Είστε εδώ

H Barbie άργησε λίγο αλλά τελικά πάχυνε

Ψηλή, λεπτή, ξανθιά, πανέμορφη και μάλλον υπερβολικά σέξι ήταν η Barbie που έφτανε στα ράφια των παιχνιδάδικων και στα δωμάτια των κοριτσιών όλου του κόσμου, την τελευταία δεκαετία. Η στροφή προς την… τελειότητα, είχε αρχίσει να γίνεται ήδη από τα τέλη της δεκαετίας του ’80.
Όπως φάνηκε, όμως, λίγο η εξέλιξη της τεχνολογίας λίγο το ότι το lifestyle προωθεί τις καμπύλες και τα αληθινά σώματα, αυτή η Barbie τελείωσε. Οι πωλήσεις της συγκεκριμένης κούκλας κινούνται πτωτικά τα τελευταία δύο χρόνια και έτσι η Mattel ανέλαβε δράση. Κυκλοφόρησε για πρώτη φορά μια σειρά η οποία έχει καμπύλες και πολλές διαφορετικές κούκλες.
Μάλιστα, επιστράτευσε το κορυφαίο περιοδικό “ΤΙΜΕ” για να προβάλει αυτή την στρατηγική κίνηση – την πιο δραματική αλλαγή στη μορφή της κούκλας που μετρά 57 χρόνια ζωής. Στο εξώφυλλο η Babrie και στο εσωτερικό μέχρι και δηλώσεις του Κen, όπως το ότι θα “αγαπάει τη Barbie, ό,τι μέγεθος και αν φοράει”.

7 χρωματικοί τόνοι δέρματος,  22 αποχρώσεις ματιών, 24 στιλ μαλλιών έχουν οι κούκλες της σειράς Barbie Fashionistas που θα είναι διαθέσιμες όλο το 2016 στο εμπόριο. Λείπουν τα πολλά στραφταλιζέ μίνι. Τη θέση τους έχουν πάρει μοδάτα ρούχα που σίγουρα δεν ευνοούν την αντικειμενοποίηση της γυναίκας. Επίσης, αντί για τέλειες αναλογίες βλέπουμε κούκλες που μάλλον μοιάζουν πολύ περισσότερο στις καθημερινές γυναίκες. Υπάρχουν και λιγότερο ψηλές. Επίσης και με καμπύλες! Θα έλεγε κανείς ότι είναι μια σειρά –  ύμνος στη διαφορετικότητα.
Μεγάλο βήμα για τη Mattel. Για την ανθρωπότητα…
Ωστόσο, δεν είναι πολύ σίγουρο αν αυτή η σειρά με τις νέες κούκλες, θα φέρει κάποια αλλαγή στη ψυχολογία των κοριτσιών που παίζουν με τις Barbie τους. Μπορεί ασυνείδητα στο παρελθόν να κρατούσαν στα χέρια τους μια προσομοίωση γυναίκας τέλεια σε όλα και τώρα να βρίσκουν διαφορετικές φίλες, όμως μάλλον η σειρά άργησε να κυκλοφορήσει και αντί να δημιουργήσει εξελίξεις, τις ακολούθησε ασθμαίνοντας.
“Δε νομίζω ότι (αυτές οι κούκλες) μπορούν να επαναφέρουν τις πωλήσεις της Barbie ή να κάνουν οποιαδήποτε διαφορά στη ζωή των κοριτσιών” σημειώνει χαρακτηριστικά η Sharon Lamb, καθηγήτρια ψυχολογίας στο University of Massachusetts Boston, μιλώντας στην Guardian.
Η αλήθεια είναι πως μπορεί και να μην κάνουν τίποτα το συγκλονιστικό. Η αλλαγή έρχεται ήδη από τη σφαίρα του lifestyle. Οι καμπάνιες “αγάπα το σώμα σου” είναι εκατοντάδες και οι γυναίκες βγαίνουν μπροστά όλο και περισσότερο, συμβουλεύοντας κάθε θηλυκό αυτού του πλανήτη να αγαπάει τον εαυτό του όπως ακριβώς είναι.
Παρ’ όλα αυτά, ας αναγνωρίσουμε στη Barbie ότι έστω και αργά, έκανε το σωστό. Μεταμορφώθηκε από την “ξανθιά τέλεια κυρία” στην κοπέλα που κάθε κορίτσι θα ήθελε να κάνει φίλη και να έχει αγκαλιά. Better late than never.

Αφήστε μια απάντηση

Η ηλ. διεύθυνση σας δεν δημοσιεύεται. Τα υποχρεωτικά πεδία σημειώνονται με *