Είστε εδώ
Home > FAQ news > Χρ.Σπίρτζης: Γύρω από τον ΟΑΣΘ είχε στηθεί ένας τρίτος “στρατός”! Στελέχη της ΝΔ έχουν το θράσος να κάνουν και ερωτήσεις στη Βουλή …

Χρ.Σπίρτζης: Γύρω από τον ΟΑΣΘ είχε στηθεί ένας τρίτος “στρατός”! Στελέχη της ΝΔ έχουν το θράσος να κάνουν και ερωτήσεις στη Βουλή …

Στο «αμαρτωλό» παρελθόν του ΟΑΣΘ και στα μεγάλα έργα που «μεταμορφώνουν» τη Θεσσαλονίκη ώστε να ανταποκριθεί στο ρόλο που καλείται να παίξει η πόλη τα επόμενα χρόνια αναφέρθηκε μεταξύ άλλων σε συνέντευξή του στο dailythess.gr και την Γιούλη Αγγέλη, o υπουργός Υποδομών και Μεταφορών Χρήστος Σπίρτζης.

Ο κ. Σπίρτζης στο παρελθόν έχει χαρακτηρίσει τη Θεσσαλονίκη ως την «πρωτεύουσα του παρακράτους». Στην ερώτηση για το τι ακριβώς εννοούσε, αναφέρει ως παράδειγμα τη λειτουργία του ΟΑΣΘ πριν από την παρέμβαση για την αποϊδιωτικοποίησή του.

«Ας μη μιλήσουμε για τις ιστορικές στιγμές στις οποίες δραστηριοποιούνταν το παρακράτος στη Θεσσαλονίκη. Ας πάμε από τη μεταπολίτευση και μετά. Στη Θεσσαλονίκη υπήρχαν συγκεκριμένοι μηχανισμοί. Ο ΟΑΣΘ ήταν ένας από αυτούς που αναπαρήγαν ένα συγκεκριμένο οικονομικό και πολιτικό σύστημα στην πόλη χωρίς να είναι παραγωγικό. Δηλαδή είχαμε κάποιες χιλιάδες μετόχους στον ΟΑΣΘ, που έπαιρναν οι άνθρωποι ένα μέρισμα -γιατί δεν έχουν οι μέτοχοι ευθύνη γι’ αυτούς που διαχειρίστηκαν τον ΟΑΣΘ. Το να έχει κάποιος μια μετοχή και να παίρνει 400 – 500 ευρώ το μήνα δεν ήταν κάτι μεμπτό. Μεμπτό ήταν πώς τους χρησιμοποιούσαν έναντι αυτού. Μεμπτό ήταν ο τρόπος που γίνονταν οι διορισμοί στον ΟΑΣΘ. Άρα είχαμε κάποιες χιλιάδες μετόχους, κάποιες χιλιάδες εργαζομένους που έμπαιναν χωρίς κριτήρια. Είχαμε να στήνονται γύρω από τον ΟΑΣΘ εταιρίες για τη λειτουργία του Οργανισμού. Δηλαδή είχαμε έναν τρίτο «στρατό». Είχαμε διάφορους θεσμούς που εκμεταλλεύονταν την τιμολογιακή πολιτική και τις κάρτες μετακίνησης του ΟΑΣΘ. Δεν θέλω να πολώσουμε τα πράγματα στην πόλη, αλλά υπήρχαν. Και συνδικαλιστικοί φορείς και άλλοι που μέσω του ΟΑΣΘ έκαναν πολιτική. Υπήρχε ένα μέρος του Τύπου που σιτιζόταν από τον ΟΑΣΘ και παρείχε τις υπηρεσίες του. Αυτό ήταν ένας στρατός συντήρησης και αναπαραγωγής ενός πολιτικού συστήματος με αντάλλαγμα πολλές εκατοντάδες εκατομμύρια ευρώ ή δισεκατομμύρια και με συντήρηση συγκεκριμένων οικονομικών συμφερόντων. Άρα όταν λέμε παρακράτος, τι άλλο να πούμε; Είναι χαρακτηριστικό ότι τα στελέχη της ΝΔ έχουν το θράσος να κάνουν δηλώσεις και ερωτήσεις στη Βουλή για τον ΟΑΣΘ», ανέφερε χαρακτηριστικά ο υπουργός Υποδομών και Μεταφορών.

«Ο ΟΑΣΘ σε οχτώ μήνες εξοικονόμησε 22 εκατ. ευρώ»

Αναφερόμενος στη λειτουργία του Οργανισμού μετά την παρέμβαση της κυβέρνησης τόνισε: «Μέσα σε οχτώ μήνες ο ΟΑΣΘ “κέρδισε” 22 εκατ. ευρώ στη λειτουργία του, χωρίς να έχουν γίνει αυτά που θέλουμε να κάνουμε. Χωρίς να έχει μπει το ηλεκτρονικό εισιτήριο, χωρίς να έχουμε ανανέωση του στόλου, ξεκινώντας να αγοράζουμε ανταλλακτικά που δεν υπήρχαν, ξεκινώντας να κάνουμε ανακατασκευή των λεωφορείων που ήταν ρημάδια. Και όλα αυτά με εργασιακή ειρήνη. Εμείς προσπαθούμε ο Οργανισμός Αστικών Συγκοινωνιών στη Θεσσαλονίκη να μην είναι ένας κρατικός οργανισμός. Γι’ αυτό στα διοικητικά συμβούλια των δύο φορέων συμμετέχουν οι εκπρόσωποι της τοπικής αυτοδιοίκησης, μετέχουν εκπρόσωποι των κοινωνικών και συνδικαλιστικών φορέων της πόλης. Όλοι οι οργανισμοί συγκοινωνιών στον κόσμο είναι ελλειμματικοί και γίνονται κερδοφόροι, λίγο, μέσω της επιδότησης. Μπορεί να έρθει η ΝΔ και να διπλασιάσει την τιμή του εισιτηρίου ή να πουλήσει και να διπλασιάσουν οι ιδιώτες το εισιτήριο ή να κάνουν το ίδιο τρικ που έκαναν όλα αυτά τα χρόνια. Δηλαδή να κρατούν χαμηλά το εισιτήριο και να υπερπολλαπλασιάζουν την κρατική επιδότηση», σημείωσε ο κ. Σπίρτζης.


«Χαμογελάω με τις καταγγελίες για δήθεν αδιαφάνεια»

Απαντώντας σε δημοσιεύματα που περιέχουν καταγγελίες για αδιαφάνεια από τη σημερινή διοίκηση του ΟΑΣΘ ο κ. Σπίρτζης σημείωσε: «Χαμογελάω με αυτά. Από τη στιγμή που ο Οργανισμός έγινε δημόσιος δεν μπαίνει κάποιο ζήτημα. Για όλα μπορεί να ενημερωθεί ο καθένας και μέσω του Κοινοβουλίου. Υπήρχε ένα θέμα, όχι αδιαφάνειας αλλά λειτουργίας, σε σχέση με την υποχρέωση που έχουν όλοι οι δημόσιοι φορείς να αναρτούν τις αποφάσεις στη Διαύγεια. Αυτό δεν έγινε γιατί ήταν τόσο καταπληκτικά ανεκπαίδευτο το προσωπικό του ΟΑΣΘ στο να τηρεί τις διαδικασίες που τηρεί το Δημόσιο. Ο ΟΑΣΘ θα ανεβάσει όλες τις αποφάσεις του στη Διαύγεια. Θα ήταν καλό όμως να κάνουμε μια ιστορική έκδοση με τις προηγούμενες αποφάσεις του Οργανισμού. Θα ήταν πραγματικά χρήσιμο».

«Αν προκύψει ζημιά θα πληρώσουν όσοι ευθύνονται»

Ο υπουργός Υποδομών και Μεταφορών δεν απέκλεισε το γεγονός το Δημόσιο να προσφύγει στη Δικαιοσύνη μετά την εκκαθάριση του ΟΑΣΘ. «Αυτά είναι θέματα της εκκαθάρισης. Αν προκύψει ότι οι πρώην μέτοχοι, ο παλιός Οργανισμός, χρωστάει στο ελληνικό Δημόσιο, προφανώς αυτό το πληρώνουν οι μέτοχοι, εκτός αν αυτό προκύπτει από κακοδιαχείριση οπότε θα το πληρώσει η διοίκηση που άσκησε την κακοδιαχείριση. Αυτά είναι θέματα που θα ολοκληρωθούν με την εκκαθάριση. Είναι θέματα που θα εξεταστούν από τις αρμόδιες ανεξάρτητες εταιρίες και τα ελληνικά δικαστήρια», είπε χαρακτηριστικά.

Ολόκληρη την συνέντευξη του υπουργού Υποδομών και Μεταφορών Χρήστου Σπίρτζη, μπορείτε να την βρείτε στο dailythess.gr

Leave a Reply

Top