( Κλείνουν λιμάνια-αεροδρόμια, κατεβαίνουν στην Αθήνα οι κάτοικοι…) – Γιατί «θυμήθηκαν» το υπουργείο Μεταναστευτικής Πολιτικής και γιατί επέλεξαν… καπετάνιο Χιώτη

( Κλείνουν λιμάνια-αεροδρόμια, κατεβαίνουν στην Αθήνα οι κάτοικοι…) – Γιατί «θυμήθηκαν» το υπουργείο Μεταναστευτικής Πολιτικής και γιατί επέλεξαν… καπετάνιο Χιώτη

(Τα νησιά του Βορείου Αιγαίου αποφάσισαν γενική απεργία την Τετάρτη 22 Ιανουαρίου, προκειμένου οι νησιώτικες κοινωνίες να διαμαρτυρηθούν για την ακολουθούμενη πολιτική της κυβέρνησης στο προσφυγικό και μεταναστευτικό ζήτημα.
Στη Λέσβο, συνεδρίασε τη Δευτέρα το Επιμελητήριο ενώ αναμένεται η απόφαση του Εμπορικού Συλλόγου Μυτιλήνης, ώστε να κλείσουν εκείνη τη μέρα και οι επιχειρήσεις.
Στις 22 Ιανουαρίου στις 12 το μεσημέρι αποφασίστηκε ταυτόχρονα να πραγματοποιηθούν συγκεντρώσεις διαμαρτυρίας και στα τρία νησιά.
Σύμφωνα με την ίδια απόφαση την Πέμπτη 23 Ιανουαρίου, επιτροπή υπό τον περιφερειάρχη θα μεταβεί στην Αθήνα, προκειμένου να υπάρξει διαβούλευση για το θέμα με τα αρμόδια υπουργεία. Πηγή: newpost.gr )

Ανάλυση γιατί η κυβέρνηση “«θυμήθηκε» το υπουργείο Μεταναστευτικής Πολιτικής και γιατί επέλεξαν… καπετάνιο Χιώτη” επιχειρεί το in.gr :

“Έχοντας στο τιμόνι έναν υπουργό από τη Χίο, προερχόμενος δηλαδή από μία περιφέρεια που βιώνει όλες τις πλευρές του προσφυγικού, η κυβέρνηση προσπαθεί να βρει αποτελεσματικό τρόπο διαχείρισης ενός ζητήματος που μέχρι τώρα, ομολογουμένως, την έχει φέρει σε πάρα πολύ δύσκολη θέση.

Μετά από σχεδόν έξι μήνες συνεχώς συσκέψεων, συζητήσεων με τοπικούς φορείς και κοινωνίες, αλλαγών σε επικεφαλής σε συντονιστικό σχεδιασμό και σε υλοποίηση, τελικά ιδρύεται το υπουργείο Μετανάστευσης και Ασύλου, με έναν μόνο υπουργό πλέον να είναι αρμόδιος, δηλαδή τον κ. Νότη Μηταράκη και με υφυπουργό τον κ. Γιώργο Κουμουτσάκο, ο οποίος θα συνεχίσει, από το νέο πόστο, τις επαφές του για τη διεθνοποίηση του θέματος, αλλά και για τις αλλαγές στη συνθήκη του Δουβλίνου.

Αυτό που έπαιξε το βασικό ρόλο στην απόφαση ίδρυσης ενός αρμόδιου υπουργείου, σύμφωνα με πληροφορίες, ήταν η σύγχυση ρόλων και ως εκ τούτου διαπιστώθηκε ότι χρειαζόταν καλύτερος συντονισμός, αφού εμπλέκονταν πολλά υπουργεία.

Το ερώτημα είναι γιατί δεν προχώρησε στην ίδρυση νωρίτερα, αλλά μετά από τόσους μήνες; Πληροφορίες αναφέρουν πως οι τέσσερις άξονες που βασίζεται η διαχείριση του προσφυγικού, δηλαδή το άσυλο- επιστροφές, περιφέρειες, φύλαξη των συνόρων και οι δομές, δεν θα μπορούσαν να προχωρήσουν επιχειρησιακά αν ήταν από την αρχή υπό τη σκέπη ενός υπουργού. Κρίθηκε λοιπόν να καταρτιστεί συνολικά το σχέδιο, το οποίο και ανακοίνωσε η κυβέρνηση πριν ενάμιση μήνα περίπου, και πλέον τώρα που υλοποιείται θα αφορά ένα υπουργείο.

Πληροφορίες αναφέρουν πως η επιλογή του Νότη Μηταράκη έγινε καταρχάς διότι προέρχεται από μία περιφέρεια που έχει δεχθεί τις μεγαλύτερες προσφυγικές ροές, αλλά και φιλοξενεί πολλές δομές ταυτοποίησης και διαμονής. Γνωρίζοντας, άρα, καλύτερα το θέμα και τις ανάγκες της τοπικής κοινωνίας, ο κ. Μηταράκης εκτιμάται πως αποτελεί ένα πρόσωπο που μπορεί να υλοποιήσει με ταχύτητα και να  πείσει για το κυβερνητικό σχέδιο. Παράλληλα, ο κ. Αλκιβιάδης Στεφανής, σύμφωνα με τις μέχρι τώρα πληροφορίες, θα έχει την εποπτεία για τη φύλαξη των συνόρων κλπ.

Δείγματα σύγχυσης με συσκέψεις του Μαξίμου…. στο υπουργείο Εσωτερικών

Η υλοποίηση του σχεδίου αποσυμφόρησης των νησιών, οι νέες δομές και η διαδικασία ασύλου αποτελούν ίσως από τα σημαντικότερα στοιχήματα της 4τους διακυβέρνησης της Νέας Δημοκρατίας. Η αναγκαιότητα καλύτερου συντονισμού, παντως, φάνηκε, ίσως, από τη ευρεία σύσκεψη που κανόνισε το Μέγαρο Μαξίμου την περασμένη εβδομάδα,  στην οποία συμμετείχαν κυβερνητικά στελέχη (Υπουργός Προστασίας του Πολίτη Μ. Χρυσοχοϊδης, ο Υπουργός Εσωτερικών Τ. Θεοδωρικάκος, ο Υπουργός Επικρατείας Γ. Γεραπετρίτης, ο Υφυπουργός Εθνικής Αμυνας και συντονιστής για το προσφυγικό Αλ. Στεφανής, ο Υφυπουργός παρα τω Πρωθυπουργώ αρμόδιος Α. Σκέρτσος και βουλευτές) και  30 βουλευτές της Νέας Δημοκρατίας των περιοχών που έχουν δεχθεί τις ροές, αλλά και με τους Περιφερειάρχες και Δημάρχους.

Το σχέδιο για τα κέντρα

Η κυβέρνηση δρομολογεί την έναρξη λειτουργίας των νέων κλειστών προαναχωρησιακών δομών στα νησιά εντός του πρώτου εξαμήνου ή μέχρι τον Ιούλιο, ενώ θεωρείται εφικτός ο στόχος των 10.000 επιστροφών μεταναστών στην Τουρκία εντός του έτους.Επίσης, σε εξέλιξη βρίσκεται επιχείρηση αναδιάταξης αιτούντων άσυλο στις υπάρχουσες δομές της επικράτειας για να μεταφερθούν εκεί άνθρωποι από τα νησιά.

Υπενθυμίζεται πως σύμφωνα με τους σχεδιασμούς της κυβέρνησης θα κλείσει σταδιακά η δομή που υπάρχει στη Μόρια και θα δημιουργηθεί νέα κλειστή, ως προαναχωρησιακό κέντρο και ως Κέντρο Υποδοχής και Ταυτοποίησης, με χωρητικότητα πλέον των 5.000. Στη Χίο θα κλείσει η υπάρχουσα δομή και θα γίνει νέα κλειστή δομή ως ΚΥΤ με χωρητικότητα περίπου 5.000. Στη Σάμο θα κλείσει, επίσης, η δομή το Βαθύ με τη δημιουργία νέας με χωρητικότητας 5.000. Στην Κω θα κλείσει η υπάρχουσα και θα κατασκευαστεί νέα χωρητικότητας 2.000, ενώ στη Λέρο θα μετατραπεί η υπάρχουσα δομή σε κλειστή ως ΚΥΤ χωρητικότητας 1.000.

( Η συνέχεια του άρθρου στο in.gr )

One thought on “( Κλείνουν λιμάνια-αεροδρόμια, κατεβαίνουν στην Αθήνα οι κάτοικοι…) – Γιατί «θυμήθηκαν» το υπουργείο Μεταναστευτικής Πολιτικής και γιατί επέλεξαν… καπετάνιο Χιώτη

Leave a Reply

thirteen − 4 =

Top