Είστε εδώ

Ένας συνταξιούχος «έβαλε κάτω» το επικοινωνιακό επιτελείο Χατζηδάκη για τον ΕΦΚΑ (vid)

Διέλυσε κάθε προσπάθεια του επικοινωνιακού επιτελείου της κυβέρνησης Μητσοτάκη και του υπουργού Εργασίας Κωστή Χατζηδάκη να μεταθέσει στους εργαζόμενους του ΕΦΚΑ τις καθυστερήσεις στην απονομή εκατοντάδων χιλιάδων συντάξεων, η αντιπαράθεση που είχαν στην πρωινή ενημερωτική εκπομπή του Open ο εκπρόσωπος Τύπου του ΕΦΚΑ Όμηρος Τσάπαλος, ο ΓΓ της ΠΟΣΕ-ΙΚΑ Αντώνης Νικολόπουλος και ο πρόεδρος των συνταξιούχων επικουρικής ασφάλισης Αριστοτέλης Κάντας.

(Δείτε από το 2.21.25” και μετά)

Με το «καλημέρα» ο εκπρόσωπος Τύπου του ΕΦΚΑ ουσιαστικά αποκάλυψε τον πραγματικό σκοπό των όσων διακινεί τις τελευταίες ημέρες ο Κ. Χατζηδάκης, η κυβέρνηση Μητσοτάκη και τα φιλοκυβερνητικά ΜΜΕ. Όπως είπε ο κ. Τσάπαλος, «προσωπικά» δεν θεωρεί το κείμενο Χατζηδάκη καταγγελία αλλά «ενημέρωση των πολιτών», δηλαδή παραδέχθηκε ευθέως ότι πρόκειται για σχεδιασμένη τακτική επικοινωνίας από το υπουργείο Εργασίας και τον υπουργό Κωστή Χατζηδάκη, καθώς και την διοίκηση του ΕΦΚΑ.

Αμέσως μετά, ο ίδιος πρακτικά δήλωσε ότι υπουργείο Εργασίας και διοίκηση του Φορέα «σηκώνουν τα χέρια ψηλά» και δεν έχουν ιδέα τι να κάνουν, επικαλούμενοι απλώς την «ενσυναίσθηση» και την «ανθρωπιά» αντί των σοβαρών και στιβαρών νομοθετικών πρωτοβουλιών. «Δεν μπορεί ένας υπουργός και ένας διοικητής να είναι δίπλα σε κάθε υπάλληλο, να του λέει τι θα κάνει και αν κάνει σωστά τη δουλειά του», όπως είπε ο κ. Τσάπαλος.

Ενδεικτικό της διάθεσης «ενημέρωσης» στο σχετικό κείμενο Χατζηδάκη είναι ότι περιλαμβάνονται γενικόλογες φράσεις-κλισέ των νεοφιλελεύθερων όπως «γραφειοκρατική αντίληψη», «στενοκεφαλιά», «δεσποτισμό», επικλήσεις στο συναίσθημα όπως «περιμένουν εδώ και χρόνια τις συντάξεις των θανόντων ανδρών τους. Πόση αναλγησία πια!», αλλά και συνέχιση της προβολής της εικόνας του… «σούπερμαν» που έχει προηγηθεί, με δηλώσεις ισχύος όπως «οι γραφειοκράτες και με βρίσκουν και θα με βρίσκουν ολοένα και περισσότερο μπροστά τους». Καμία πραγματική ενημέρωση από τον ίδιο τον ΕΦΚΑ δεν έγινε με ανάρτηση κάποιου δελτίο Τύπου, Ανακοίνωσης, Εγκυκλίου/Εγγράφου, Έκθεσης ή Ενημερωτικού Δελτίου, ταυτόχρονα με την επιδεικτική οργή του κ. Χατζηδάκη.

Δεν υπάρχουν στοιχεία στους φακέλους του ΝΑΤ για να αποδοθεί σύνταξη
Το εργαλείο που επέλεγε ο Κ. Χατζηδάκης για να χειραγωγήσει το συναίσθημα του κοινού, είναι οι 444 εκκρεμούσες συντάξεις χηρείας για συζύγους ναυτικών. Στις περιπτώσεις αυτές δίνονται ήδη οι προσωρινές συντάξεις και δεν έχουν δοθεί οι τελικές, όπως διευκρίνισε ο ΓΓ της ΠΟΣΕ-ΙΚΑ Α. Νικολόπουλος στην ίδια εκπομπή. Και όπως είπε, μπορεί ο πρόεδρος του ΝΑΤ να ενεπλάκη από το υπουργείο ως «αγανακτισμένος», αλλά οι φάκελοι των συγκεκριμένων υποθέσεων δεν έχουν πάει στον ΕΦΚΑ! «Όσοι έχουν δημόσιο λόγο, πρέπει να είναι πολύ προσεκτικοί όταν αναφέρονται σε πρόσωπα … είδαμε τα φαινόμενα στην Κοζάνη όπου άνδρας μακέλεψε ανθρώπους της εφορίας. “Δίνονται στεγνά” συνάδελφοί μου χωρίς να έχουν καμία υπαιτιότητα και ευθύνη για αυτό το πραγματικό χάλι … Σε ΜΜΕ και διαδίκτυο καταφέρονται κατά των υπαλλήλων του ΕΦΚΑ συλλήβδην και αόριστα, γενικεύοντας ένα φαινόμενο που μπορεί να αφορά ελάχιστες περιπτώσεις».

Καταφέρθηκε μάλιστα ευθέως κατά του κ. Τσάπαλου, τονίζοντας απευθυνόμενος προς αυτόν ότι «είστε εκπρόσωπος του ΕΦΚΑ, υποτίθεται να έπρεπε αυτή την στιγμή να εκπροσωπείτε τον ΕΦΚΑ, όχι το ΝΑΤ». «Ο υπουργός είπε ότι φτάσαμε να “βασανίζουμε”», αλλά τα πραγματικά δεδομένα, τόνισε ο κ. Νικολόπουλος, δείχνουν ότι «από το 2019 ως το 2021 έχουμε διπλασιάσει την απόδοσή μας. Δικές σας ανακοινώσεις είναι, +54% τον Ιούνιο του 2021 σε σχέση με το 2020, 96% σε σχέση με το 2019. Εσείς το λέτε».

«Μας αδικείτε σφοδρά, πραγματικά μας έχετε φέρει “στα κάγκελα” … Πότε αρνήθηκε ο ΕΦΚΑ να παραλάβει φακέλους από το ΝΑΤ; Μπορείτε να απαντήσετε σε μία απλή ερώτηση; Τι αλληλογραφία υπάρχει ανάμεσα στα δύο Ταμεία, να φαίνεται ότι το ΝΑΤ έστειλε φακέλους στον ΕΦΚΑ και εμείς αρνηθήκαμε; Δεν ξέρετε ότι δεν υπάρχουν στο ΝΑΤ στοιχεία μέσα στους συνταξιοδοτικούς φακέλους ώστε να μπορέσουμε να κάνουμε τους υπολογισμούς;», υπογράμμισε ο κ. Νικολόπουλος. «Εγώ πιστεύω ότι ο υπουργός κ. Χατζηδάκης είναι ενημερωμένος, γι’ αυτό λέει αυτά που λέει. Οι συντάξεις αυτές δεν μπορούσαν να βγουν γιατί στο ΝΑΤ δεν είχαν στοιχεία στους συνταξιοδοτικούς φακέλους … ο νόμος λέει ότι θα δώσουμε 70% επί του ποσού που ελάμβανε ο θανών. Πρέπει να το υπολογίσουμε επί κάποιου σταθερού ποσού. Αυτό το ποσό δεν μας δίνεται. Πώς θα κάνουμε τον υπολογισμό, αυτός ο έρμος συνάδελφός μου στο τμήμα απονομών συντάξεων του ΕΦΚΑ;»

Ωστόσο, ο εκπρόσωπος Τύπου του ΕΦΚΑ σχολίασε «τώρα που το λύσαμε το πρόβλημα, γιατί ο συνάδελφός σας δεν βγάζει την σύνταξη;» μάλλον κάνοντας πως δεν άκουσε όλα τα προηγούμενα που σαφώς περιγράφουν αδυναμία του υπαλλήλου να βγάλει τη σύνταξη.

Ο πρόεδρος των συνταξιούχων σάρωσε τα επιχειρήματα Χατζηδάκη
Για «χάος και αλαλούμ που επικρατεί στον ΕΦΚΑ, με εκατοντάδες χιλιάδες εκκρεμείς αιτήσεις συνταξιοδότησης, όχι μόνο τις 444 αιτήσεις σύνταξης χηρείας στο ΝΑΤ» έκανε λόγο ο πρόεδρος των συνταξιούχων επικουρικής ασφάλισης Α. Κάντας, προσθέτοντας ότι το πρόβλημα είναι το ίδιο και σε ΙΚΑ, Γενικό Λογιστήριο του Κράτους, ΟΓΑ και ΟΑΕΔ. «Βασική αιτία είναι η παντελής έλλειψη προσωπικού από τα τμήματα εκδόσεων συντάξεων. Οι μνημονιακές πολιτικές έφεραν χιλιάδες αποχωρήσεις χωρίς προσλήψεις».

Και όχι μόνο αυτό, αλλά το «αποκορύφωμα ήταν, τον Δεκέμβριο του 2019 όταν έληξε η σύμβαση 900 νέων παιδιών που είχαν προσληφθεί από τον ΟΑΕΔ στα τμήματα εκδόσεων συντάξεων», όπως κατήγγειλε. Ανέφερε ενδεικτικά ότι ενώ υπήρχαν στο σχετικό τμήμα του ΙΚΑ Πειραιά 10 εργαζόμενοι ενώ «τώρα υπάρχει μόνο ένας. Τι τηλέφωνο να σηκώσουν;».

«Άλλη βασική αιτία», είπε ο κ. Κάντας, «είναι η βίαιη ενοποίηση των ασφαλιστικών Ταμείων στον ΕΦΚΑ, σε ένα γίγαντα με πήλινα πόδια. Φέρνει π.χ. υπάλληλο του ΙΚΑ να χορηγήσει σύνταξη του ΝΑΤ, ενώ πρέπει να γνωρίζει πώς υπολογίζεται, να είναι ειδικός (αν έχει κάνει σε “γκαζάδικο”, σε φορτηγό, σε κρουαζιερόπλοιο», όπως προσέθεσε.

Και για όλα αυτά, «δικαιολογημένα έχουν κατεβάσει τηλέφωνα. Υπάρχει χάος, έχει κατεβάσει ρολά ο ΕΦΚΑ εδώ και δύο χρόνια. Πώς ένας υπάλληλος θα είναι ταυτόχρονα προϊστάμενος, θα παραλαμβάνει αίτηση πολίτη, θα αναζητήσει φακέλους στα αρχεία, θα απαντάει και στα τηλέφωνα;».

Ακόμη περισσότερο ακύρωσε το επικοινωνιακό τέχνασμα Χατζηδάκη η σαφής ερώτηση Κάντα προς τον εκπρόσωπο του ΕΦΚΑ. «Πότε κ. Τσάπαλε βγήκε η ΚΥΑ με τα καινούργια ποσοστά αναπλήρωσης, για να μπορέσει να υπολογίσει ο εργαζόμενος την σύνταξη του θανόντος, για να πάρει το 70%. Πριν ένα μήνα! Πώς θα βγουν μέσα σε ένα μήνα ότι 400 συντάξεις χηρείας του ΝΑΤ, αλλά και του ΙΚΑ, του ΟΑΕΔ, του ΟΓΑ, του ΓΛΚ;»

Κατήγγειλε παράλληλα ότι ο ΕΦΚΑ δεν έχει παραλάβει ακόμη ούτε το κατάλληλο λογισμικό «από τον πάροχο».

«Ας ψάξει λοιπόν ο κ. Τσάπαλος τις ευθύνες όχι στον υπάλληλο που έχει μείνει μόνος κι έρημος να βγάζει τις χιλιάδες αιτήσεις συνταξιοδότησης. Μπράβο τους!», είπε ο κ. Κάντας.

Αξίζει να σημειωθεί ότι η τηλεφωνική υπηρεσία 1555 με την οποία επιχειρείται να αποσυμφορηθεί η τηλεφωνική επικοινωνία των ασφαλισμένων με τα ταμεία, αναφέρεται ότι είναι «χωρίς χρέωση για τον πολίτη», χωρίς να αναφέρεται στην σχετική ιστοθέση ποιος ιδιώτης έχει αναλάβει την υπηρεσία. Και ο κ. Κάντας ήταν καταιγιστικός: «αν ασφαλισμένος πάρει τηλέφωνο και του δώσουν λύση … εγώ χάνω την σύνταξή μου … Οι άνθρωποι σηκώνουν το τηλέφωνο, αλλά δεν δίνουν λύση. Λένε “θα σας ενημερώσουμε”».

Για μία ακόμη φορά, ο εκπρόσωπος Τύπου του ΕΚΦΑ φαίνεται ότι δεν κατάλαβε τίποτε από όσα είπε ο κ. Κάντας και τον κατηγόρησε ότι «συντάσσεται με αυτούς που ενώ υπάρχει ο νόμος αρνούνται να βγάλουν τις συντάξεις», ενώ προσπάθησε να απαντήσει στην μη ανανέωση των συμβάσεων 900 εργαζόμενων στον ΕΦΚΑ με το επιχείρημα ότι οι… υπόλοιποι διπλασίασαν την απόδοσή τους.

Πηγή: avgi.gr

Αφήστε μια απάντηση

Η ηλ. διεύθυνση σας δεν δημοσιεύεται. Τα υποχρεωτικά πεδία σημειώνονται με *