Είστε εδώ

“Σάλος” από το δημοσίευμα της “Νέας Σελίδας” για τις ” «Κούρσες της Μαρέβας με την Taxibeat» ! Εξηγήσεις από τον Κυρ. Μητσοτάκη ζητεί ο ΣΥΡΙΖΑ! Όταν ο Κυριάκος έκανε επίθεση στην κυβερνηση επειδή καταργούσε την πλατφόρμα της εταιρείας (vid)

«Το σημερινό δημοσίευμα της εφημερίδας Νέα Σελίδα, σύμφωνα με το οποίο η Μαρέβα Γκραμπόφσκι Μητσοτάκη εμπλέκεται στη χρηματοδότηση της ιδιωτικής εταιρίας taxibeat, εγείρει μείζον ηθικό και πολιτικό θέμα σε ό, τι αφορά τη διαρκή υποστήριξη της εν λόγω εταιρείας από τον αρχηγό της αξιωματικής αντιπολίτευσης», σχολίασε ο ΣΥΡΙΖΑ με αφορμή τις αποκαλύψεις της «Νέας Σελιδας».
Ο ΣΥΡΙΖΑ καλεί τον κ. Μητσοτάκη, να δώσει εξηγήσεις και να απαντήσει σε συγκεκριμένα ερωτήματα. Δηλαδή, αν «ισχύει το εν λόγω δημοσίευμα και πόσο ηθικά και πολιτικά αξιοπρεπές είναι να υπερασπίζεται ο αρχηγός της αξιωματικής αντιπολίτευσης μια ιδιωτική εταιρία με την οποία συνδέεται συγγενικό του πρόσωπο;»
«Περιμένουμε πειστικές απαντήσεις και όχι το γνωστό κρυφτό που μας έχει συνηθίσει ο Κ. Μητσοτακης σε ανάλογες υποθέσεις του», καταλήγει η ανακοίνωση του Γραφείου Τύπου του ΣΥΡΙΖΑ .

Δύο funds της εταιρείας Endeavor με την οποία συνδέεται στην Ελλάδα η σύζυγος του προέδρου της Νέας Δημοκρατίας έχουν χρηματοδοτήσει την εταιρεία «Taxibeat», αποκαλύπτει σήμερα η εφημερίδα «Νέα Σελίδα».
Υπενθυμίζεται ότι η αξιωματική αντιπολίτευσης, δια στόματος του αρχηγού της Κυριάκου Μητσοτάκη κι όχι μόνο, έχει φέρει σθεναρή αντίσταση στο νομοσχέδιο του υπ. Μεταφορών που αλλάζει το καθεστώς λειτουργίας της Uber και της Taxibeat, γεγονός που προκαλεί ερωτήματα τα οποία οφείλουν να απαντηθούν.
Σε ρεπορτάζ της «Νέας Σελίδας» που φέρει τον τίτλο «Οι κούρσες της Μαρέβας με την Taxibeat», παρουσιάζεται η σύνθετη δομή με την οποία χωρίς να φαίνεται η σύζυγος του Κυριάκου Μητσοτάκη συμμετέχει στην εταιρία.
Αρχικά σημειώνεται ότι η Blueground και η ADSI είναι δύο από τις μεγάλες εταιρίες – μέτοχοι της Taxibeat. Σύμφωνα με το ρεπορτάζ της εφημερίδας, που υπογράφουν οι δημοσιογράφοι Κατερίνα Ακριβοπούλου και Δημήτρης Καψώχας, «δύο funds της Endeavor, με την οποία συνδέεται στην Ελλάδα η Μαρέβα Μητσοτάκη, χρηματοδότησαν την Blueground Holdings, της οποίας μέτοχος είναι η συμφερόντων Αποστολάκη ADSI, η οποία ήταν μεγαλομέτοχος της Taxibeat».
Συγκεκριμένα τo Endeavor Catalyst II L.P και το Endeavor Catalyst IIΑ, κατέχουν τη 18η Μαΐου 2017, σύμφωνα με το μετοχολόγιο της Blueground, 493 προνομιούχες μετοχές από το σύνολο των 9.259 προνομιούχων, δηλαδή το 5,9%. Αυτό σημαίνει ότι τα δύο αυτά χρηματοδοτικά funds που έχουν έδρα τις ΗΠΑ χρηματοδότησαν την Blueground έναντι μετοχών που απέκτησαν.
Όταν ο Κυριάκος Μητσοτάκης εξυμνούσε την Taxibeat
Η συμμετοχή της Μαρέβας Γκραμπόφσκι στην Taxibeat δεν είναι όμως μόνο επιχειρηματικό ζήτημα, αλλά και πολιτικό.
Κι αυτό γιατί την ώρα που το υπ. Μεταφορών με το νομοσχέδιο που έχει εισηγηθεί για τις εν λόγω εταιρείες ταξί που λειτουργούν μέσω ηλεκτρονικών εφαρμογών, ώστε να υπαχθούν σε ένα πλαίσιο συμβατό με τους ευρωπαϊκούς κανόνες, καθώς εκτός των άλλων σημειώνεται και μεγάλη φοροδιαφυγή από τον τρόπο λειτουργίας τους, η ΝΔ έχει προβάλει σθεναρή αντίσταση στην υιοθέτηση του.
Η «Νέα Σελίδα» μάλιστα υπενθυμίζει ότι στις 29 Σεπτεμβρίου 2017, «ο Κυριάκος Μητσοτάκης επέλεξε να κάνει μια κίνηση αρκετά ασυνήθιστη για αρχηγό αξιωματικής αντιπολίτευσης. Με μορφή τηλεοπτικού διαγγέλματος υπερασπίστηκε δημόσια την εταιρεία Taxibeat, ενδύοντας την υπεράσπιση με το αναγκαίο ιδεολογικοπολιτικό πλαίσιο».
Από τη μία ο Χρήστος Σπίρτζης εξηγούσε στη Βουλή ότι η εταιρεία Taxibeat δεν φορολογείται στην Ελλάδα, αφού έχει έδρα της το Λονδίνο με αποτέλεσμα να μην υποχρεώνεται σε δημοσίευση ισολογισμού. Επιπροσθέτως κατήγγειλε ότι στη μετοχική σύνθεσή της μέχρι τον Φεβρουάριο του 2017 οπότε και εξαγοράστηκε από τον γερμανικό κολοσσό Daimler, υπήρχαν υπεράκτιες εταιρείες με έδρα τον Παναμά τις Βρετανικές Παρθένες Νήσους ακόμη και τον Λίβανο.
Από την άλλη όμως ο Κυριάκος Μητσοτάκης, σε τηλεοπτικό του διάγγελμα, υποστήριζε ότι «η κυβέρνηση επιχειρεί να καταργήσει επί της ουσίας την Taxibeat μια πλατφόρμα που έχει αγκαλιαστεί από τους πολίτες και με την οποία συνεργάζονται οι μισοί οδηγοί ταξί», καταγγέλλοντας ότι « η κυβέρνηση απεχθάνεται την αξιολόγηση, τις ελεύθερες επιλογές και ταυτίζεται με στενά συντεχνιακά συμφέροντα μιας μειοψηφίας συνδικαλιστών που μας γυρνούν στο χθες». Έλεγε μάλιστα σε υψηλούς τόνους ότι «ο κ Τσίπρας που παριστάνει τώρα ότι στηρίζει την υγιή επιχειρηματικότητα και την καινοτομία, θα πρέπει αν έχει ίχνος αξιοπιστίας να σταματήσει κάθε σχέδιο που ακυρώνει στην πράξη αυτή την καινοτόμα πλατφόρμα». Και κατέληγε με το εξής: «η Νέα Δημοκρατία στηρίζει το δικαίωμα των πολιτών να επιλέγουν και να αξιολογούν τις παρεχόμενες προς αυτούς υπηρεσίες. Οτιδήποτε άλλο συνιστά επιστροφή στο παρελθόν. Είμαστε με το δικαίωμα των πολλών στην ασφάλεια και την ποιότητα. Γιατί οι Έλληνες αξίζουμε καλύτερα».
Αυτό που δεν είπε όμως στη Βουλή είναι το αν και πώς η σύζυγος του συνδέεται με τη συγκεκριμένη εταιρία που υπερασπίστηκε με σθένος.
Πηγή: left.gr / ΑΠΕ-ΜΠΕ

Αφήστε μια απάντηση

Η ηλ. διεύθυνση σας δεν δημοσιεύεται. Τα υποχρεωτικά πεδία σημειώνονται με *