Είστε εδώ

Άγριο “σφυροκόπημα” Μητσοτάκη στη Βουλή από Νίκο Παππά: “« …“δεν ήξερε” ούτε για τα εξώδικα, ούτε για τις ερωτήσεις μας;»

«Η αλήθεια δεν φταίει σε τίποτα. Πρέπει να είναι επιδίωξη όλων μας η ανάδειξή της», τόνισε ο Νίκος Παππάς στην Επιτροπή Παραγωγής και Εμπορίου της Βουλής, με αφορμή τη συνεχή αλλαγή θέσεων στην απόδοση ευθυνών από τα κυβερνητικά στελέχη για το τραγικό δυστύχημα στα Τέμπη. Όπως είπε, «ξεκινήσατε από τον σταθμάρχη, πήγατε στους προηγούμενους και από εχθές (σ.σ.: προχθές), από τα πιο επίσημα χείλη, αυτά του κυβερνητικού εκπροσώπου, καταλαβαίνουμε ότι δείχνετε προς τη μεριά του πρώην υπουργού Υποδομών και Μεταφορών».

Ο τομεάρχης Υποδομών και Μεταφορών της Κ.Ο. του ΣΥΡΙΖΑ-Προοδευτική Συμμαχία επέκρινε την κυβερνητική δικαιολογία πως ο κ. Μητσοτάκης «δεν ήξερε» για την κατάσταση του σιδηροδρόμου, λέγοντας: «Είναι δυνατόν να μην ήξερε; Μπορεί να σταθεί αυτό το επιχείρημα στον δημόσιο διάλογο; Δεν θα σας ασκήσουμε κριτική για τη λειτουργία του επιτελικού κράτους και για το αν τα εξώδικα των εργαζόμενων πήγαιναν αρμοδίως και στον κ. Μητσοτάκη, αλλά θα αναρωτηθούμε αν διαβάζετε εφημερίδες, οι οποίες με αναρίθμητα πρωτοσέλιδα επεσήμαναν τα ζητήματα ασφαλείας, αν είχατε ακούσει για τις 65 ερωτήσεις που έχει καταθέσει μόνο η κοινοβουλευτική ομάδα του ΣΥΡΙΖΑ για ζητήματα καθυστερήσεων και ακυρώσεων δρομολογίων, για ζητήματα ασφάλειας στον σιδηρόδρομο».

Ο ίδιος, απαντώντας στον παρόντα υπουργό Γ. Γεραπετρίτη, ανέφερε: «Περιγράψατε ασυνέχειες και προβλήματα στη σύμβαση 717. Να μας καταθέσετε τα τεκμήρια των ισχυρισμών σας. Χαιρόμαστε που παραδέχεστε ότι, όπως σχεδιάστηκε και στήθηκε αυτή η σύμβαση το 2014, δεν μπορούσε να υλοποιηθεί ως το τέλος». Για να συμπληρώσει, αμέσως μετά, ότι «παραλάβατε μία σύμβαση, εκτελεσμένη στο 72% και χωρίς κανένα νομικό πρόβλημα. Πότε; Το 2019. Και την υπογράψατε το 2021. Και τώρα μας λέτε ότι θα ολοκληρωθεί σε έξι μήνες. Μας λέτε, δηλαδή, ότι σε έξι μήνες θα γίνουν όσα δεν είχαν γίνει από τον Μάιο του 2021, ώστε να φτάσουμε να έχουμε ολοκληρωμένο σύστημα ETCS».

Ο βουλευτής Β3’ Νότιου Τομέα Αθηνών υπογράμμισε, ακόμα, ότι αν ίσχυαν οι τρεις προϋποθέσεις, που ίσχυαν ως το 2019 (σ.σ.: εκπαιδευμένοι και αρκετοί σταθμάρχες, τοπική τηλεδιοίκηση και κέντρο ελέγχου στην Καρόλου), αλλά δεν ισχύουν πλέον, θα μπορούσε να έχει αποφευχθεί το τραγικό δυστύχημα. Πιο συγκεκριμένα, είπε ότι τώρα είχαμε έναν «ανεκπαίδευτο σταθμάρχη, ο οποίος ήταν απολύτως ακατάλληλος να χειριστεί συμβατικές τεχνολογίες του 1980, όχι τα σύγχρονα συστήματα τα οποία υποτίθεται ότι θα λειτουργούν σε έξι μήνες», δεν λειτουργούσε η τηλεδιοίκηση της Λάρισας από το 2019 λόγω πυρκαγιάς, όπως είχε πει σε ανακοίνωσή του ο ΟΣΕ, ενώ και το σύστημα δευτεροβάθμιου ελέγχου της Καρόλου «λειτουργούσε μέχρι το 2020 και τώρα σχεδιάζετε την επαναλειτουργία του».

Σε ό,τι αφορά τη σύμβαση παροχής μεταφορικού έργου, που υπεγράφη μεταξύ δημοσίου και Hellenic Train επί Ν.Δ., επέκρινε την κυβέρνηση Μητσοτάκη διότι, ενώ το μνημόνιο συνεργασίας υπουργείου Υποδομών και Μεταφορών με τη διοίκηση της εταιρείας προέβλεπε 750 εκατ. ευρώ επενδύσεις στον σιδηρόδρομο από την τελευταία και ενώ το σχέδιο σύμβασης διατηρούσε την εν λόγω πρόβλεψη και προσέθετε την υποχρέωση του δημοσίου να ολοκληρώσει τα συστήματα ασφαλείας, ήρθε στη Βουλή μία σύμβαση που «απομείωνε τις υποχρεώσεις της Hellenic Train για επενδύσεις κατά πάνω από 600 εκατ. ευρώ και εξαφάνιζε και την υποχρέωση του δημοσίου να αναπτύξει εγκαίρως τα συστήματα ασφαλείας».

«Εδώ πρόκειται για συναλλαγή», είπε ο ίδιος, σημειώνοντας πως «αξιώνουμε απαντήσεις». Για να συμπληρώσει: «Αν είστε ειλικρινείς, θα πρέπει άμεσα να απαντήσετε στην ερώτηση και ΑΚΕ που κατέθεσε σύσσωμη η Κ.Ο. του ΣΥΡΙΖΑ, ζητώντας τις επικοινωνίες και τα πρακτικά από τις διαπραγματεύσεις που κάνατε με την Hellenic Train – ΤΡΑΙΝΟΣΕ. Πώς πήγαμε από τα 750 εκατ. ευρώ επενδύσεις σε λιγότερα από 100 εκατ. ευρώ επενδύσεις, πώς αποσύρθηκε το άρθρο για τα συστήματα ασφαλείας; Απαντήστε για να καταλάβουμε και εμείς ότι βαδίζουμε τον δρόμο της απόλυτης αλήθειας και να μην υπάρχουν σκιές».

Πηγή: avgi.gr

Αφήστε μια απάντηση

Η ηλ. διεύθυνση σας δεν δημοσιεύεται. Τα υποχρεωτικά πεδία σημειώνονται με *