Είστε εδώ

Αποκάλυψη διδύμου δημοσκοπήσεων: Οι περισσότερες “παρενοχλήσεις” στην πρόθεση ψήφου, είναι σε μη προεκλογική περίοδο …

«Δυστυχώς, και οι δύο συνεργασίες (σ.σ.: της VPRC και στη συνέχεια της Public Issue με “Τα Νέα”, 1996 – 2002, και με το συγκρότημα ΣΚΑΪ – “Καθημερινής”, 2002 – 2013) τερματίστηκαν, ουσιαστικά, για τον ίδιο λόγο: τη δυσαρμονία, η οποία προκύπτει αναπόφευκτα, κάποια στιγμή, ανάμεσα στην υφιστάμενη πολιτική του μέσου και τα αποτελέσματα των δημοσκοπήσεων. Όταν αυτά τα δύο δεν συγκλίνουν, τότε η συνεργασία μέσου – εταιρείας ερευνών δοκιμάζεται»…

Ιδιαίτερα σημειώνεται η προβληματική συνεργασία των εταιρειών δημοσκοπήσεων με τα ΜΜΕ, όχι όμως σε προεκλογικές περιόδους, όπως ίσως είναι η διάχυτη αντίληψη, αλλά, αντίθετα, σε μη προεκλογικές περιόδους για την “πρόθεση ψήφου”, όταν το αποτέλεσμα είναι σε δυσαρμονία με την πολιτική ή κομματική ταύτιση του Μέσου..

Τον προβληματισμό, τις επιστημονικές διαμάχες, αλλά και τα πολιτικά παιχνίδια γύρω από τις πολιτικές δημοσκοπήσεις της κοινής γνώμης την περίοδο από το 2004 έως το 2015 περιλαμβάνει ο τόμος «Δημοσκοπήσεις και πρόβλεψη των εκλογών στην Ελλάδα» που εξέδωσε η Public Issue και συνέγραψαν ο Γιάννης Μαυρής, πολιτικός επιστήμονας και πρόεδρος της Public Issue, και ο Γιώργος Συμεωνίδης, στατιστικός.

Το έργο αποκτά ιδιαίτερη αξία καθώς εκδίδεται σε μια περίοδο που είναι ανοικτός ο διάλογος της κυβέρνησης με τις εταιρείες ερευνών για την προώθηση νέου θεσμικού πλαισίου από τον υπουργό Επικρατείας Νίκο Παππά.

Ο τόμος, όπως σημειώνουν οι συγγραφείς, καλύπτει α)τις θεωρητικές αφετηρίες και τη μεθοδολογία της πρόβλεψης εκλογικού αποτελέσματος, β) τη διαχρονική παρακολούθηση και την ανάλυση της πολιτικής σκηνής και των εκλογικών τάσεων του κομματικού συστήματος της ύστερης μεταπολίτευσης και γ) το συγκρουσιακό περιβάλλον και τις συνεχείς πολιτικές αντιπαραθέσεις, που είναι αδιαχώριστες από την εισαγωγή, την καθιέρωση και τη θεσμική ενσωμάτωση των δημοσκοπήσεων στο ελληνικό πολιτικό σύστημα κατά την τελευταία δεκαετία.

Περισσότερα,  εδώ.

Μια σκέψη στο “Αποκάλυψη διδύμου δημοσκοπήσεων: Οι περισσότερες “παρενοχλήσεις” στην πρόθεση ψήφου, είναι σε μη προεκλογική περίοδο …

Αφήστε μια απάντηση

Η ηλ. διεύθυνση σας δεν δημοσιεύεται. Τα υποχρεωτικά πεδία σημειώνονται με *