Είστε εδώ

Τέλος χρόνου για τη διαφήμιση! Το παίρνει πάνω του ο Νίκος Παππάς και η ΓΓΕΕ και εκκαθαρίζουν το τοπίο από τα media shop και τα μιντιακά καρτέλ διανομής διαφήμισης…

Αλλαγή στο μοντέλο διάθεσης του διαφημιστικού χρόνου στην τηλεόραση σχεδιάζει ο Νίκος Παππάς και η Γενική Γραμματεία Ενημέρωσης και Επικοινωνίας, όπως γράφουν οι typologies.gr.
Οι διαφημιστές, οι διαφημιζόμενοι και η ΕΙΤΗΣΕΕ πολέμησαν την ιδέα να υπαχθεί υποχρεωτικά η αγορά διαφημιστικού χρόνου σε ηλεκτρονική πλατφόρμα συναλλαγών και αρνήθηκαν να τη δημιουργήσει η ΓΓΕΕ. Αν και ανέλαβαν την ευθύνη να την κατασκευάσουν οι ίδιοι, δεν έχει γίνει τίποτα παρότι υπάρχει το σημερινό χρονικό όριο της 1ης Φεβρουαρίου 2018.
Ένα από τα ενδεχόμενα είναι το Υπουργείο ΨΗΠΤΕ να μην δώσει νέα παράταση και να εφαρμοστεί ο περίφημος «νόμος Σταμάτη» (45279/2014), που είχε ψηφιστεί μέσα στον Αύγουστο, χωρίς διαβούλευση. Εντούτοις, με βάση το νόμο αυτό καταργούνται μεν τα περίφημα media shops και τις επιστροφές, αλλά ισχυροποιούνται οι όμιλοι ΜΜΕ, και οι τηλεοπτικοί σταθμοί, αφού αποκτούν τη δυνατότητα να ελέγχουν απόλυτα τη ροή της διαφήμισης, υποκαθιστώντας ουσιαστικά τα media shops. Και όλα αυτά την ώρα που “τρέχει” ο διαγωνισμός για την αδειοδότηση των σταθμών πανελλαδικής εμβέλειας και που αναμένεται να μειωθεί, μόνο για αυτά τα κανάλια, από την 1η Απριλίου 2018 ο ειδικός φόρος διαφημίσεων σε 5% από το 20%.
Ζητήματα όμως υπάρχουν και με την κρατική διαφήμιση. Με πράξη του υπουργικού συμβουλίου (50 / 22.12.2015), η εποπτεία της κρατικής διαφήμισης περνάει στη Γενική Γραμματεία Ενημέρωσης και Επικοινωνίας. Το όριο για την υποχρέωση υποβολής φακέλου από τους φορείς στη ΓΓΕΕ είναι άνω των 30.000 ευρώ. Η Γραμματεία είναι υποχρεωμένη να εξετάζει τους φακέλους «αποκλειστικά από επικοινωνιακής άποψης» και υπό προϋποθέσεις να «εγκρίνει την υλοποίηση του προγράμματος».
Εντούτοις έχει εμφανιστεί πρόβλημα με την κοινοποίηση των προγραμμάτων των φορέων με πιο “χτυπητό” παράδειγμα του Δήμου Αθηναίων που ενώ έχει μεγάλο κονδύλι για δημόσιες σχέσεις και διαφήμιση και διαχειρίζεται δημόσιο χρήμα, δεν ενημερώνει την ΓΓΕΕ.
Με πρωτοβουλία του Ν. Παππά, στον νόμο 4487/2017 υπάρχει ρητή αναφορά στην υποχρεωτική καταβολή του 30% της κρατικής διαφημιστικής δαπάνης στον περιφερειακό Τύπο. Οι συνέπειες είναι ότι αν δεν τηρηθεί το ελάχιστο όριο του 30% της κρατικής διαφήμισης στον επαρχιακό Τύπο, το υπουργείο Ψηφιακής Πολιτικής επιβάλλει το αντίστοιχο διοικητικό πρόστιμο στον φορέα.
Πηγή:  typologies.gr

Αφήστε μια απάντηση

Η ηλ. διεύθυνση σας δεν δημοσιεύεται. Τα υποχρεωτικά πεδία σημειώνονται με *