Είστε εδώ
Home > FAQ news > “Εφημερίδα των Συντακτών”: Πως τα ΜΜΕ “έσπερναν πανικό και θέριζαν χρυσή διαφήμιση” από τη Novartis

“Εφημερίδα των Συντακτών”: Πως τα ΜΜΕ “έσπερναν πανικό και θέριζαν χρυσή διαφήμιση” από τη Novartis

Εκτενές και αποκαλύπτικό ρεπορτάζ της Ντάνι Βέργου και της Άντας Ψαρρά για τις σχέσεις της Novartis με ΜΜΕ και δημοσιογράφους και τους τρόπους που, δια χειρός Φρουζή, αποκαλύπτεται ότι “εκπαίδευαν” τα ΜΜΕ για να έχουν την καλύτερη απόδοση της “επένδυσης στην κάλυψη των θεμάτων μας από τα ΜΜΕ” φιλοξενεί σήμερα η “Εφημερίδα των Συντακτών”

Πολλοί πολίτες είναι φυσικό να αναρωτιούνται πώς και γιατί είναι δυνατόν οι δημοσιογράφοι να έχουν (διότι τα έχουν) στα χέρια τους τόσο πολλά και τόσο διαφωτιστικά αρχεία της Novartis μέσα από τις δικογραφίες που έφτασαν στη Βουλή και να επιλέγουν τη μέθοδο της σιωπής. Πώς είναι δυνατόν να αποκαλύπτονται συνεχώς νέες πτυχές του σκανδάλου του ΚΕΕΛΠΝΟ και να μη γράφεται λέξη για όλα αυτά.

Η πρώτη προφανής και εύλογη απάντηση είναι ότι όλα τα κανάλια αλλά και τα περισσότερα έντυπα και ραδιόφωνα (Αλαφούζου, Μαρινάκη, Κουρτάκη, Αναστασιάδη κ.λπ.) όπως και εκείνες οι εφημερίδες που όσα φύλλα τους λείπουν τόση «γλώσσα» βγάζουν, είναι κομματικά στρατευμένα, κυρίως στο κόμμα τη Ν.Δ.

Υπάρχει όμως και μια δεύτερη εξήγηση που ανάγεται σε μια περισσότερο συντεχνιακού τύπου ομερτά. Οπως συνεχώς αναδεικνύεται από τις ζοφερές αυτές υποθέσεις διασπάθισης δημόσιου χρήματος, πολλοί δημοσιογράφοι και πολλά ΜΜΕ πήραν μέρος σε όλη αυτή τη διαδικασία της σπατάλης και της διαφθοράς που οδήγησαν το Δημόσιο στη δεδομένη πλέον ζημιά των 23 δισ. ευρώ στον χώρο της Υγείας. Τα ίδια τα στοιχεία, οι μάρτυρες, τα έγγραφα και τα αρχεία φωνάζουν για την αμαρτωλή σχέση ΜΜΕ-Novartis αλλά και ΜΜΕ-ΚΕΕΛΠΝΟ.

Εξυπηρετήσεις, πληρωμένα ρεπορτάζ, διπλές θέσεις εργασίας, φιλίες αλλά και πολλές επώνυμες κουμπαριές, και πάντα με το αζημίωτο, έδωσαν γερές οικονομικές ανάσες σε έντυπα, ιστολόγια και εφημερίδες που διαφορετικά θα είχαν χαθεί από τους πάγκους των περιπτέρων. Τα «γενναία» διαφημιστικά πακέτα του ΚΕΕΛΠΝΟ που δημοσιεύτηκαν αποδεικνύουν του λόγου το αληθές, ενώ αναμένονται πλέον πολύ σύντομα τα καυτά πορίσματα των επιθεωρητών Ελέγχου, όσες κι αν είναι οι απειλές που ήδη έχουν δεχτεί από πρώην… προνομιούχους του ΚΕΕΛΠΝΟ.

Υπάρχουν όμως κι οι αντίστοιχες σχέσεις διαπλοκής Novartis-ΜΜΕ, με τις αθέμιτες πρακτικές της φαρμακευτικής εταιρείας που είναι μάλιστα καταγραμμένες όχι μόνο από τους μάρτυρες στην Ελλάδα και στις ΗΠΑ, αλλά και μέσα από τα ίδια τα αρχεία της εταιρείας. Βασικός στόχος του Κ. Φρουζή και των συνεργατών του υπήρξε η πάση θυσία «στενή» συνεργασία με δημοσιογράφους και ΜΜΕ της Ελλάδας.

Δεκάδες πρωτοσέλιδα πανικόβαλλαν τον κόσμο για την επέλαση «επιδημιών» και την έξαρση ασθενειών που συνοδεύονταν από τερατώδεις αγορές και προμήθειες φαρμάκων της εταιρείας. Δεκάδες πρωτοσέλιδα διαφήμιζαν σε ρεπορτάζ σωτήρια φάρμακα για βαριές ασθένειες. Δεκάδες επίσης δημοσιογράφοι εργάστηκαν σε εταιρείες προώθησης των προϊόντων της Novartis.

Διά χειρός Κ. Φρουζή

Οι στόχοι της Novartis Hellas που αφορούν τα ΜΜΕ, όπως αποτυπώθηκαν από τον Κ. Φρουζή, για το 2010 ήταν η ενίσχυση της επικοινωνιακής προώθησης των φαρμάκων της με κάθε τρόπο. Ενας από αυτούς ήταν η εφαρμογή πρωτοβουλιών Κοινωνικής Εταιρικής Ευθύνης και συγκεκριμένα προγράμματα δωρεάν «Συνεχιζόμενης Επαγγελματικής Εξέλιξης» για τους δημοσιογράφους.

Οπως αναφέρει ο άλλοτε ισχυρός άνδρας της Novartis Hellas, «τρέξαμε δύο εργαστήρια “Εκπαίδευσης των ΜΜΕ” με μεγάλη επιτυχία, στα οποία συμμετείχαν δημοσιογράφοι του υγειονομικού ρεπορτάζ και μη, δημοσιογράφοι του επιχειρηματικού ρεπορτάζ (85 δημοσιογράφοι στο δεύτερο εργαστήριο). Ακολούθησε τα σεμινάρια σημαντικός αριθμός δημοσιευμάτων και δελτίων Τύπου».

Η ενδυνάμωση των σχέσεων της εταιρείας με τους δημοσιογράφους του υγειονομικού ρεπορτάζ και μη ήταν κυρίαρχος στόχος και το 2011. Χρηματοδοτήθηκαν σεμινάρια εκπαίδευσης των ΜΜΕ στα οποία συμμετείχαν εκτός από τους δημοσιογράφους του υγειονομικού ρεπορτάζ και δημοσιογράφοι του επιχειρηματικού ρεπορτάζ, τηλεοπτικοί δημοσιογράφοι αλλά και μια κατηγορία που χαρακτηρίζεται «δημοσιογράφοι πρώτης γραμμής».

Προτεραιότητα στις επαφές με τα ΜΜΕ είχαν τα νέα φάρμακα που επρόκειτο να κυκλοφορήσει η Novartis και η παρουσίαση των ασθενειών που αντιμετωπίζουν.

«Επιβάλλεται να διατηρηθεί στενή σχέση με τους κορυφαίους δημοσιογράφους προκειμένου να αξιοποιηθεί η πολυεπίπεδη επιρροή τους». Αυτό σημειώνει ο Κ. Φρουζής και συνεχίζει: «Είναι εξαιρετικά σημαντικό για τη διείσδυση της εταιρείας μας». Ο Κ. Φρουζής υποστηρίζει ότι και η έκδοση μεγάλου αριθμού δελτίων Τύπου θα διευκολύνει την επίτευξη του παραπάνω στόχου.

Για το 2013 κύριος στόχος ήταν «να χρησιμοποιηθεί η εξουσία των ΜΜΕ υπέρ της Novartis». Προς αυτή την κατεύθυνση αναφέρει ότι χρειάζεται «να συνεχίσουμε να εξαπλώνουμε την επιρροή μας πέρα από τους δημοσιογράφους του υγειονομικού, του επιχειρηματικού, του οικονομικού ρεπορτάζ, των τηλεοπτικών και των “δημοσιογράφων πρώτης γραμμής” ώστε να διαμορφώσουμε το περιβάλλον της υγειονομικής περίθαλψης, προκειμένου να συνηγορήσουν μαζί μας στη διαμόρφωση του χώρου της υγείας, να ενδυναμώσουμε τη φήμη των φαρμάκων της Novartis και να προστατέψουμε τη Novartis Ελλάς από την κρίση».

Επιπλέον, σημειώνει ότι «πρέπει να επικεντρωθούμε στην επικοινωνία των νέων φαρμάκων μας και των ασθενειών ώστε να αποδώσει η επένδυση (!) στην κάλυψη των θεμάτων μας από τα ΜΜΕ»!

Ο Κ. Φρουζής επισημαίνει ότι η Νovartis Hellas θεωρείται «blockbuster» (δηλαδή σπάει τα ταμεία, σαν τους «Transformers» ή τους «Πειρατές της Καραϊβικής») στην Ελλάδα. «Πολλά τα βραβεία (!) για τους ανθρώπους μας. Το προσωπικό μου βραβείο ως Μάνατζερ της χρονιάς είναι απλώς ενδεικτικό της καλής μας φόρμας και της επιρροής μας που ξεπερνά τον χώρο του φαρμάκου».

«Η εστίασή μας όπως και τα αποτελέσματα είναι παρόντα. Η επικοινωνία με τα ΜΜΕ και τον χώρο του φαρμάκου είναι το κλειδί για την καθοδήγηση των αποφάσεων του υπουργού Υγείας».

Και το 2014 οι στόχοι περιλαμβάνουν την κεφαλαιοποίηση της Εταιρικής Κοινωνικής Ευθύνης προς την κατεύθυνση της δημιουργίας μιας κατάστασης win-win. «Η εταιρεία μας θεωρείται από όλους τους Φορείς και τις Αρχές blockbuster ανάμεσα σε όλες τις βιομηχανίες. Αυτός ήταν ο δικός μου/δικός μας στόχος, προερχόμενος από άλλους τομείς και επιτυγχάνοντας τον στόχο αυτόν με την ομάδα μου. Πολλές μελέτες και βραβεία για την εταιρεία αλλά και προσωπικά επιδεικνύουν την αναγνώριση αυτή».

Το «σχέδιο» της Εταιρικής Ευθύνης, αναφέρει λίγο παρακάτω, «εκτελέστηκε επιτυχώς», αφού, όπως σημειώνει, η εταιρεία έλαβε το «Χρυσό Βραβείο Εταιρικής Ευθύνης της χώρας. Σπουδαία αναγνώριση με συνέχεια αφού πέρυσι είχαμε λάβει το Ασημένιο βραβείο».

Ο Κ. Φρουζής αναφέρει ότι «παρόλο που είμαστε 6οι στη διαφήμιση ανάμεσα στις φαρμακοβιομηχανίες, η στρατηγική μας για τα ΜΜΕ είναι αποτελεσματική». Κι εξηγεί ότι αυτό επιτεύχθηκε με την «κάλυψη σχεδόν όλων των ΜΜΕ και των δημοσιογράφων, σε χώρους κλειδιά, με τον πιο οικονομικό τρόπο».

Αναλυτικότερα στη συνέχεια αναφέρει ότι «η εταιρεία εστίασε την προσπάθειά της στο πρώτο μισό του χρόνου, ώστε να μπορέσει να επικεντρωθεί στις εκλογές του ΣΦΕΕ από τον Σεπτέμβριο μέχρι τον Δεκέμβριο 2014» και σχολιάζει ότι «έχει γίνει πρόοδος παρόλο που η επιθυμητή ευθυγράμμιση (!) δεν έχει επιτευχθεί».

Για να γίνει αυτό, τονίζει ότι πρέπει να «επεκταθεί η επιρροή μας πέραν των δημοσιογράφων του υγειονομικού ρεπορτάζ» και εξηγεί ότι χρειάζεται να προσεγγιστούν δημοσιογράφοι του οικονομικού, του πολιτικού και του επιχειρηματικού ρεπορτάζ. «Αυτό είναι το κλειδί για να περάσουμε τα μηνύματά μας». Κι όλα αυτά βέβαια προφανώς με το αζημίωτο!

Παρακάτω επισημαίνει ότι «είχαμε καλά αποτελέσματα όσον αφορά την κάλυψη θεμάτων της εταιρείας από τα ΜΜΕ και τη διαχείριση δύσκολων καταστάσεων» και αναφέρει ενδεικτικά εντός παρενθέσεως το παράδειγμα του Lucentis που ξέφυγε από τον (επιβεβλημένο) έλεγχο στην Ελλάδα.

Παρ’ όλα αυτά όμως, ο Κ. Φρουζής δηλώνει «καθόλου ευχαριστημένος με το ποσό που ξοδεύτηκε για τη διαφήμιση και τα “κακής ποιότητας” μπάνερ στα μίντια, ενώ δεν υπάρχει έλεγχος στο πόσο και πού επενδύσαμε τους πόρους μας», προσθέτοντας ότι «χρειάζεται περισσότερη έρευνα στο κομμάτι αυτό».

η συνέχεια του ρεπορτάζ στην “Εφημερίδα των Συντακτών”

Dog person, chocolate lover, order obsessed and tv victim!

Leave a Reply

Top