Είστε εδώ

Πέλεκυς 80,7 εκατ στο καρτέλ των μεγαλοεργολάβων (Μπόμπολας, Παρασκευαίδης-Ιωάννου, Περιστέρης, Κόκκαλης)!

Με πρόστιμα συνολικού ύψους 80,7 εκατ. ευρώ σε δεκαπέντε από τις μεγαλύτερες κατασκευαστικές εταιρείες στην Ελλάδα κλείνει από την Επιτροπή Ανταγωνισμού ο βαρύς φάκελος του «καρτέλ των εργολάβων», ενώ σε εκκρεμότητα παραμένει ακόμη η έκδοση απόφασης για τις ποινές των ξένων κατασκευαστικών ομίλων που αποδείχθηκε ότι εμπλέκονται στο ίδιο καρτέλ.
Η αποκάλυψη (το 2013) της υπόθεσης του καρτέλ που είχαν συστήσει ελληνικές και ξένες κατασκευαστικές εταιρείες έφερε στο φως στοιχεία για ένα από τα μεγαλύτερα οικονομικά σκάνδαλα που συντελέστηκαν στη χώρα από τα τέλη της δεκαετίας του ’80 μέχρι πρόσφατα.
Υπό άλλες συνθήκες, οι ποινές που θα επιβάλλονταν στις εμπλεκόμενες εταιρείες θα ήταν πολύ μεγαλύτερες των 80 εκατ. ευρώ.
Η υπαγωγή όμως των ελληνικών ομίλων στη διαδικασία «διευθέτησης» που προβλέπει ελάφρυνση προστίμου κατά 15% σε περίπτωση ομολογίας ενοχής, η δύσκολη οικονομική κατάσταση στην οποία έχει περιέλθει ο κλάδος, η αδυναμία πληρωμής που επικαλέστηκαν κάποιες εταιρείες, αλλά και η παραγραφή του χρόνου τέλεσης κάποιων αδικημάτων είχαν αποτέλεσμα οι τελικές κυρώσεις να είναι αισθητά χαμηλότερες.
Με βάση το σκεπτικό της απόφασης της Επιτροπής Ανταγωνισμού, «κατά την περίοδο 2005-2012 οι εταιρείες της ανώτατης τάξης εργοληπτικού πτυχίου (7ης) ΑΚΤΩΡ, J&P ΑΒΑΞ, ΤΕΡΝΑ, ΑΕΓΕΚ, Τεχνική Ολυμπιακή και Intrakat υιοθέτησαν, όπως οι ίδιες αποδέχθηκαν, ένα κοινό σχέδιο κατανομής και χειραγώγησης διαγωνισμών δημοσίων έργων.
Η νόθευση των διαγωνισμών επιτεύχθηκε κυρίως μέσω του προσδιορισμού, προ της κατάθεσης των οικονομικών προσφορών, του μειοδότη και της υποβολής προσφορών κάλυψης και, σε ορισμένες περιπτώσεις, μέσω του προσδιορισμού εκ των προτέρων των σχημάτων που θα εκτελούσαν τα κρίσιμα έργα.

Η οριζόντια σύμπραξη υλοποιήθηκε, κυρίως, μέσω τακτικών συναντήσεων των εμπλεκόμενων ανταγωνιστών και/ή της σύναψης διασφαλιστικών/αποζημιωτικών συμφωνητικών. Στον μηχανισμό κατανομής εντάχθηκαν, μεταξύ άλλων, έργα μετρό της περιόδου 2005-2006 και 2012, έργα ΣΔΙΤ της περιόδου 2008-2009 και έργα υποδομής της περιόδου 2011-2012».

Αφήστε μια απάντηση

Η ηλ. διεύθυνση σας δεν δημοσιεύεται. Τα υποχρεωτικά πεδία σημειώνονται με *