Είστε εδώ

Αυτός είναι ο πολιτισμός της δεξιάς του Κυριάκου Μητσοτάκη: Καμαρίνια, Φορτηγά για τα «μάτια» του Dior

Είναι γεγονός! Η μετατροπή της Ακρόπολης και του Παλαιού της Μουσείου σε καμαρίνια του οίκου Dior για τη φωτογράφιση μοντέλων του στον Βράχο θα πάρει σάρκα και οστά. Μάλιστα, τα  φορτηγά θα ανέβουν στον Βράχο με τον ανελκυστήρα της Υπηρεσίας Συντήρησης Μνημείων Ακροπόλεων για τη μεταφορά του εξοπλισμού -μόνο που δεν θα είναι οκτάμετρα, αλλά πεντάμετρα. Επιβεβαιώνεται, δηλαδή, το πρωτοσέλιδο και το ρεπορτάζ της Αυγής που δημοσιεύτηκε στις 28 Μαΐου!

Όλα για τον οίκο Dior! Ικανοποιείται το αίτημα του για βαρύ εξοπλισμό που θα χρησιμοποιηθεί για τη φωτογράφιση, την κινηματογράφηση και την απασχόληση 138 φωτογράφων, βιντεογράφων, βοηθών, εκπρόσωπων του Dior, αλλά και των εταιρειών παραγωγής Bureau Betak και Eight, με δυνατότητα πρόσβασης 150 ατόμων στον αρχαιολογικό χώρο. Και όλα αυτά έναντι 21.100 ευρώ, όσο δηλαδή τα νόμιμα τέλη που καταβάλλονται στον ΟΔΑΠ με βάση την Υπουργική Απόφαση του 2011.

Από ότι φαίνεται η Ακρόπολη έχει τιμή για την κυβέρνηση. Σε ό,τι αφορά τα υπόλοιπα μνημεία, σύμφωνα με τις ίδιες πληροφορίες, για την Αρχαία Αγορά θα καταβληθούν 13.500 ευρώ, για το Σούνιο 13.000 ευρώ, για τον Ναό του Διός και το Στάδιο της Νεμέας 17.600 ευρώ χωρίς ΦΠΑ (24%), ενώ το συνολικό ποσό για την προετοιμασία και την πραγματοποίηση των λήψεων ανέρχεται στα 72.100 ευρώ χωρίς ΦΠΑ.

Επιπλέον ποσά θα δώσει ο οίκος για αποζημίωση για τα εισιτήρια που δεν θα κοπούν για τις ώρες που θα είναι κλειστοί οι αρχαιολογικοί χώροι, καθώς και για την υπερωριακή απασχόληση προσωπικού του ΥΠΠΟΑ.

Η φωτογράφιση ανά μνημείο

Μπορεί η Ακρόπολη να παραχωρηθεί για μια μέρα, αλλά αυτό δε σημαίνει ότι δε θα δεσμευτούν και άλλοι χώροι από πριν. Σύμφωνα με πληροφορίες του avgi, το μνημείο παγκόσμιας κληρονομιάς θα είναι στις «υπηρεσίες» του Dior,στις 18 Ιουνίου και εναλλακτικά στις 19 Ιουνίου (ανάλογα με τις καιρικές συνθήκες), από τις 5 το απόγευμα έως τις 10 το βράδυ, ενώ τις υπόλοιπες ώρες θα είναι ανοιχτή για το κοινό.

Όμως η προετοιμασία θα πραγματοποιηθεί στις 16 και 17 Ιουνίου, που σημαίνει ότι το Παλαιό Μουσείο της Ακρόπολης θα “ανήκει” εξ ολοκλήρου στους συνεργάτες του Dior για 3 ή 4 μέρες.

Σύμφωνα με τις ίδιες πληροφορίες η Αρχαία Αγορά θα παραχωρηθεί στις 20 Ιουνίου (6-10 π.μ. και 5-10 μ.μ.), ο αρχαιολογικός χώρος της Νεμέας στις 21 Ιουνίου (6-10 π.μ. και 5-10 μ.μ.) και το Σούνιο στις 22 Ιουνίου (4-9 μ.μ.). Όπως επίσης είχαμε γράψει, στην Ακρόπολη θα γίνει φωτογράφιση με και χωρίς μοντέλα, αεροφωτογράφιση και κινηματογράφηση χωρίς μοντέλα, ενώ κινηματογράφηση με μοντέλα θα γίνει από την πύλη Μπελέ ώς την περίφραξη του Ηρώδειου.

Όσο για το Παλαιό Μουσείο, σύμφωνα με τις ίδιες πληροφορίες θα μετατραπεί σε καμαρίνια και χώρο προετοιμασίας με βαρύ εξοπλισμό προκειμένου να κινηματογραφηθεί όλη η προετοιμασία της φωτογράφισης και της κινηματογράφησης στον Βράχο, να ντυθούν και να βαφτούν τα μοντέλα και να τραφούν τα συνεργεία.

Οι λήψεις στα μνημεία, σύμφωνα με τις ίδιες πληροφορίες, θα πραγματοποιηθούν από τις 16 έως τις 22 Ιουνίου, και συγκεκριμένα στο Ηρώδειο στις 18 Ιουνίου, στην Αρχαία Αγορά στις 20 Ιουνίου, ενώ στις 18 και 19 Ιουνίου θα γίνει η προετοιμασία, στη Νεμέα στις 21 Ιουνίου και η προετοιμασία στις 20 Ιουνίου, εκτός του ναού του Διός, και στο Σούνιο στις 22 Ιουνίου με προετοιμασία την προηγούμενη ημέρα.

Ενδιαφέρον παρουσιάζει επίσης το γεγονός ότι, εκτός από τη θεατρική κίνηση των μοντέλων στο Ηρώδειο, όπως είχαμε γράψει, σύμφωνα με το αίτημα του Dior, στο Σούνιο και στη Νεμέα, σύμφωνα με πληροφορίες, τα μοντέλα θα φωτογραφηθούν και θα εκτελεστεί χορογραφία στα νότια του ναού. Κάτι σαν τη συχωρεμένη τη Ρένα Βλαχοπούλου και το μπαλέτο του Φώτη Μεταξόπουλου απέναντι από το Ποντικονήσι!

Αφήγημα ελληνοκεντρικότητας από το Υπουργείο Πολιτισμού

Σύμφωνα με το ρεπορτάζ της Πόλυς Κρημνιώτη , το Υπουργείο Πολιτισμού συνεχίζει να «πουλάει» το αφήγημα περί έμπνευσης της συλλογής του Dior από την Ελλάδα και την ελληνική παράδοση και περί επιθυμίας του οίκου να τιμήσει τα 200 χρόνια από την Επανάσταση του 1821, ωστόσο αυτό μένει να αποδειχτεί, διότι στο αίτημα του οίκου τίποτε από αυτά δεν περιλαμβάνεται.

Το μόνο που τονίζεται είναι η αναβίωση της φωτογράφισης του 1951 στην Ακρόπολη ενώ όλα τα υπόλοιπα -που μένει να αποδειχθούν- τα επικαλείται το υπουργείο Τουρισμού. Φυσικά, το αφήγημα της κυβέρνησης επιχειρεί να διασκεδάσει τις εντυπώσεις από τον δικαιλογημένο σάλο που έχει προκληθεί για την απουσία σεβασμού για ένα μνημείο παγκόσμιας κληρονομιάς.

Καθόλου τυχαία πάντως δεν είναι η χρονική σύμπτωση ότι η προϊσταμένη της Εφορείας Αρχαιοτήτων Πόλης Αθηνών ζήτησε ερευνητική άδεια και στη θέση της το υπουργείο έσπευσε να τοποθετήσει τη διευθύντρια της Διεύθυνσης Προϊστορικών και Κλασικών Αρχαιοτήτων, εισηγήτρια στο ΚΑΣ και στενή συνεργάτιδα της υπουργού Έλενα Κουντούρη.

Κατά την ίδια προσφιλή τακτική της υποργού Πολιτισμού, εξεμάνη χθες στη Βουλή απαντώντας στην επίκαιρη ερώτηση του βουλευτή της αξιωματικής αντιπολίτευσης Κώστα Ζουράρι. Και αντί για απαντήσεις ανέφερε χαρακτηριστικά: “Δεν καταλαβαίνω λοιπόν γιατί τέτοια προσέγγιση της Ελλάδας και του πολιτισμού εγκλωβισμένη στην ιδεοληψία, την απομόνωση και τη μιζέρια. Εμείς θέλουμε την Ελλάδα στη θέση που της αξίζει”.

Τώρα πως η Ελλάδα είναι στη θέση που της αξίζει με τη συγκεκριμένη φωτογράφιση, αυτό είναι άλλο ερώτημα!

Με πληροφορίες από: avgi.gr

Ρεπορτάζ: Πόλυ Κρημνιώτη

Αφήστε μια απάντηση

Η ηλ. διεύθυνση σας δεν δημοσιεύεται. Τα υποχρεωτικά πεδία σημειώνονται με *